La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CEIP Son Ferrer: un model d’escola transparent

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CEIP Son Ferrer: un model d’escola transparent"— Transcripción de la presentación:

1 CEIP Son Ferrer: un model d’escola transparent

2 Jornada de portes obertes CEIP Son Ferrer
El procés d'escolarització Nou decret de Tractament Integral de Llengües La nostra escola: un model d'escola transparent

3 El procés d'escolarització
Relació de vacants existents al centre per al curs 2013/2014 CURS VACANTS 3 anys 50 4 anys 11 5 anys 1r EP 6 2n EP 3r EP 2 4t EP 1 5è EP 6è EP

4 El procés d'escolarització
La Conselleria posa a disposició de tota la comunitat educativa una pàgina web on es pot consultar tota la normativa, els resultats, i, com a novetat, fer el tràmit on-line.

5 El procés d'escolarització
Calendari del procés d'escolarització (unificat per a tots els centres sostinguts amb fons públics de les Illes Balears)

6 Decret de Tractament Integral de Llengües (TIL)
Nova normativa autonòmica que regula l'ensenyament de llengües ARTICLE 6 EDUCACIÓ INFANTIL Els alumnes d’aquesta etapa han de rebre l’ensenyament en les dues llengües oficials i s’han d’iniciar en la llengua estrangera a partir del segon cicle d’educació infantil. Els pares o tutors legals que vulguin fer efectiu el dret a rebre el primer ensenyament en la seva llengua, sigui la catalana o la castellana, ho poden sol·licitar a través del procediment legalment establert. En aquest cas, els centres educatius hauran de preveure l’adopció de mesures específiques per a aquests alumnes i, en tot cas, els hauran d’iniciar en l’altra llengua oficial.

7 Alguns punts d’interès
La llengua vehicular de l’escola és el català El castellà s’introdueix durant tota l’educació obligatòria amb el mateix nivell de feina que el català. Les provés d’avaluació diagnòstica mostren resultats similars en ambdues llengües Les proves d’avaluació de nivell quan els nostres alumnes arriben a l’IES mostren resultats similars en ambdues llengües Els alumnes manifesten major competència oral en llengua castellana, a pesar d’estar escolaritzats en un context d’immersió El 98% de la població de Son Ferrer té el castellà com a primera llengua, la qual cosa dificulta l’aprenentatge del català en un context de no immersió La convivència entre ambdues llengües és molt positiva, sense conflictes de cap tipus a les aules Actualment, TOTES les famílies del centre han optat pel projecte lingüístic del centre.

8 Alguns punts d’interès
El nostre centre no desitja tenir alumnes separats per raons lingüístiques; els vol mesclats i que tots participin de les mateixes experiències, convivint culturalment junts, enriquint-se amb les aportacions dels seus companys i companyes. El nostre centre té com a objectiu que, en acabar l’escolarització, disposin d’un domini equilibrat de les dues llengües oficials de la comunitat autònoma, a més a més d’uns coneixements d’anglès elevats, tal i com preveu la llei d’educació actualment en vigor. Triar l’aprenentatge de la lectoescriptura en català és triar que aprenguin a llegir i escriure en dues llengües a la vegada. Triar l’aprenentatge de la lectoescriptura en castellà és triar que aprenguin només amb una. Els nins i nines de tres i quatre anys tenen una facilitat especial per aprendre llengües. És un bon moment per ensenyar-los llengües que no són pròpies del context familiar. Una formació que asseguri coneixements plurilingües aporta avantatges considerables a l’hora de tenir una adequada formació personal i acadèmica.

9 El model del nou decret de tractament integral de llengües
Introducció de la llengua estrangera al 2n cicle d’educació infantil Assignatures en les tres llengües (català, castellà i anglès) Els centres han d’elaborar el seu propi projecte, tenint en compte les peculiaritats de cada context S’informarà a les famílies mitjançant l’exposició pública del projecte, el qual ha de ser aprovat pel Consell Escolar del Centre.

10 Volem ser una escola... Les nostres escales parlen... INCLUSIVA ALEGRE
SOLIDÀRIA CREATIVA ARRELADA A L’ENTORN INNOVADORA COMPETENCIAL COOPERATIVA PARTICIPATIVA ACOLLIDORA AMABLE ECOAMBIENTAL 3.0

11 I com ho fem? Document <El CEIP Son Ferrer: model d’una escola transparent>. Projectes en funcionament: Programa d’aprenentatge cooperatiu Programa de berenars solidaris Programa d’educació viària Projecte de jocs de pati Programa d’activitats esportives Programa d’informàtica Programa de centres ecoambientals Projecte de coordinació amb l’IES Son Ferrer Programa de mediació escolar Participació directa de les famílies a la vida del centre Un model d’escola competencial pensada per a tots i totes!

12 Properes trobades La darrera setmana de juny es durà a terme una reunió informativa en la qual podreu conèixer l’equip d’educació infantil La primera setmana de setembre (per als pares i mares dels nins i nines de 3 anys) es durà a terme una reunió grupal per explicar de forma més detalla les normes i el funcionament del període d’adaptació i del dia a dia Durant el primer trimestre les mestres tutores de 3 anys duran a terme una entrevista individual amb cada família per conèixer les característiques particulars de cada infant

13 Moltes gràcies per confiar en la nostra professionalitat CEIP SON FERRER Abril 2013


Descargar ppt "CEIP Son Ferrer: un model d’escola transparent"

Presentaciones similares


Anuncios Google