PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs 2009-2010.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Advertisements

Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Xarxa Productes de la terra
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Què és un pla Individualitzat ?
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Projecte de Diversificació Curricular
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Formació permanent del professorat
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Seminari d’Educació Especial
PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Presentació de 1r d’ESO Curs
Programa Centres Ecoambientals
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Recurs educatiu Europa
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El Pla de formació del centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

PLA PFZ DE FORMACIÓ DE ZONA Criteris i instruccions Curs 2009-2010

Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 I - MARC GENERAL La formació permanent com a recurs de millora del professorat i centres. Els plans de formació de zona (PFZ) concreten els objectius de millora dels centres i del professorat per a un àmbit territorial determinat. Les activitats de formació incloses en els plans de formació de zona es gestionen des dels serveis educatius de zona. Horari: Les activitats de formació emmarcades en els PFZ es faran en horari laboral no lectiu del professorat, llevat de casos autoritzats de manera excepcional. S'impulsaran activitats de caire semipresencial que comportin l’ús d’una plataforma de gestió compartida tipus moodle o similar. DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ

PFZ PLA DE FORMACIÓ DE CENTRE TAC Comprensió lectora Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 OBJECTIUS GENERALS DEL PFZ 2009-2010 PLA DE FORMACIÓ DE CENTRE TAC Comprensió lectora Llengües estrangeres DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Escola inclusiva Es prioritzarà la consolidació de: L’aprenentatge competencial La reflexió sobre la pràctica L’ús didàctic de les TAC a l’aula Formació PFC Salut i benestar del professorat Formar per a l’escola inclusiva: atenció a la diversitat, tutoria i orientació, acollida de l’alumnat nouvingut, atenció a l’alumnat en situació de risc de marginació social i al que presenta necessitats educatives especials. Ajudar a implementar tots els nous currículums establerts pels decrets 142/2007 i 143/2007 derivats de la LOE als cursos d l’educació infantil, primària i secundària obligatòria corresponents; així com estimular la innovació en les àrees de llengua, matemàtiques, llengües estrangeres, ciències i tecnologia mitjançant la reflexió sobre la pràctica. Impulsar els aprenentatges amb l’ús didàctic de les tecnologies de la informació i la comunicació a l’aula. Contribuir a la formació per a la salut i el benestar del professorat. Formar els caps d’estudis i coordinadors i coordinadores pedagògics dels centres com a gestors de plans de formació de centre. Impulsar el coneixement i domini de les llengües estrangeres, especialment de l’anglès, per part de tot el professorat. Ajudar el professorat que inicia la docència a desenvolupar les seves tasques. Aprenentatge competencial de l’alumnat Professorat novell

PFZ CATÀLEG I PLANIFICACIÓ D’ACTIVITATS FORMATIVES PFZ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 CATÀLEG I PLANIFICACIÓ D’ACTIVITATS FORMATIVES Escola inclusiva Currículum i innovació Tecnologies de la informació i la comunicació Millora personal i desenvolupament professional Gestió de centres i serveis educatius (30%) DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ (10%) (15%) PFZ (15%) (30%)

Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 Responsables de formació en els centres: Ha de formar part de l’equip directiu. Ha de ser el responsable “enllaç” entre les necessitats de formació del centre i els gestors de la formació SEZ (CRP). Ha d’ajudar a incorporar els aprenentatges nous a la tasca diària. La Comissió del PFZ elabora la proposta d’activitats, en fa el seguiment i l’avaluació. Per elaborar la proposta, la Comissió tindrà en compte les demandes dels centres, del SEZ i de la Inspecció que és qui presideix la Comissió. A més la integren representants dels serveis educatius, dels centres i d’altres institucions locals i comarcals. Codi de l’activitat. Cada activitat s’identifica per un codi de deu dígits. Les activitats del PFZ de les Garrigues tenen el codi 603xxxxxxx. Activitats no PFZ són les organitzades pel Departament d’Educació que no formen part dels PFZ i la seva gestió no la realitzen els serveis educatius. DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ

PFZ II – ÀMBITS D’ACTUACIÓ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 II – ÀMBITS D’ACTUACIÓ FORMACIÓ EN CENTRE (o ZER) – recollida al PFC DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Coherent amb el Pla de formació de centre. ha d’anar lligada a projectes de canvi o millora de centre o ZER i ha de comptar amb el vist-i-plau de la inspecció. No es superaran les 45 h en cada període de 3 anys, excepte casos excepcionals (centres de grans dimensions, plans específics, etc). La gestió és responsabilitat dels serveis educatius de zona (CRP) i del centre. Modalitats preferents de formació: - Assessoraments (idònia). Ha de comptar amb la participació de la majoria del claustre. A més de les h. del formador/a, ha d’establir un treball intern complementari (la tercera part de les hores totals). - Taller a centre (10 hores). Grup més reduït d’assistents.

El Pla de Formació Centre Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 El Pla de Formació Centre Projectes d’Innovació DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Pla Estratègic Projecte Educatiu Pla de Formació de Centre Pla Anual de Centre Pla de millora i qualitat Projecte de Direcció Projecte Lingüístic

PFZ FORMACIÓ per a professorat de diversos centres - mirar catàleg Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 FORMACIÓ per a professorat de diversos centres - mirar catàleg Modalitats de formació: - Grups de treball: activitats nascudes a iniciativa de professores/es de diferents centres amb l’objectiu d’elaborar un material o desenvolupar un projecte de recerca o d’innovació. Durada mínima 40 h. Mínim 5 assignacions. Un dels membres pot actuar com a coordinar/a. - Seminaris: coordinats per un especialista, que hi actua com a dinamitzador/a. És recomanable la semipresencialitat (fins a la meitat de les hores) i l’ús de plataformes tipus Moodle. - Seminaris de coordinació: activitats per a l’intercanvi de criteris i coordinació. Poden rebre assessorament puntual extern. Recomanables els de càrrecs directius, sobretot de caps d’estudis i coordinadors/es pedagògics/ques. DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ

Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 - Cursos: presencials o semipresencials. Es tendirà a què els cursos tinguin un caràcter interzonal. - Taller: Activitats pràctiques amb una temàtica molt específica. 10 hores com a màxim. DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ ACTUACIONS de dinamització i sensibilització Modalitats de formació: - Trobada pedagògica: intercanvi d’experiències entre el professorat. - Conferències o taula rodona Certificació a partir de 5 h de durada.

PFZ AVALUACIÓ I CERTIFICACIÓ Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 AVALUACIÓ I CERTIFICACIÓ 80 % de l’assistència i via telemàtica. Per accedir-hi, cal que tot el professorat, de tots els centres, disposi d’identificació XTEC. Alta d’usuari (formulari i instruccions) a l’adreça: http://www.xtec.cat/at_usuari/gestusu/identificaci Superació d’una avaluació (CANVIS) que pot consistir en: Presentació d’un projecte, realització d’activitats al llarg de l’activitat formativa, participació en fòrums telemàtics, proves específiques,...(INSTRUMENTS). Amb la FINALITAT de: - identificar els canvis en l’organització i /o en la metodologia que s’han produït en els centres (transferència de la formació) - identificar una millora en el resultats educatius (impacte de la formació). Amb la IMPLICACIÓ de: Equip directiu / Claustre Servei Educatiu de Zona / Inspecció DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ

PFZ III - PROCESSOS DE LA DETECCIÓ D’ACTIVITATS DE FORMACIÓ (DNF) Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 III - PROCESSOS DE LA DETECCIÓ D’ACTIVITATS DE FORMACIÓ (DNF) 1 - La DNF recull: Les demandes de centres previstes en el PFC. Les necessitats personals de formació. Les sol·licituds de continuïtat o de constitució de seminaris, seminaris de coordinació i grups de treball. Altres propostes (inspecció, serveis educatius, etc.). 2 - PUBLICACIÓ d’activitats: finals de juny. 3 - INSCRIPCIONS: del 5 al 21 de setembre de 2009. 4 - ASSIGNACIONS: a partir d’octubre de 2009. DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ

Comissió PFZ del 27 d’abril de 2009 Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 DNF 09 - 10 - QUÈ CAL FER? Revisar / actualitzar les prioritats formatives explicitades al Pla de F. de Centre. Adaptar l'organització de la formació als canvis i criteris del Departament i als àmbits d’actuació. DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Termini Del 18 de març al 18 d’abril de 2009 Aprovació Proposta Comissió PFZ del 27 d’abril de 2009

PFZ IV – CONTACTES I ADRECES Subdirecció General de Formació i Desenvolupament del Personal Docent. PFZ 2009-2010 IV – CONTACTES I ADRECES Web CRP de les Garrigues: http://www.xtec.cat/crp-garrigues/ Criteris i instruccions - curs 2009 -2010 Detecció de Necessitats de Formació del PFZ de les Garrigues Cerca d’activitats del PFZ de les Garrigues. Inscripcions Assignacions - Certificats DE FORMACIÓ DE ZONA PLA PFZ Web XTEC. Formació del professorat: http://www.xtec.cat/formacio/ Informacions generals sobre formació permanent Informacions generals sobre els PFZ Cercador d’activitats. Inscripcions Assignacions - Certificats