PalMaster l’escola a les mans 1-Títol de la proposta
PalMaster Una eina adreçada als professors i professores 2-A qui va adreçada PalMaster Una eina adreçada als professors i professores 2-A qui va adreçada Als professor i professores A qui va adreçada
3-Justificació El professor integra les noves tecnologies en la seva feina diària El professor no perd temps en anotacions que després haurà de traslladar manualment a altres suports. El professor té la certesa d’evitar errors El professor pot comunicar amb immediatesa les incidències que consideri importants. L’alumne veu com les noves tecnologies formen part del dia a dia L’alumne comprova que la informació referent a seva feina (qualificacions) i a la seva actitud (control d’incidències) son anotades i transferides de forma automatitzada al sistema central amb les possibilitats de control que això comporta. 3-Justificació (continuació) Valor didàctic: Tot i que no és una eina adreçada directament als alumnes, sí que té diverses components educatives: L’alumne veu com les noves tecnologies formen part del dia a dia L’alumne comprova que la informació referent a seva feina (qualificacions) i a la seva actitud (control d’incidències) son anotades i transferides de forma automatitzada al sistema central amb les possibilitats de control que això comporta. Els centres que utilitzen sistemes de control fiables i que garanteixen la immediatesa, afirmen que el nivell d’incidències es redueix notablement. Podem afirmar doncs que té un valor educatiu important Tanmateix.... En tant que ús d’unes tecnologies emergents, el seu caràcter d’innovació és més que considerable. Els centres escolars que utilitzen sistemes de control fiables i que garanteixen la immediatesa, afirmen que el nivell d’incidències es redueix notablement. Justificació
Oferir als professors una eina que els faciliti la seva feina diària 4-Objectius Oferir als professors una eina que els faciliti la seva feina diària Fàcil ús Mobilitat Autonomia Immediatesa Sincronització amb els sistemes informàtics habituals. Que els alliberi de feines burocràtiques i repetitives Que doni a la seva feina el valor afegit de la immediatesa. Que doni seguretat i s’evitin errors en transcripcions 3-Justificació (continuació) Valor didàctic: Tot i que no és una eina adreçada directament als alumnes, sí que té diverses components educatives: L’alumne veu com les noves tecnologies formen part del dia a dia L’alumne comprova que la informació referent a seva feina (qualificacions) i a la seva actitud (control d’incidències) son anotades i transferides de forma automatitzada al sistema central amb les possibilitats de control que això comporta. Els centres que utilitzen sistemes de control fiables i que garanteixen la immediatesa, afirmen que el nivell d’incidències es redueix notablement. Podem afirmar doncs que té un valor educatiu important Tanmateix.... En tant que ús d’unes tecnologies emergents, el seu caràcter d’innovació és més que considerable. Objectius
PalMaster 5-Continguts (1) Aplicatiu informàtic per a ordinadors de butxaca (PDA, Pocket PC,...) Cada professor té la seva pròpia PDA. A més de les funciona-litats habituals, s’instal·la el programari PalMaster Innovació Els professors disposen d’una eina informàtica de darrera generació Contingut 1: Què és
PalMaster 5-Continguts Amb PalMaster cada professor pot: Portar un acurat control de les incidències escolars. Indicar les notes del dia a dia Indicar les qualificacions de cada avaluació Innovació Els professors disposen d’una eina informàtica de darrera generació Consultar el seu horari Consultar la fitxa de l’alumne Contingut 2: Què fa
Contingut 3: Control d’incidències escolars 5-Continguts (2) Incidències escolars Per a cada alumne el professor podrà indicar a cada classe una incidència: Absència Retard Expulsió Etc. (definibles) Control d’Incidències Cada centre es pot definir lliurament els tipus d'incidència que vol controlar. Tanmateix es disposa de Bancs de frases (codificades) per aquells comentaris més habituals, si bé també hi ha la possibilitat que el professor escrigui qualsevol comentari. També podrà incloure els comentaris que consideri Contingut 3: Control d’incidències escolars
PalMaster 5-Continguts Amb PalMaster cada professor pot: Portar un acurat control de les incidències escolars. Indicar les notes del dia a dia Indicar les qualificacions de cada avaluació Innovació Els professors disposen d’una eina informàtica de darrera generació Consultar el seu horari Consultar la fitxa de l’alumne Contingut 2: Què fa
Contingut 5: Notes diàries 5-Continguts (3) Notes diàries Notes Parcials (Diàries) - Introducció de notes parcials Equival a la Llibreta del professor Lliure definició dels ítems a avaluar i del seu coeficient Qualificacions escolars Mitjançant PalMaster, els professor podran utilitzar el dispositiu PDA com a llibreta del professor. Les qualificacions del dia a dia poden ser fàcilment indicades i amb totes elles el sistema proposa la qualificació del període d’avaluació, qualificació que el professor sempre podrà canviar. La introducció de les qualificacions pot ser tant en format numèric com amb els tradicionals literals (Excel·lent, Notable,..), sempre amb un sol toc del marcador sobre la pantalla. Contingut 5: Notes diàries
Contingut 5: Notes diàries 5-Continguts (3) Notes diàries Notes Parcials (Diàries) - Introducció de notes parcials Equival a la Llibreta del professor Notes numèriques o bé per literals Qualificacions escolars Mitjançant PalMaster, els professor podran utilitzar el dispositiu PDA com a llibreta del professor. Les qualificacions del dia a dia poden ser fàcilment indicades i amb totes elles el sistema proposa la qualificació del període d’avaluació, qualificació que el professor sempre podrà canviar. La introducció de les qualificacions pot ser tant en format numèric com amb els tradicionals literals (Excel·lent, Notable,..), sempre amb un sol toc del marcador sobre la pantalla. Contingut 5: Notes diàries
PalMaster 5-Continguts Amb PalMaster cada professor pot: Portar un acurat control de les incidències escolars. Indicar les notes del dia a dia Indicar les qualificacions de cada avaluació Innovació Els professors disposen d’una eina informàtica de darrera generació Consultar el seu horari Consultar la fitxa de l’alumne Contingut 2: Què fa
Contingut 6: Qualificacions 5-Continguts (4) Qualificacions Notes d’avaluació Qualificació dels Aspectes Conceptes Procediments Actitud Etc. (definibles) Qualificació Global i de recuperació Qualificacions escolars Mitjançant PalMaster, els professor podran utilitzar el dispositiu PDA com a llibreta del professor. Les qualificacions del dia a dia poden ser fàcilment indicades i amb totes elles el sistema proposa la qualificació del període d’avaluació, qualificació que el professor sempre podrà canviar. La introducció de les qualificacions pot ser tant en format numèric com amb els tradicionals literals (Excel·lent, Notable,..), sempre amb un sol toc del marcador sobre la pantalla. Notes numèriques o bé per literals Contingut 6: Qualificacions
PalMaster 5-Continguts Amb PalMaster cada professor pot: Portar un acurat control de les incidències escolars. Indicar les notes del dia a dia Indicar les qualificacions de cada avaluació Innovació Els professors disposen d’una eina informàtica de darrera generació Consultar el seu horari Consultar la fitxa de l’alumne Contingut 2: Què fa
Contingut 7: Consulta horari 5-Continguts (5) Consulta de l’horari El professor pot consultar el seu horari. Qualificacions escolars Mitjançant PalMaster, els professor podran utilitzar el dispositiu PDA com a llibreta del professor. Les qualificacions del dia a dia poden ser fàcilment indicades i amb totes elles el sistema proposa la qualificació del període d’avaluació, qualificació que el professor sempre podrà canviar. La introducció de les qualificacions pot ser tant en format numèric com amb els tradicionals literals (Excel·lent, Notable,..), sempre amb un sol toc del marcador sobre la pantalla. Contingut 7: Consulta horari
PalMaster 5-Continguts Amb PalMaster cada professor pot: Portar un acurat control de les incidències escolars. Indicar les notes del dia a dia Indicar les qualificacions de cada avaluació Innovació Els professors disposen d’una eina informàtica de darrera generació Consultar el seu horari Consultar la fitxa de l’alumne Contingut 2: Què fa
Contingut 8: Fitxa alumne 5-Continguts (6) Fitxa de l’alumne PalMaster inclou la fitxa amb les dades bàsiques dels alumnes que té el professor. Qualificacions escolars Mitjançant PalMaster, els professor podran utilitzar el dispositiu PDA com a llibreta del professor. Les qualificacions del dia a dia poden ser fàcilment indicades i amb totes elles el sistema proposa la qualificació del període d’avaluació, qualificació que el professor sempre podrà canviar. La introducció de les qualificacions pot ser tant en format numèric com amb els tradicionals literals (Excel·lent, Notable,..), sempre amb un sol toc del marcador sobre la pantalla. Contingut 8: Fitxa alumne
PalMaster i les famílies 6-Activitats (1) PalMaster i les famílies La immediatesa de la comunicació amb les famílies dóna un valor afegit a tot el sistema. Control - Justificació en les entrevistes - Sistema automatitzat Extracció de dades - Diari de d’incidències - Resums - Estadístiques Relació Escola-Famílies Cada cop es dóna més importància a la relació escola-família. Disposar de la informació permanentment actualitzada facilita aquesta comunicació I, també........................
PalMaster i el ciberespai 6-Activitats (2) PalMaster i el ciberespai Trameses automatitzades de... Missatges SMS e-mails PalMaster i el Ciberespai A les tradicionals Notes a casa , les noves tecnologies hi afegeixen un ventall de possibilitats per tal de mantenir la comunicació escola-família. Misatges SMS La seva recepció és pràcticament immediata. (menys de 3 minuts) E-mails Una opció, que a l’hora de ràpida resulta força econòmica Publicació en intranet Garantint plenament la confidencialitat, tant les dades referents a les qualificacions com a les incidències poden ser publicades en la intranet del centre escolar. Publicació Intranet
PalMaster i els professors 6-Activitats (3) PalMaster i els professors Seguiment tutorial Horari personal Cada professor disposa del seu horari Disponibilitat d’informació Llistes de classe Fitxa dels alumnes Històric d’incidències Notes diàries del trimestre PalMaster i els professors Per a la coordinació entre els professionals de l’ensenyament és cabdal de disposar de la informació permanent actualitzada. Altres eines de treball Les pròpies de la PDA
Recursos:Tecnologia Wi-Fi 6-Activitats (4) Amb les PDA que incorporen connectivitat Wi-Fi, la sincronització amb el sistema es pot fer sense fils Tecnologia Wi-Fi Les noves tecnologies sense fils també són utilitzades per PalMaster. Cada cop és més habitual escoles antenitzades que permeten que les dades es sincronitzin amb el sistema amb molta més immadiatesa.
Recursos:Integració amb Àmic* 6-Activitats (5) Les dades s’integren a ÀMIC* Informació disponible i modificable des del programa Impressió de llistats i estadístiques Consulta en línia Integració amb ÀMIC La integració de PalMaster amb tot el sistema de gestió acadèmica del programari ÀMIC permet que tota la informació que els professors introdueixen s’integri al 100% a la gestió general. *AMIC: Programa informàtic de gestió acadèmica i administrativa Recursos:Integració amb Àmic*
7-Recursos materials... PDA, Pockets PC,.... Fi presentació Àmbit
i humans 7-Recursos materials... La capacitat de progressar i no girar-se d’esquena a les noves tecnologies és el recurs humà imprescindible per a qualsevol innovació. Fi presentació Àmbit
Tot l’ensenyament, especialment les etapes: 8-Àmbit d’aplicació Tot l’ensenyament, especialment les etapes: ESO Batxillerat Cicles Formatius Fi presentació Àmbit
Fi de la presentació Fi presentació Sortir Tornar a començar Fi