Miquel Navarro i Oriach.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Estudi per a la identificació de
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
APRENENTATGE MULTINIVELL
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
TIPUS D’ALUMNAT.
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Les Franqueses, setembre 2007
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Miquel Navarro i Oriach. TEMPS D’INCLUSIÓ Miquel Navarro i Oriach. Ponència: Jornada Maria Rúbies Lleida

La gestió del temps en l’alumnat d’inclusió Perspectiva de la comunicació: Servei educatiu: CREDA Avaluació de necessitats educatives: sordesa / trastorns greus del llenguatge. Orientació logopedes d’atenció presencial. Assessorament a escoles i instituts per a possibilitar la seva inclusió.

Objectiu de la comunicació Preveure la realitat i vivència del temps de l’alumnat d’inclusió per acomodar-hi la durada de les tasques escolars. Per això, caldrà: Identificar uns indicadors d'avaluació que orientin aquesta previsió de temps.

Aprenentatge i temps La vida és temps i espai. Etapes de la vida idònies per aprendre. Aprendre comporta un temps. Mesura de l'aprenentatge en temps. Mesura de la intel·ligència en temps

Temps i alumnat (I) Ensenyament homogeneïtzador: el mateix imput, aplicació i avaluació. Ensenyament personalitzador: imput necessari amb el temps que cal per a cada alumne/a. No són sinònims: ritme lent/fracàs escolar. Diferents ritmes per a seqüències d'aprenentatge: captar/aplicar/procés global.

Temps i alumnat (2) Temps objectiu Temps percebut.Varia segons: Interès Mitjà de transmissió del missatge. Situació en què s’aprèn. Temps psíquic

Temps i alumnat d’inclusió Interessa esbrinar la vivència del temps d'aprenentatge que té l'alumnat de nee en: - La recepció dels mitjans de comunicació. - En les diverses situacions d’aprenentatge. Finalitat: Previsió del temps educatiu:Es realitza un aprenentatge significatiu. L’alumnat és conscient dels continguts que se li presenten, mostra iniciativa en assimilar-los i aplicar-los a situacions suggerides o espontànies.

Elements d'avaluació objectiva del temps educatiu (I) Tipus de dèficit: Físic Psíquic Sensorial

Elements d'avaluació objectiva del temps educatiu (II) Tipus de transmissió comunicació/treball: Oral: comprensió / expressió Escrita: comprensió – lectura -, expressió Manipulativa

Elements d'avaluació objectiva del temps educatiu (III) Situacions d'aprenentatge: Individual Petit grup Grup classe

Indicadors de dificultats/necessitats educatives per a l'aprenentatge Funció dels indicadors: Identificar les limitacions de l’alumnat de nee, que permetran quantificar el temps que han de dedicar a l'aprenentatge. Expressats en dificultats o necessitats educatives, segons s’entengui millor.

Previsió de temps d’aprenentatge segons tipus de dificultat Tipus dèficit Comunicació oral Comunicació escrita Comunicació motriu Treball indivi-dual Treball petit grup Treball classe Càlcul temps Físic Intel·ligibilitat de la parla. Psicomotricitat fina Psicomotricitat grossa Autono-mia Interacció Desplaçaments Per facilitar la seva autonomia Psíquic Missatges abstractes i vocabulari específic Varietat de registres. / Abstracció i extensió. Construc-cions complexes Centrar-se en la tasca Coherèn-cia en la participa-ció Seguir el tòpic i aplicació Per a reforç individual i ajut en el grup i classe. Senso-rial Fragmentació del missatge Traducció fidel Autono-mia en els estris Adequació a la tasca Seguir la tasca Vincular-se a la tasca comuna

Càlcul temps global alumnat d’inclusió per un període Situació de treball Treball autònom Suport alumnat Suport tutor/a Suport especialistes Individual Peti grup Grup classe

Avaluació/autoavaluació de la rendibilització del temps escolar Àmbits: Mitjà comunicació: oral, escrita, manipulativa. Situacions d'aprenentatge: Individual, petit grup, classe. Indicadors del temps educatiu durant les activitats observades: Implicació activa: Tot el temps / Part del temps Receptivitat: Tot el temps / En començar / Puntualment Fora de context: Estar actiu en altres coses / Es distreu / Obstrueix l’activitat comuna. Es comparen i dialoga amb l’alumne/a ambdós resultats.

CONCLUSIONS L’alumnat d’inclusió necessita un temps educatiu adequat a les seves fases d’aprenentatge. Cal adaptar aquest temps educatiu al tipus de comunicació que se li presenta i a les diferents situacions d'aprenentatge. Cal combinar l’anàlisi del temps objectiu que necessita amb l’autopercepció que té de com l’aprofita. Encertar en el temps que necessita per a cada situació d'aprenentatge, tipus de suport i mitjà de comunicació ha de ser garantia d’eficiència educativa.