GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
EL TREBALL DE CATALÀ.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Les competències i la coeducació
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
EL CÀLCUL MENTAL A L’EDUCACIÓ INFANTIL
LES MESURES.
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
BENVINGUTS A ESQUIROLS!
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
LA FAULA.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
@sebastiani64.
Un dia a la classe de P.3 HÀBITS.
9.1 Joc del 15 (Joc de taula) Objectius
Aprenem a ser mestres.
LA MESURA Mesurar és determinar quantes vegades cap una unitat en allò que es mesura.
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
BENVINGUTS A L’ESCOLA!! 28 de febrer de 2015.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
CIÈNCIES NATURALS CURS
Projecte interdisciplinari:
Les competències i la coeducació
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
9.3 Joc de Nim (Joc amb mistos)
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
CURS
Són realment paràboles? Nivell: 3r d’ESO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Treballem la tardor Cicle Inicial.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
Proves de competències bàsiques als 14 anys
L’Aprenentatge significatiu a Matemàtiques
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
CLIC I DIC SEQÜÈNCIES DE LECTURA So [p]: 1.
Interacció escola - entorn.
L’eskamot verd ens demana ajuda!
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
P-5 Curs
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Assessorament de la Formació en Competències
EL QUADRAT LES MARIETES.
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI Sílvia Morales i Sandra Gay Cicle Superior Escola Montbui

PUNT DE PARTIDA Racons de matemàtiques a Primària. 1 tarda a la setmana. 15 a 16.30h. Grups de 15 alumnes. Nivells heterogenis. Gimcana matemàtica a espais exteriors (patis).

PER QUÈ UNA GIMCANA? Potenciar el treball cooperatiu entre iguals. Aprendre a utilitzar un mapa d’orientació. Justificar les respostes, no només amb resultats numèrics. Treballar continguts matemàtics: magnitud i mesura. Aplicar els coneixements a situacions reals. Comprensió lectora dels enunciats. .

QUÈ TREBALLEM? Unitats de mesura i capacitat. Càlcul del perímetre i àrees. Ús d’estratègies per resoldre problemes. Selecció de la unitat i l’instrument més adient.

COM HO FEM? Grups de 3-4 alumnes. Secretari de grup: fitxa de respostes, llapis, goma i suport rígid. 10 proves. Mapa d’orientació per localitzar les proves. A cada prova: enunciats de la prova i material necessari. Davant dubtes...ajudar a reflexionar.

Comprensió lectora

Treball cooperatiu

Ús d’estratègies de resolució

Unitats de mesura

Si vingués un camió que mesurés 4 metres d’alçada i 2.5m d’amplada...hi cabria per aquesta porta?

Quants litres d’aigua hi caben a la paperera?

Quants alumnes hi caben asseguts a la primera grada?

Per pintar 8m de la pista, necessitem 1kg de pintura. Quants litres necessitarem per repassar la pista de bàsquet o el camp de futbol?

Quant mesura la diagonal de la pista de futbol? Calcula el diàmetre i el radi de la paperera.

Quantes pissarres com aquesta hi cabrien al porxo? Creus que hi cabria aquesta taula de ping pong a la classe?

Quantes rajoles hi caben a 1 m2?

GIMCANA ESPAIS INTERIORS

Quantes làmines hi caben penjades? Com ho has calculat? Quant mesura el quadre del Capità...?

QUÈ HEM APRÈS? Capacitat de treballar en equip. Diàleg entre els membres del grup. Assumir diferents rols dins el grup. Argumentació de com han arribat als resultats. Ús de diferents estratègies de resolució.

Reflexions... Aprofitar l’entorn proper per descobrir: geometria, estadística... Compartir l’experiència a altres cicles: activitats internivells... Alumnes com a creadors i protagonistes. El mestre com a suport. Treball significatiu i competencial.

MOLTES GRÀCIES