avaluació, promoció i acreditació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Què és un pla Individualitzat ?
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LÍNIES DE TREBALL EN ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estudi per a la identificació de
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
@sebastiani64.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Eines per avaluar centres educatius
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
PLA INDIVIDUALITZAT (PI)
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
2. L’idealisme absolut de Hegel
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
La Direcció queda habilitada per:
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
La consciència fonològica a P-4
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Perfil dels enquestats
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Presentació BATXILLERAT
“EL PALIC, un model per a les illes”
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
Proves de competències bàsiques als 14 anys
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Servei d’Ordenació Educativa
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
Continuació: el temps II
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Concreció de la resposta educativa en el PI
El currículum a l’educació primària
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Transcripción de la presentación:

avaluació, promoció i acreditació Dubtes i aclariments referents a l’avaluació de les NEE Inspecció Girona 2015

Documents d’avaluació MARCS LEGALS DE REFERÈNCIA: Decret 142/2007 que estableix l’ordenació dels ensenyaments de l’Educació Primària L’ordre EDU/294/2008, que determina el procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació a l‘Educació Primària. Ordre 55/2012, que modifica l’Ordre 294/2008 Orientacions per a l’elaboració dels Plans Individualitzats.

XTEC Orientacions: Models de PI. Criteris per a la interpretació dels conceptes avaluació, promoció i acreditació. Adreça : www.xtec.cat/curriculum Currículum i Orientació --- Atenció a la diversitat ---Plans Individualitzats--- Avaluació, promoció i acreditació.

Avaluació Criteris d’avaluació Amb caràcter general i per a la majoria dels alumnes els criteris a seguir seran els fixats per l’ordre d’avaluació i el Decret d’ordenació de Primària.

És una acció educativa per prendre decisions És una acció educativa per prendre decisions. No és sols una nota, ni tampoc és fer un promig només, ...sinó és també analitzar resultats per valorar i orientar. És útil per l’alumne, les famílies i el propi centre. Contempla: Context. Intencions. Els instruments. La cultura avaluativa. Les directrius formals sobre com fer-la. Comença aquí el sentit de l’avaluació de les NEE. Avaluar?

Alumnat amb PI Se l’avalua segons determini el seu PI. Hi ha tres referents en aquesta avaluació: A) les competències bàsiques previstes al final de l‘Etapa i les transversals. B) les competències d’àrea en un moment concret de l’escolaritat. C) les competències previstes en el PI i que NO TENEN PERQUÈ COINCIDIR AMB LES d’Etapa o d’Àrea. 3.L’Avaluació informarà del progrés realitzat. Podrà ser positiva o negativa segons la planificació prevista i els resultats obtinguts.

Valoració d’un PI: Situacions PI Favorable PI Desfavorable Nivell Suficient Respon als objectius del Pi i a les competències de les àrees motiu d’adaptació. ACREDITA No és una situació probable a menys que hàgim redactat malament el PI (Per excés). ACREDITA Nivell Insuficient Assoleix allò que s’ha planificat en el seu Pla Individualitzat però no arriba a assolir les mínimes competències de l’àrea o àrees adaptades. NO ACREDITA Ni assoleix allò planificat ni tampoc és el que són les competències bàsiques de l’àrea o àrees adaptades. NO ACREDITA

Valoració Ens trobem amb dos conceptes essencials: Favorable o desfavorable aplicat al resultat del PI segons l’adaptació efectuada. Suficient o Insuficient aplicat a la qualificació acadèmica segons arribi o no a les competències bàsiques. Favorable/Suficient, dos conceptes per a dues situacions COMPATIBLES. Cal explicar-les i recollir-les en els documents d’avaluació.

PROMOCIÓ La promoció és la continuïtat respecte el grup de referència. Respon a una decisió d’avançar amb la resta dels companys als nivells superiors de forma regular. S’efectua habitualment al final del curs i en relació al curs següent. No ha d’estar necessàriament vinculada a l’avaluació positiva en el cas dels alumnes amb PI (NEE). Se n’ha de deixar constància com a mesura.

Avaluació i promoció Un alumne amb PI, amb avaluació negativa pot promocionar si així es determina en el moment de valorar els resultats previstos en el mateix PI. Promocionar no suposa tenir superats els objectius del nivell anterior ni la valoració positiva del PI. S’ha de preveure com s’informa a la família. No hi ha models d’informació. Cada centre ha de trobar el seu.

Registre de decisions La promoció amb matèries pendents i amb una valoració positiva o negativa del PI, s’ha de registrar en el mateix PI i en les actes d’avaluació. És essencial la valoració de la CAD respecte les propostes de futur. S’ha de donar importància a la valoració dels tutors i a la dels MEE. S’incardina en la tutoria i l’orientació. Cal que en l’apartat de seguiment del PI es faci constar aquesta circumstància. “Promocionarà atenent a .... ”

Situacions possibles Avaluació favorable del PI Avaluació no favorable del PI Promoció SÍ Si s’aconsegueixen els objectius del PI i si hi ha altres necessitats que aconsellen la promoció. Si es prenen en consideració no sols els aprenentatges previstos en el seu PI sinó altres factors de personalitat, socialització i autoestima. CAD i Jd’A. Promoció NO Si malgrat haver assolit els objectius previstos en el PI es preveu que pot seguir part del currículum ordinari amb possibilitats d’acreditació (criteris repetició) Si el fet de no assolir els objectius previstos existeixen indicadors que la repetició afavorirà altres competències: identificació amb el grup, aprenentatges, solució de problemes, etc.

Acreditació Suposa donar crèdit a les competències adquirides d’acord amb les previstes per al final d’un cicle o Etapa. És una certificació administrativa. Serveix per fer creible, donant per “cert” allò certificat. Té efectes per al futur de l’escolaritat. Homologa entre centres i etapes educatives. Permet la continuïtat en el sistema educatiu.

Avaluació i acreditació Una avaluació favorable del PI no suposa l’acreditació si el nivell programat del PI no es correspon amb les competències generals de l’Etapa i les de les principals àrees. No s’ha de confondre PROGRÉS favorable del PI i l’ACREDITACIÓ del cicle i de l’etapa (Suficiència).

Nivells d’acreditació a l’Ensenyament Primari No hi ha nivells. S’acrediten cicles. L’acreditació és: Única. No diferencia graus d’acreditació. Iguala oportunitats o n’ofereix de diferents. Obre i tanca processos educatius. És referència per al futur escolar dins dels ensenyaments bàsics.

Avaluació, promoció, acreditació Especial Competències Bàsiques Generals A tot l’alumnat No afecten directament. Final d’Etapa S’han de superar globalment. Competències Bàsiques d’Àrea Per la majoria de l’alumnat Avaluació positiva en la majoria de les àrees. S’han de superar majoritàriament. Plans Individualitzats Per a una minoria d’alumnat Avaluació positiva de les competències prioritàries. Altres valoracions no acadèmiques. Només si se superen les competències bàsiques generals comunes per a tot l’alumnat i la majoria de les competències d’àrea. Respon al cicle o etapa. S’han de plantejar com a certificació de les competències adquirides relacionades amb determinades àrees. Avaluació, promoció, acreditació

Dubtes Pla Individualitzat superat, d’acord amb les objectius competencials dissenyats. Acredita? No necessàriament. On posem el límit?. En les competències generals. Qui el determina?. El coordinador del PI juntament amb el tutor, EAP,… Acreditació? Davant del dubte: Proves de les Competències Bàsiques 6è. Són exempts, normalment. Proves d’Avaluació diagnòstica de 3er. Són exempts, normalment. Possibilitats de recuperació amb ajuts suplementaris. Juntes d’avaluació.

Obstacles No disposar dels PI. No podem avaluar segons PI. PI sense referències de les competències a assolir, ni indicadors. Avaluació imprecisa. PI que no contenen els criteris d’avaluació. No permeten la comparació amb les competències generals ni les seqüenciades per nivells. Avaluació impossible. No disposar d’una programació de centre (cicle i etapa) seqüenciada per competències. Pla Individualitzat poc viable. Intuitiu, regit per altres criteris. UN PI MAL FET ÉS UN PI MAL AVALUABLE.

Orientacions i/o suggerències per superar-los 1.Definir els objectius competencials. Per cicle i etapa. 2.Definir les competències de les àrees i seqüenciar-les. 3. Comparar els resultats obtinguts amb els indicadors de les competències seqüenciades. 4.Informar les famílies sobre EL NIVELL DE PROGRÉS FAVORABLE O NO FAVORABLE de l’alumne. En el mateix informe definir si el progrés es correspon amb SUFICIÈNCIA O INSUFICIÈNCIA. 5.Tenir molt clar que progrés i acreditació no són equivalents 6.Prevenir els conflictes entre docents per una avaluació mal feta que comporta una acreditació no apropiada. Reflexionar més sobre la qüestió. Adoptar criteris de centre.