MICINN [FFI (sub FILO)]

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
Advertisements

Enric Valor. ( Castalla 1911-València 2000) ► Enric Valor és un dels nostres escriptors i rondallistes més importants. Enric Valor és un dels nostres.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
INSTITUCIONS COMUNITAT VALENCIANA
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
MITE D’ORFEU I EURÍDICE
Pràctiques de Psicopedagogia a Londres
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Què és la tecnologia?.
Treball de MÚsica les castanyoles
Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes
LA PLUJA ÀCIDA.
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
I transforma un llibre en un nou lector
CUIDATGE.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
El Cant Gregorià.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
QÜESTIÓ NÚM. 14 Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual.
Resolució de problemes algebraics
Literatura catalana medieval. Prosa
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
Pla estratègic de recerca 2005/2008. Universitat de Barcelona
EL TROBADOR de La Segarra, presenta.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
El Trastorn Bipolar: canvis cerebrals associats amb l'estat d'ànim i el deteriorament cognitiu Silvia Alonso Lana Llicenciada en Psicologia per la Universitat.
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
Valora la repercussió de l’assaig de Joan Fuster en el context de l’època QÜESTIÓ NÚM. 15.
Comissió de Política Lingüística
RIUS I RIEROLS 6è de primaria- juny 08 Carlos de Molina Carlota Delise
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Descobrint un tresor amagat
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Necessita Catalunya un nou finançament?
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Entrevista a Enric Larreula
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Cada escola / col·legi / institut ha de fer el seu projecte plurilingüe
DIADA DE LA PAU A SJO.
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Tesis Doctorals en Xarxa
La història de Sísif Mitologia Grega.
Llengua i identitat a Catalunya 2008
“El perfil de mestre i professor”
Guia de recursos a la xarxa sobre Humanitats i gènere
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Santa Maria del Pi.
CULTURA I SOCIETAT.
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Caixes de descobriment
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Manifest de Girona pels drets lingüístics
LA MEDALLA D’OR.
Amb la col.laboració de:
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
P-5 Curs
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
COORDINACIÓ D’ACTIVITATS EUROPEES
Estils i Plantilles Ms Word.
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Transcripción de la presentación:

Dr. eur. Elena Sánchez Elena.sanchez@ua.es MICINN [FFI2009-13065 (sub FILO)]  La llengua dels clàssics de la Corona d'Aragó: Col·locacions en Ausiàs March (1) Aquest treball s’emmarca en els projectes de recerca que desenvolupa el Projecte Institucional de Recerca de la Universitat d’Alacant «Institut Virtual Internacional de Traducció» [IVITRA] amb la col·laboració i patrocini dels projectes “Gramàtica del Català Antic” (finançat pel MICINN [ Ref.: FFI2009-13065/FILO]), DIGICOTRACAM (Programa PROMETEO per a Grups de Recerca d'Excel·lència, Generalitat Valenciana [Ref.: PROMETEO-2009-042]) i GITE-09009-UA:  GITE (Grup d’Innovació Tecnològica-Educativa, UA) en Història de la Cultura, Diacronia lingüística i Traducció. Dr. eur. Elena Sánchez Elena.sanchez@ua.es GITE-09009-UA:  GITE en Història de la Cultura, Diacronia lingüística i Traducció

Col·locacions – Fenomen general El terme col·locació es va encunyar al si de l'escola britànica iniciada per Firth (1957: 179): “Collocation states the habitual company a key-word keeps”. Des de la seua primera aparició, on tenia una definició molt general, s'ha vist associat a diverses definicions més concretes, cosa que ha provocat que s'haja fet servir per a designar fenòmens semblants, però no uniformes. Proposem conservar col·locació per a un fenomen ampli que inclou coaparicions gramaticals, coaparicions semàntiques o coaparicions pragmàtiques i fins i tot coaparicions típiques d'un autor (si crea el seu propi llenguatge literari, serien també unitats creades pel sistema -en aquest cas més reduït-, d'un autor i basades en la repetició).

Col·locacions- Fraseològiques Proposta de Ginebra (2003) Terminològica: anomenar concurrències (lèxiques) a aquelles que entren dins dels dominis de la fraseologia Taxonòmica: tres esferes. Concurrències Locucions Enunciats fraseològics

Col·locacions

Col·locacions Substantius – càrrega semàntica menor

Col·locacions Substantius – càrrega semàntica major

Col·locacions Verbs – càrrega semàntica major

Col·locacions Verbs – càrrega semàntica menor

Col·locacions Verbs – càrrega semàntica menor Verbs amb càrrega semàntica menor + substantius deverbals. [donar] acorriment (socors), bandonament, departiment, espavén, heretaments, oblit, punctura i refús. [fer] embarg, atur, brega, cerca, despulla, dictats, empatx, encontre, enqueriment, esment, partiment, retret, troba, greuge o excusa. [prendre] conhort, enseny, enyor.

Col·locacions - multilingües

Col·locacions Adjectivals Nominals Verbals Adverbials Conjuntiva Enunciats

Col·locacions - Tasca

Col·locacions - Tasca

Col·locacions - Solució

Col·locacions - Solució

Bibliografia bàsica Firth, J.R (1957), “Modes of Meaning”. Papers in Linguistics, 1934-1951, London, Oxford University Press, pp. 190-215. Ginebra, J. (2003), “Fraseologia, concurrències lèxiques i llengua estàndard”, dins Miquel Àngel Pradilla (ed.), Identitat lingüística i estandardització. Cossetània edicions, Valls, pp. 7-56. Sánchez, E. (2010), Estudi de la llengua d’Ausiàs March a través de les col·locacions. Una aproximació semiautomàtica (Tesi doctoral - Inèdita).