Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
Advertisements

Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Xarxa Productes de la terra
Toca fusta FENT DECORATS
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Accés i ús de la informació.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
El viatge de Primària a Secundària
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
III. El servei públic educatiu
PLA D’IMPULS DE LA LECTURA DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
“EL PALIC, un model per a les illes”
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Recurs educatiu Europa
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
CRAI: definició i estructura
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
CRAI: Unitat de Docència
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
Riquesa sense treball Plaer sense consciència Ciència sense humanitat Política sense principis Comerç sense moral Devoció sense sacrifici Mahatma Ghandi.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Àrea d’Atenció a les Persones
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
que necessites saber de la Biblioteca
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Biblioteca Escolar “Puntedu” un espai de coneixement i aprenentatge
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge

Per què una biblioteca escolar “puntedu”? Actualment la societat disposa d’una allau d’informació que requereix: - una manera diferent de treballar i entendre el món una manera diferent d’accedir al coneixement - una necessitat d’habilitats d’accés a la informació i de comprensió lectora per poder conèixer, analitzar, seleccionar i gestionar el coneixement de forma crítica i autònoma

Què és la biblioteca escolar “ puntedu”? un espai de recursos on es troba informació en diferents suports: documents impresos, documents audiovisuals, documents informàtics i multimèdia, organitzats en diferents espais de lectura, narració, consulta temàtica i cerca d’informació. un espai d’aprenentatge per a desenvolupar continguts de les diferents àrees curriculars una eina per fomentar l’hàbit lector i el gust per la lectura un servei a tota la comunitat educativa una possibilitat de potenciar la relació amb la biblioteca pública

Què proporciona la biblioteca escolar “puntedu”? la incorporació de noves metodologies en el desenvolupament de les diferents àrees del currículum la millora de les competències de lectura, escriptura i cerca i gestió de la informació l’autonomia per a la construcció del propi coneixement amb l’ús de diverses fonts d’informació un ambient de reflexió i d’aprenentatge. un servei a la comunitat educativa dins i fora de l’horari lectiu una motivació per continuar l'aprenentatge al llarg de tota la vida que propiciï la formació com a persona autònoma i crítica.

Com col·laboren altres institucions amb el programa? Departament de Cultura i Diputació de Barcelona: grup de treball per aprofundir en la relació entre la biblioteca escolar “puntedu” i la biblioteca pública Departament de Cultura: llibres del suport genèric dels anys 2003-04, i possible incorporació dels centres educatius al sistema d’adquisició de les biblioteques públiques Institut de les Lletres catalanes: visites d’escriptors a centres de primària i secundària Col·legi de Bibliotecaris/es i Documentalistes: Co-edició de les directrius FLA/UNESCO per a la biblioteca escolar

Què s’ofereix als centres educatius? formació específica del professorat responsable de la biblioteca escolar “puntedu”: - concepte i organització - dinamització de la biblioteca escolar: literatura infantil i juvenil, - biblioteca i curriculum, recursos per l’accés a la informació recursos informàtics: 3 ordinadors (1 per catalogació, 2 per consulta, 1 impressora, 1 scanner, 1 llapis òptic) i el programa ePèrgam per a l’organització i gestió de la biblioteca escolar “puntedu” dotació econòmica per a l’ampliació del fons de la biblioteca escolar “puntedu”: 2000€ recursos humans: mitja jornada de professorat, segons les plantilles dels centres, per al funcionament de la biblioteca escolar “puntedu” durant l’horari lectiu

Què s’ofereix als centres educatius? materials per orientar l’organització i la dinamització de la biblioteca escolar “puntedu”: cartell - decàleg de la biblioteca escolar “puntedu”, les directrius IFLA/UNESCO per a la biblioteca escolar per a totes les escoles. Pels centres d’aquest curs: El llibre “la biblioteca el cor de l’escola” i “la biblioteca mediateca d’infantil a secundària” Participació en el seminari: “El gust per la lectura” web per posar a l’abast de tots els centres educatius informació i assessorament Centres de Recursos Pedagògics com a dinamitzadors de les biblioteques escolars “puntedu” Seguiment i avaluació dels projectes per la Inspecció Educativa

Què ha de fer un centre per tenir una biblioteca escolar “puntedu”? Presentar un projecte d’organització i dinamització de la biblioteca escolar “puntedu” aprovat pel claustre i pel Consell escolar (convocatòria pública) en el que s’expliciti: Objectius del projecte Aspectes a desenvolupar: Organització de la biblioteca escolar “puntedu” Pla de lectura del centre educatiu Activitats de lectura per plaer Activitats de cerca, tractament i ús de la informació Integració en el procés d’ensenyament-aprenentatge Desenvolupament i temporització Criteris d’avaluació Responsable

Procés de selecció dels projectes Criteris generals: implicació global del centre educatiu compromís de tres cursos escolars per la consolidació del projecte integració transversal en el procés d’aprenentatge implicació de les zones educatives (3/18, zona rural)

Actuacions curs 2005-2006 Impuls de 300 projectes Priorització de 12 zones Alt Empordà Segrià Vallès Occidental :Sabadell Ribera d’Ebre Sant Andreu Sants-Montjuïc L’Hospitalet de Llobregat Garraf Baix Llobregat IV: El Prat Baix Llobregat VI: St.Vicenç dels Horts Alt Camp Baix Penedès

Actuacions curs 2006-2007 Impuls de mínim 300 projectes a tot Catalunya