La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Advertisements

Competències ètiques en la formación universitària
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Les competències i la coeducació
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Programa de Transició Escola Treball
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
Què és un pla Individualitzat ?
Una experiència a sisè de Primària
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Recursos Informàtics en Història
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Experimentam amb la ciència
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
El viatge de Primària a Secundària
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Les competències i la coeducació
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Objectiu Educatiu Trienni
Presentació de 1r d’ESO Curs
ENS TROBEM DE NOU.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
millora de la qualitat de l’ensenyament.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Les Franqueses, setembre 2007
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
NORMES DE CONVIVÈNCIA INSTITUT DE DELTEBRE Generalitat de Catalunya
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe

L’assemblea Què volem? Optimitzar la convivència i el treball escolar. Amb què? El diàleg - la paraula. Respectant la diversitat d’opinió, modificant el pensament per contrastació. Com ho farem? Sessió setmanal, espai a l’aula, preparació tutora i càrrec d’assemblea.

Agrupació dels alumnes Recurs per organitzar-se i gestionar-se per adquirir un major grau d’autonomia. Fites: atenció al que fem i passa, saber escoltar, respecte als altres, assumir conseqüències dels actes, recerca d’alternatives amb sentit comú.

Organització tasques

Objectius de l’assemblea Crear un espai dins l’aula per: Intercanviar informacions d’interès pel grup: Consell de la Infància i la Joventut; Assemblea de delegats Afavorir la participació per aixecar projectes de treball Resoldre conflictes: reflexionar – pensar- analitzar la realitat Fer el seguiment del grup - classe Construir opinions i proposar canvis Desenvolupar la personalitat de l’alumnat de forma integral Comprometre’s davant del grup Canviar la realitat: personal – col·lectiva enfortint els vincles entre els membres del grup

Rituals de l’assemblea Com les fem?

Abans Responsables – mestra. Elaborar el guió d’assemblea. Prioritzar els temes. Fer memòria.

Durant Inici d’assemblea Lectura del temes. Traspàs d’informació de l’assemblea de delegats. Revisió de càrrecs (s’hi s’escau).

Durant Procés Discussió dels temes. Donar la paraula. Valorar. Cada assumpte l’exposa qui l’hagi escrit al full d’assemblea. Intervenen els altres afegint observacions. Es fan preguntes: què opines d’aquest fet, com et sentiries tú... Valorar. Prendre decisions i acords.

Actituds que cal tenir en compte Actitud respectuosa – acollidora. Respectar la diversitat d’opinions. Actitud d’exigència per adreçar la discussió. Compromís als valors universals: -perdó -solidaritat -acceptació

De què parlem? Conflictes derivats de la convivència. Organització del temps: agenda, lleure, càrrecs. Avenços acadèmics del grup i auto-avaluació. Planificar: festes, formar grups de sortida i de treball, colònies. Campanya de donació de sang.

Després Recollida d’opinions de la classe. Apuntar a la cartellera els acords presos. Col·laborar en el compliment de decisions, normes i acords per convertir-les en un canvi d’actituds i conductes. Revisar periòdicament els acords i els temes.

Dificultats que ens trobem Allunyar-se del tema. No apropiar-se dels raonaments dels companys. Fer aportacions sense intencionalitat.

Valors afegits Vertebració de l’alumnat com a canal de democràcia i igualtat. Millora de les habilitats socials. Creixement autònom de l’alumnat. Recerca de solucions conjunta – Compromís davant els altres.