L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Advertisements

Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Escola Enginyeria Telecomunicació i Aeronàutica de Castelldefels (EETAC) Barcelona (Spain) Departament d’Enginyeria.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Jornades del DEE sobre l'EEES
Escola Montserrat Sant Just Desvern
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Secció Campus Castelldefels - EEL
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LA TARDOR Cicle Inicial.
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Recursos Informàtics en Història
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
ES:E - Objectius Donar una visió inicial de l’Enginyeria del Software
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Com reestructurar una assignatura en aprenentatge cooperatiu ?
Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Portfoli Jordi Guim.
Grups interactius a L’Esquitx
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
Presentació BATXILLERAT
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Treballem la tardor Cicle Inicial.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
TECNOLOGIA.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Coneixements i idees previs
“Engineering and society”- Congrés Sostenible de la UPC 1 de 11
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès
CLIC I DIC SEQÜÈNCIES DE LECTURA So [p]: 1.
Què passa amb ’examen final?
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Curs Presentació Assignatura
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
L’avaluació dins el marc de les intel·ligències múltiples
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament d’ Enginyeria Electrònica Escola Politècnica Superior de Castelldefels (EPSC), Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Barcelona, Spain Email: jordana@eel.upc.es, francesc.josep.sanchez@upc.edu Sistemes Electrònics s’imparteix en el primer quadrimestre de segon curs de la titulació d’Enginyeria Tècnica de Telecomunicació a l’EPSC. OBJECTIUS: - Analitzar i dissenyar circuits analògics - Programar microcontroladors en llenguatge assemblador. Els/Les alumnes han de dedicar 112 h a l’aprenentatge de la matèria (4 hores/set a la teoria i 4 hores/set al laboratori) Introducció Metodologies d’aprenentatge a les pràctiques de laboratori de SE: L’aprenentatge cooperatiu és l’ús instruccional de petits grups per tal que els estudiants treballin junts amb l’objectiu de maximitzar el seu aprenentatge i el dels seus companys. La carpeta de laboratori consisteix en recollir i organitzar el material d’aprenentage generat al llarg de les pràctiques i reflexionar sobre aquest procés. Avaluació Contínua: Avaluació formativa integrada dins del procés d’ensenyament-aprenentatge. Introduir la carpeta grupal de laboratori a l’assignatura Sistemes Electrònics de segon curs d’Enginyeria Tècnica de Telecomunicació, a l’EPSC. Descriure la coavaluació de la carpeta de laboratori. Relacionar el rendiment acadèmic dels estudiants amb les notes assolides a la seva carpeta. Analitzar l’opinió dels estudiants sobre aquesta experiència. Objectius Competències bàsiques: Treball en grup, capacitat d’aprendre nous coneixements de forma autònoma, adquirir els fonaments d’ús de la instrumentació electrònica, utilitzar eines informàtiques de simulació i de busca de recursos bibliogràfics o d’ informació, expressió oral i escrita. L’activitat del professor a les classes de laboratori és la d’orientar el funcionament dels diferents grups i aclarir els dubtes que el grup no sigui capaç de resoldre de forma autònoma. Cada grup ha de disposar d’una carpeta (portafoli) en la que els seus membres van guardant la informació que vagin elaborant al llarg del curs. Rendiment Acadèmic - 16 carpetes presentades. - Tots els grups que han presentat la carpeta l’han aprovat. Les millors carpetes corresponen als grups que han tret la nota global més alta. - Les notes posades pel professor a la carpeta, a mig quadrimestre, solen ser superiors a les que s’han posat els estudiants en la coavaluació a final de curs. Grup classe A: 7 grups 76,4 % d’aprovats als exàmens de laboratori 75 % d’aprovats globalment Grup classe B: 5 grups 100 % d’aprovats d’aprovats als exàmens de laboratori 75 % d’aprovats globalment Grup classe C: 4 grups 62,5 % d’aprovats d’aprovats als exàmens de laboratori 25 % d’aprovats globalment Discussió En el quadrimestre de Tardor de 2009 hem aplicat aquesta metodologia a 3 grups classe: Grup A (17 alumnes), Grup B (7 alumnes) i Grup C (8 alumnes). AVALUACIÓ: 10 %: Treball de laboratori, estudis previs, informes de cada sessió, qüestions de final de classe, portafoli (2 %). 5 %: Dues memòries (mig curs i final curs). 25 %: Dos exàmens de laboratori, escrits, individuals. Laboratori (40 %) Treball Laboratori En aquest treball hem descrit la introducció de la carpeta de laboratori a l’assignatura Sistemes Electrònics, corresponent al primer quadrimestre de segon curs de la carrera d’Enginyeria Tècnica de Telecomunicació que s’imparteix a l’EPSC. L’experiència s’ha aplicat a tres grups classe de laboratori durant el quadrimestre de tardor de 2009. El número de carpetes realitzades al llarg del curs han estat 16: 7 al grup A, 5 al grup classe B i 4 al grup classe C. Cal dir que en el grup B, els alumnes no han arribat a coavaluar-se les carpetes, donada la baixa estabilitat dels grups cooperatius. El bon funcionament de cada grup cooperatiu és bàsic per tal que la carpeta de grup s’elabori correctament, tot i que hi ha alumnes que han treballat individualment, després de desintegrar-se el seu grup i també han realitzat una bona carpeta. La totalitat d’alumnes que han presentat la carpeta, l’han aprovat. Els millors treballs corresponen a alumnes que també han tret les millors notes de l’assignatura de forma global a final de curs, i coincideixen amb aquells que han escrit millor els apartats de reflexions personals sobre l’aprenentatge assolit. Els alumnes s’han coavaluat la carpeta, per mitjà d’una rúbrica, durant la segona meitat de quadrimestre i en general ho han fet amb una puntuació inferior a la que havia proposat el professor a mig quadrimestre. La nota assolida a la carpeta es correlaciona força amb el rendiment de cada grup cooperatiu, sobretot en el cas de carpetes molt ben elaborades i en el cas de les carpetes pitjor treballades. En el cas de les carpetes que no destaquen ni per la seva excel·lència ni per ser de molt baixa qualitat, la correlació de la seva nota amb el rendiment a l’assignatura, ja és més difícil de determinar. Els alumnes valoren amb una puntuació intermitja la realització de la carpeta. En general valoren positivament que els ha permès organitzar el material de les classes de laboratori. OPINIÓN DE LOS ESTUDIANTES Cuatrimestre de Primavera En desacuerdo De acuerdo Conclusions