“EL PALIC, un model per a les illes”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
Advertisements

Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
LÍNIES DE TREBALL EN ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
APRENENT JUNTS.
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
La immigració és un problema educatiu ?
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Treball col·laboratiu
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
EL PLA INDIVIDUALITZAT
CEIP Son Ferrer: un model d’escola transparent
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
La LOE i el nou currículum a l’educació primària
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
Distribució de les hores del currículum
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Presentació de 1r d’ESO Curs
Programa Centres Ecoambientals
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
CULTURA NÀUTICA I APRENDRE A NAVEGAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Biblioteca Escolar “Puntedu” un espai de coneixement i aprenentatge
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

“EL PALIC, un model per a les illes” ESAIT Equip de suport a l’alumnat d’incorporació tardana Conselleria d’Educació i Cultura. Govern Balear.

DIFICULTATS D’APRENENTATGE NOVES VARIABLES DIVERSITAT DESCONEIX LA LLENGUA I LA CULTURA IGUALDAT D’OPORTUNITATS DRET A L’EDUCACIÓ ENSENYAMENT EN CATALÀ DIFICULTATS DE RELACIÓ AMB LA FAMÍLIA MANCA DE FORMACIÓ DEL PROFESSORAT DIFICULTATS D’APRENENTATGE

Amb què comptam? Marc Legal Compensació de les desigualtats en educació, RD 299/1996. Projectes d’Intervenció Educativa (PIE). Ordre 10 de juliol de 2000, de regulació de l’organització i el funcionament dels IES. Programa d’Acolliment Lingüístic i Cultural, adreçat a l’AIT al sistema educatiu de les Illes Balears que cursa estudis als IES. Ordre 14 de juny de 2002. Orientacions per l’elaboració del PALIC http://weib.caib.es/Normativa/boib/docs/progarma_acolliment.pdf http://weib.caib.es/Documentacio/palic/palic.pdf. Equip de suport a l’alumnat d’incorporació tardana (ESAIT)

QUÈ ÉS EL PALIC? És el conjunt de mesures que la Conselleria d’Educació i Cultura proposa per donar resposta a la nova situació que suposa l’augment a les nostres aules d’alumnat de procedència estrangera, en qualsevol moment del curs escolar.

REPENSAR EL CURRÍCULUM OBJECTIUS DEL PALIC RECONÈIXER LA IDENTITAT I LA HISTÒRIA EDUCATIVA , SOCIAL I FAMILIAR QUE DUU IMPLÍCIT L’ALUMNAT NOUVINGUT. ASSUMIR COM A CENTRE LES VARIABLES QUE COMPORTA LA INTERACCIÓ INTERCULTURAL REPENSAR EL CURRÍCULUM ATENCIÓ INDIVIDUALITZADA QUE GARANTEIXI AL NOUVINGUT EL CONEIXEMENT I EL RESPECTE A LA LLENGUA I CULTURA PRÒPIA DE LES ILLES BALEARS.

FLEXIBILITZAR L’ORGANITZACIÓ DELS AGRUPAMENTS TREBALLAR DES DE LA DIVERSITAT LA IGUALTAT D’OPORTUNITATS CANVIS A NIVELL ORGANITZATIU PLANTEJAMENT OBERT DELS SUPORTS

ADAPTACIONS CURRICULARS QUE GARANTEIXIN L’ADQUISICIÓ DE COMPETÈNCIA COMUNICATIVA ADEQUADA PREVEURE LES MESURES NECESSÀRIES PER A QUE L’ALUMNE ASSOLEIXI LA COMPETÈNCIA LINGÜÍSTICA NECESSÀRIA EN LES LLENGÜES DE LA COMUNITAT CANVIS A NIVELL METODOLÒGIC I DE TRACTAMENT DE LLENGÜES DISSENY D’ACI QUE TENINT EN COMPTE EL NIVELL DE CONEIXEMENT DE L’IDIOMA FACILITI L’ACCÉS ALS MÍNIMS DE L’ETAPA.

REVISIONS DELS CANALS I ELS INSTRUMENTS DE RELACIÓ AMB LA FAMÍLIA IMPLICACIÓ DE TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA EN L’ACOLLIDA DELS ALUMNES I FAMÍLIES NOUVINGUDES. POTENCIAR EL SENTIMENT DE PERTINENÇA A LA NOVA COMUNITAT REVISIÓ DE LA RELACIÓ AMB L’ALUMNAT

ÀMBIT D’APLICACIÓ DE L’ORDRE DE 14 DE JUNY

Un camí per recórrer: L'avaluació inicial de l'alumnat en aquells aspectes no lingüístics. L’adaptació progressiva i efectiva de l’alumne a l’aula de referència. Les adaptacions curriculars de caràcter lingüístic i cultural. L’avaluació d’aquest alumnat pel que fa als objectius d’àrea i d’etapa.... La dotació econòmica d'aquests programes. La formació del professorat.

ESCOLA ACOLLIDORA