Coneixements i idees previs

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

e-health i terciarisme
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Elaboració de Plans Individualitzats
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
1 u n i t a t L’educador infantil.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
El currículum de l’ESO Novembre 2007.
APRENENTATGE MULTINIVELL
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Antecedents (el context) Centre IATIC
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
Treball col·laboratiu
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Com introduir les Guies Docents
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Projecte d’estalvi energètic
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Portfoli Jordi Guim.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
IMPACTE FAMILIAR I COMUNITARI DEL BANC DEL TEMPS ESCOLAR
“EL PALIC, un model per a les illes”
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
les competències bàsiques
El repte d’incloure Recursos i estratègies
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
ORGANITZACIÓ ACCIÓ TUTORIAL
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

Coneixements i idees previs LA DIVERSITAT A L’AULA La diversitat és una realitat a l’aula. Pren tota la seva plenitud a l’etapa de la secundària. Als particularismes de cada alumne al afegir la pròpia problemàtica derivada de l’edat dels alumnes. L’adolescència un moment clau de manifestació de la diversitat. Diversitat Ritme d’aprenentatge Coneixements i idees previs Formes i estratègies Actituds i valors Habilitats socials

LA DIVERSITAT A L’AULA Nivells molt diferents d’aprenentatge a Primària: Diferents hàbits de treball, comportament i actitud davant l’estudi. Expectatives molt diferents en relació al seu futur escolar i professional. Pes de la pròpia història escolar Importància de l’entorn social, cultural i familiar en el qual viuen Incidència de situacions noves o recents: incorporació d’alumnat nou vingut.

LA DIVERSITAT A L’AULA EINES DE L’ESCOLA Projecte de centre: Cal que reculli com s’ha d’entendre i viure la diversitat al centre. Diversitat ha de ser un element que malgrat impliqui conflicte com a tota situació de conflicte ha d’aportar enriquiment al conjunt de la comunitat. Donar prioritat als aspectes encaminats a la formació global de les persones. Atribuir un valor molt important als aspectes relacionals de l’educació. Crear un sentiment de pertenència al centre de tots els implicats en l’educació. Potenciar la relació amb les famílies. Actuar coordinadament. Potenciar tutories. Prioritzar aquest aspecte per sobre d’altres.

LA DIVERSITAT A L’AULA EINES DE L’ESCOLA Potenciar E.D.N. Cal prioritzar actuacions coordinades, adoptar acords i actuar tot l’equip en coherència. Prioritzar el treball d’equip.Coordinació entre els diferents professors L’equip que entra en un grup d’adaptació ha de ser reduït. Potenciar la Comissió de diversitat. Imprescindible el suport d’altres institucions: serveis d’asistència socials, educadors de carrer etc Equip directiu ha de facilitar una organització que faciliti treballar la diversitat. Tenir present la diversitat a tots nivells. Reforç com ampliació.

LA DIVERSITAT A L’AULA EINES DE L’ESCOLA Actuació docent Centre de l’actuació docent ha de ser l’alumne. Donar menys importància al programa o continguts curriculars. Potenciar competències bàsiques Buscar estratègies més adequades a la tipologia dels alumnes. Potenciar treballs interactius. Intentar conectar l’aprenentatge amb aquells elements més propers a l’alumne, a les seves habilitats i capacitats, menys abstractes etc. Coordinar les activitats docents en diferents matèries. Un mateix professor diferents matèries. Avaluar en funció dels objectius que s’han marcat.

LA DIVERSITAT A L’AULA EINES DE L’ESCOLA Equip directiu: Marcar la línia del centre en funció del Projecte . Organització que dongui oportunitats a tothom de desenvolupar al màxim les seves capacitats. Sistema que no sigui discriminatori=que tothom pugui desenvolupar aquestes capacitats.(això implica no tractar a tothom igual) Potenciar les tutories. L’alumne ha de tenir un punt de referència en el centre. També per la família ha de ser el punt de referència. No deixar els alumnes de reforç en mans de l’últim professor que arriba. Marcar uns criteris d’avaluació. Facilitar que siguin compartis per tothom.

Organització centre

Organització centre Nivell Vertical: E.Directiu Comissió Pedagògica Caps de departament Professors Nivell Horitzontal: Comissió de diversitat. Equip de coordinadors de nivell. E.D.N. Tutors Comissió de convivència. Un centre educatiu és una red de víncles i la seva evolució i bona dinàmica està determinada per l’inclusió de tots els implicats i la claretat de la funció i lloc de cadascun dels components.