Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS Breu explicació del model d’Alcoi (País Valencià) Barcelona, 22 de juny de 2016.
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
Xarxa Productes de la terra
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
LA NOVA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
APRENENTATGE MULTINIVELL
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
Formació permanent del professorat
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Eines per avaluar centres educatius
FIC: Dinamitzar el treball per tasques a l’aula
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
1 1.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
FIC MILLORA de l’ensenyament-aprenentatge EXPRESSIÓ I INTERACCIÓ ORAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Madelen Holmlund, Umeå University
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
Presentació BATXILLERAT
Presentació BATXILLERAT
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”

millora de la qualitat de l’ensenyament.
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
Projecte d’Itineraris Formatius
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Recurs educatiu Europa
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Assessorament de la Formació en Competències
Presentació de resultats
Màrqueting Cultural a l'EOI
Àrea d’Atenció a les Persones
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI Presentació de l’itinerari guiat-FIC: ”Millorem el procés d’escriptura a l’aula” Àrea d’Ensenyament d’Idiomes – EOI Núria Bastons i Lídia Vilaseca Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI 20 d’octubre de 2017

Modalitats formatives És el mateix del curs passat, però enguany la Formació d’equips de centre s’especifica en Curs/seminaris d’equips de centre Document Formació permanent del professorat. Criteris, instruccions i orientacions curs 2016-2017

FIC: itinerari guiat o itinerari propi? El Departament d’Ensenyament ofereix uns itineraris guiats que contenen eines d’autodiagnosi, materials de formació (orientacions, activitats, enllaços, idees claus i bibliografia), protocols i instruments d’avaluació. Durada: 45 hores http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/fic/dir/index Itinerari propi El centres que ja duen a terme un procés col·lectiu de reflexió i dinamització interna podran optar per fer itineraris formatius propis. Durada: 30 hores

Què ofereixen els itineraris guiats? Eines d’autodiagnosi Materials de formació: activitats, instruments (graelles, fitxes d’anàlisi, enllaços...) Orientacions i pautes per als coordinadors Bibliografia (paquets de lectures i recomanacions) Punt de partida per iniciar processos de reflexió col·lectius. Gestió a càrrec de membres del claustre (professors experts o membres de l’equip directiu). Transferència a l’aula i canvis en les dinàmiques de treball del centre.

En què es fonamenten? En el currículum de les EOI En veus expertes En l’experiència dels participants En propostes d’aula experimentades

Estructura TREBALL DE TOT L’EQUIP TREBALL AUTÒNOM I EN EQUIP TREBALL DE TOT L’EQUIP 1. FASE INICIAL 2. FASE DE PLANIFICACIÓ 3. FASE DE CONSTRUCCIÓ I EXPERIMENTACIÓ 4. FASE FINAL. AVALUACIÓ I PROJECCIÓ DE FUTUR D’on partim? A on anem? Com hi anem? Ens preparem per a la fase d’experimentació segons necessitats del centre Disseny de la pràctica Avaluem el recorregut i els resultats Què consolidem? TRANSFERÈNCIA A L’AULA I AL CENTRE COM CONTINUAREM? Treballem amb la veu dels experts (documents, lectures...) Dissenyem i experimentem una intervenció a l’aula a partir de les propostes dels itineraris - Esquema per a qualsevol itinerari guiat FIC. Fases: Inicial> presa de contacte amb el tema des de les creences del professorat que participa en la formació. Planificació Construcció i experimentació> Fase d’experimentació a l’aula i reflexió sobre la pròpia experiència Avaluació del recorregut. Plantejar canvis a l’aula, també al centre (p.ex., dissenyar una nova activitat formativa o un pla d’acció de millora per a tot el centre). EL PROCÉS ES VA DOCUMENTANT EN LA CARPETA DE FORMACIÓ DEL CENTRE 6

Metodologia de formació

Itinerari EOI: Millorem el procés d’escriptura a l’aula

Exemple d’activitat de la fase 1 Activitat 1. Quines són les nostres creences sobre el que significa ensenyar a escriure a l’aula de LE? http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/fic/eoi/eoi2/fase_1/activitat_1

Exemple d’activitat de la fase 2 Activitat 1. “La meva tasca preferida/maleïda” http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/fic/eoi/eoi2/fase_2/activitat_1

Exemple d’activitat de la fase 3 Bloc 1. Activitat 3. Definim què farem http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/fic/eoi/eoi2/fase_3/bloc_1/activitat_3#

Exemple d’activitat de la fase 4 Activitat 1. Formulació d’objectius de millora de l’ensenyament-aprenentatge de l’EIE http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/fic/eoi/eoi2/fase_4/activitat_1

Assessorament sobre aquest itinerari Podeu contactar amb nosaltres a: idiomes.ensenyament@gencat.cat (Àrea Ensenyaments Idiomes EOI) formlle@xtec.cat (Jordi Margelí)

MOLTES GRÀCIES!