Una república catalana, culta, crítica i creativa Cultura Una república catalana, culta, crítica i creativa En la República Catalana la lliure pràctica.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

e-health i terciarisme
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ESCOLA GRAS I SOLER.
Ponència Una educació per a un nou país.
Atenció a la dependència al Medi Rural
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
I transforma un llibre en un nou lector
Ester Busquets i Alibés
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
APRENENT JUNTS.
Programa Us convidem al Debat :
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Presentació. Anàlisi Històric. Classificació dels Drets Humans.
postguerra immediata ( )
Jornada de portes obertes
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
5. El problema de la moral: eudemonisme
ELS DRETS DE L’INFANT 1959, Nacions Unides: «Declaració dels Drets del Nen», 10 principis, caràcter no obligatori. 1978, Polònia presenta la versió provisional.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Estat de benestar i drets socials
Necessita Catalunya un nou finançament?
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
III. El servei públic educatiu
Distribució de les hores del currículum
Una ciutadania lliure i compromesa Ciutadania i democràcia Una ciutadania lliure i compromesa La República ha de tenir la pretensió de configurar-se.
“EL PALIC, un model per a les illes”
Llengua i identitat a Catalunya 2008
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
“El perfil de mestre i professor”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
Coneixements i idees previs
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Creativitat: Font de millora personal i empresarial
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Manifest de Girona pels drets lingüístics
Pla Integral de Salut Mental
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
Una República europea implicada en la governança global Política internacional Una República europea implicada en la governança global La República.
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
EN DEFENSA DE L’ ESCOLA LAICA
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
LOMCE i LEC.
Per primera vegada, el diumenge 20 de febrer
Transcripción de la presentación:

Una república catalana, culta, crítica i creativa Cultura Una república catalana, culta, crítica i creativa En la República Catalana la lliure pràctica cultural ha d’esdevenir la columna vertebral dels valors cívics, ha de quedar establerta com un dret constitucional bàsic i ser considerada un pilar de l’estat del benestar. Una República que garanteixi l’accés lliure i universal a la cultura com un dret fonamental inalienable, que fomenti el pensament crític i impulsi la creativitat en totes les seves formes d’expressió. Catalunya té en la seva cultura una de les seves millors cartes de presentació i la República és una oportunitat per donar-la a conèixer al món. Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 3 3 3

Una república catalana, culta, crítica i creativa Cultura Una república catalana, culta, crítica i creativa Fer de la cultura el quart pilar de l’estat del benestar Un país culte, cohesionat i fort en la seva identitat Un país creatiu que no té por al talent Titol de secció: enumerat a l’índex Bloc de text (opcional): paràgraf introductori dels continguts de secció 4 4 4

Un projecte educatiu de país Educació Un projecte educatiu de país La República ha de bastir un Projecte Educatiu de país que garanteixi el dret a l’educació per a tothom i que, prenent com a fonament la igualtat, l’equitat i la justícia social, ofereixi una educació gratuïta i de qualitat. Un nou model educatiu i d’excel·lència que, com a servei públic, garanteixi la igualtat d’oportunitats i la inclusió educativa, prioritzi la millora dels resultats educatius i, en el qual, la Formació Professional sigui element cabdal en l’equitat i en la competitivitat del sistema productiu. Un nou model lleial als valors republicans i compromès fermament en el poder transformador de la societat que pot tenir l’educació per tal de crear veritables ciutadans de la República Catalana.

Un projecte educatiu de país Educació Un projecte educatiu de país Un servei públic que garanteixi la igualtat d’oportunitats i la inclusió educativa Un servei públic que prioritzi la millora dels resultats educatius dels alumnes Formació Professional amb un efecte positiu en l’equitat i en la competitivitat del sistema productiu

El català, llengua vertebradora d’una societat plurilingüe Política lingüística El català, llengua vertebradora d’una societat plurilingüe La República ha de vetllar pel respecte dels drets individuals i col·lectius de tots els seus ciutadans, i la llengua n’és un exemple paradigmàtic. A Catalunya es parlen prop de 300 llengües, per tant, la societat catalana és plurilingüe. I, com a tal, cal abordar la política lingüística garantint que ningú sigui discriminat per raons de llengua. El català i l’occità, com a llengües pròpies de Catalunya, han d’esdevenir vertebradores de la nova República, que ha de dotar-les de les eines adients perquè es preservin en el territori que els és propi i garantir-ne el futur.

El català, llengua vertebradora d’una societat plurilingüe Política lingüística El català, llengua vertebradora d’una societat plurilingüe Un marc jurídic garant dels drets lingüístics de tots els ciutadans Els Països Catalans, l’espai natural de la llengua catalana L'educació, el planter dels futurs ciutadans poliglots Pioners cap a l’excel·lència en gestió lingüística empresarial Una administració eficaç, respectuosa i modèlica en l’atenció a la diversitat lingüística Un espai comunicatiu català El català, una llengua mitjana de dimensió internacional

Un espai de comunicació per a una ciutadania lliure i responsable Comunicació audiovisual Un espai de comunicació per a una ciutadania lliure i responsable La nova República Catalana haurà d’ordenar l’espai radioelèctric i dotar-se d’uns mitjans de comunicació públics potents, amb un finançament adequat que permeti mantenir la qualitat i la producció pròpia, al mateix temps que ser el motor de la industria audiovisual del país. Caldrà impulsar un Pacte Nacional per l’Audiovisual, amb el màxim de consens possible, i treballar per ser un referent europeu en la creació de continguts per a les diverses plataformes audiovisuals.

Un espai de comunicació per a una ciutadania lliure i responsable Comunicació audiovisual Un espai de comunicació per a una ciutadania lliure i responsable Un espai radioelèctric nacional Un paper preeminent dels mitjans de comunicació públics Fer dels Països Catalans una realitat comunicativa Crear la marca audiovisual «Made in Catalonia» i convertir Barcelona en capital comunicativa mediterrània Noves pantalles i nous models de negoci Catalunya, un país «creator friendly»

Veritat, justícia i reparació Memòria històrica Memòria històrica: Veritat, justícia i reparació La República Catalana ha de ser un referent al món de la memòria democràtica, la defensa dels drets humans i la justícia universal. El model d’impunitat espanyol ha fet impossible la condemna de la dictadura franquista i el reconeixement de les víctimes de la repressió, fet pel qual no s’ha pogut impartir justícia ni reparar als familiars de les víctimes del franquisme. La República haurà de ser exemplar en la recuperació de la memòria històrica i en la condemna dels règims totalitaris, per tal de reconèixer les víctimes de crims contra la humanitat, restablir els seus honors i reparar als seus familiars.

Veritat, justícia i reparació Memòria històrica Memòria històrica: Veritat, justícia i reparació Veritat , justícia i reparació Assumpció de responsabilitats en la repressió Una memòria republicana de llarg abast