Elaboració de Plans Individualitzats

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
TEMA 9. GESTIÓ ECONÒMICA I ADMINISTRATIVA DELS CENTRES
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
LÍNIES DE TREBALL EN ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estudi per a la identificació de
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
en el desenvolupament de les competències bàsiques
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
PLA INDIVIDUALITZAT (PI)
Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Decret d’autonomia dels centres educatius
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
DECRET 143/2007, de 26 de juny, pel qual s’estableix l’ordenació
Seminari d’Educació Especial
Presentació BATXILLERAT
“EL PALIC, un model per a les illes”
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
PRIORITATS EN L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT (Secundària)
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
avaluació, promoció i acreditació
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Servei d’Ordenació Educativa
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
LA PROGRAMACIÓ I LA GESTIÓ DEL CURRÍCULUM PER COMPETÈNCIES
Cap a l’FCT en els cicles LOE
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
en el desenvolupament de les competències bàsiques
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
5 PROPOSTES PER AL FOMENT DE L’ÈXIT ESCOLAR
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Elaboració de Plans Individualitzats

PLA INDIVIDUALITZAT - PI Destinataris. Procediment. Contingut. Avaluació i acreditació.

PI PI - CARACTERITZACIÓ LOGSE LOE Centre Aula PI Aula PI ACI Proj. curr. centre Centre Aula PI Aula Prg. aula PI ACI PI Ordinàries Excepcionals Mesures atenció diversitat centre

PI - CARACTERITZACIÓ Mesura excepcional: esgotades les altres mesures. 2. Document on es recull la programació personalitzada. 3. Proposta de treball contextual, funcional i concreta. Les propostes generals d’aula per a tot l’alumnat són el referent de les decisions sobre la planificació personalitzada. 4

PI- DESTINATARIS Alumne/a que per les seves condicions o circumstàncies personals les mesures d’atenció a la diversitat previstes a la programació general del grup classe són insuficients per al seu progrés. Les situacions de l’alumnat que ha de cursar els estudis amb PI són molt diverses. Inclouen també situacions d’alumnat nouvingut. Aquest pla pot comportar, de forma extraordinària i justificada, que no cursi determinades àrees o matèries curriculars. Cal resolució del director/a dels serveis territorials. 5

PI - PROCEDIMENT La CAD promou el pla individualitzat. El tutor/a és el coordinador/a del pla i responsable de l’elaboració i el seguiment. Col·laboren l’equip docent, altres professionals del centre i els serveis educatius. Si el centre docent ho considera necessari poden participar altres professionals d’altres àmbits (social, salut, etc.). Participació de pares o mares i l’alumne/a, si la seva edat i les circumstàncies personals ho aconsellen. Acord de la família. El pla individualitzat l’aprova el director/a del centre. 6

PI – ORIENTACIONS SOBRE EL CONTINGUT DADES IDENTIFICATIVES JUSTIFICACIÓ COMPETÈNCIES BÀSIQUES I OBJECTIUS PRIORITARIS CRITERIS D’AVALUACIÓ QUADRE HORARI SETMANAL DE L’ALUMNE/A. SUPORTS SEGUIMENT DEL PLA INDIVIDUALITZAT PROFESSIONALS QUE HI PARTICIPEN ACORD DE LA FAMÍLIA 7

PI – AVALUACIÓ I ACREDITACIÓ El referent de l’avaluació per a un alumne/a és el Pla Individualitzat. Per a l’obtenció del títol de graduat/da en educació secundària obligatòria, l’avaluació de l’alumnat que cursi amb PI ha de tenir com a referent l’assoliment de les competències bàsiques i els objectius de l’etapa, i també els criteris d'avaluació específics del pla individualitzat. 8

PI - DOCUMENTS D’AVALUACIÓ ETAPES DOCUMENTS INFANTIL 2n cicle Ordre en procés de publicació Informes anuals i informe global individualitzat Resum d’escolarització, apartat observacions PRIMÀRIA Ordre EDU 296/2008 Actes d’avaluació de final de cicle Informe individualitzat de final d’etapa Expedient acadèmic Historial acadèmic, apartat resultats de l’avaluació. Cal fer constar si l’alumne/a ha seguit un PI ESO EDU 295/2008 Full de seguiment acadèmic Actes d’avaluació finals, a la casella d’atenció a la diversitat amb la codificació PI i a la casella d’accés al curs següent amb les codificacions establertes. Historial acadèmic, apartat resultats de l’avaluació en mesures d’atenció a la diversitat 9

ESCOLARITAT COMPARTIDA: ORDINÀRIA-CEE Les orientacions pel contingut d’un PI per a un alumne/a, en règim d’escolaritat compartida, són les de caràcter general. El tutor/a del centre on està matriculat l’alumne/a és el coordinador/a del PI. La comissió de seguiment garanteix la coherència i complementarietat de les actuacions d’ambdós centres docents envers l’alumne/a. Està formada, com a mínim, per un professional de cada centre, un d’ells ha de ser el coordinador/a del pla, i el professional de l’EAP corresponent. L’aprova el director/a del centre on està matriculat l’alumne/a a proposta de la comissió de seguiment. 10

FLEXIBILITZACIÓ DE LES ETAPES EDUCATIVES MESURES EXCEPCIONALS

FLEXIBILITZACIÓ DE LA DURADA ETAPES EDUCATIVES CARACTERITZACIÓ Mesura excepcional: reduir o augmentar la durada d’una etapa educativa del que s’estableix en caràcter general. 2. Aplicació a educació infantil, primària, secundària obligatòria i batxillerat, amb les particularitats corresponents. 3. Procediment: la proposa l’equip docent a la comissió d’avaluació, l’aprova el director/a del centre amb l’acord de la família. Caldrà comunicar-ho al director/a dels Serveis Territorials. 12

FLEXIBILITZACIÓ EDUCACIÓ INFANTIL Un alumne/a pot: Romandre un curs més a l’etapa Fer en dos cursos el segon cicle. Les decisions de retenció o d’avançament es podran replantejar en qualsevol moment, abans de la incorporació de l’alumne/a a l’educació primària. Si un alumne/a no inicia la primària amb l’edat establerta amb caràcter general cal resolució d’autorització del director/a dels Serveis Territorials corresponents. - Procediment: sol·licitud del director/a del centre amb l’acord de la família. Cal informe de la inspecció d’educació. 13

FLEXIBILITZACIÓ EDUCACIÓ PRIMÀRIA Un alumne/a pot romandre un curs més a l’etapa, en qualsevol dels cicles. Amb pla individualitzat, pot ampliar un curs més la permanència a l’etapa (segona retenció). Caldrà comunicar-ho al director/a dels Serveis Territorials. - Reduir la permanència en un cicle. Mesura que solament es pot adoptar una sola vegada al llarg de l’etapa en avaluació extraordinària. Caldrà comunicar-ho al director/a dels Serveis Territorials. 14

FLEXIBILITZACIÓ DURADA ETAPES EDUCATIVES alumnat incorporació tardana EDUCACIÓ PRIMÀRIA I ESO L’alumnat d’incorporació tardana amb desfasament de més d’un cicle educatiu en el seu nivell de competència curricular pot escolaritzar-se amb un pla individualitzat un o dos cursos per sota al que li correspon per edat cronològica. En cas que l’alumne/a superi el seu desfasament s’incorporarà al curs que li correspongui per edat cronològica. Cal el vist-i-plau del director/a del centre amb l’acord de la família. 15

CENTRES D’EDUCACIÓ ESPECIAL El projecte educatiu dels CEE inclou el currículum de les etapes que imparteix. No cal cap autorització de modificació curricular global. Es pot programar per àmbits. Mateixos documents oficials que els altres centres, amb les adaptacions que convingui. Pla individualitzat per a l’alumnat amb possibilitats d’obtenir GESO. 16

MODIFICACIONS DEL CURRÍCULUM Alumnat que cursa ensenyaments amb modificacions del currículum autoritzades en cursos anteriors: Són vigents i són, a tots els efectes, plans individualitzats. Formen part de l’expedient i de l’historial acadèmic de l’alumne/a. En cas de revisió i/o modificació es convertiran en PI. 17