Són realment paràboles? Nivell: 3r d’ESO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
Advertisements

EL TREBALL DE CATALÀ.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
BAUHAUS, una escola d’art
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Podeu posar una foto del vostre centre
FUNCIONS ELEMENTALS.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
LA TARDOR Cicle Inicial.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LES MESURES.
Les primeres passes amb el GeoGebra
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
PETITS REPORTERS Títol.
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
LA FAULA.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Problemes prova individual
Resolució de problemes algebraics
LES BRUIXES DE ROAL DAHL.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Éssers vius i éssers inerts
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
Una història de la tecnologia
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Treballem l’estadística
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
Matemàtiques 3er E.S.O..
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
vista pels nens i nenes de 2n
DIADA DE LA PAU A SJO.
Els Políedres.
Passaport dels habitants
EL BOSC MEDITERRANI Cicle Inicial
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
3r de Primària Escola Pau Casals Sabadell
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Al camí de Sant Martí hi ha un pi. Que és a prop del mar, de la sorra, de les onades, de les roques...
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
BIODIVERSITAT A L’HORT
Problemes que es poden resoldre amb equacions
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Lingua e cultura catalana Unitat 4: habitatge i l’entorn
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
Les taules de multiplicar
4t B Actrius i Actors Escola Eulàlia Bota
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
MÀGIA POTÀGIA.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
EL QUADRAT LES MARIETES.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
L’EMPORDÀ A VISTA D’OCELL 
Transcripción de la presentación:

Són realment paràboles? Nivell: 3r d’ESO Maria del Mar Rigo Rigo Ies Santanyí mmar@sabaula.com

On volem arribar? L’objectiu principal és aprendre a reconèixer la paràbola en els objectes o situacions quotidianes. Per això serà necessari conèixer molt bé les característiques i propietats de la paràbola.

1a activitat Cercam a Internet fotografies que semblin paràboles, miram el nostre entorn i fotografiam la nostra possible paràbola. Aquesta activitat es durà a terme durant tot el temps que es treballi aquesta unitat.

2a activitat Mitjançant un manipulable virtual, veurem com canvia la paràbola quan anam variant els paràmetres. Treballarem amb les expressions: y=ax2+bx+c i y=a(x-xv)2-yv Manipulable virtual

3a activitat Mitjançant un Jclic practicam diferents aspectes de la paràbola. Activitats Jclic sobre paràboles de Jaume Bartrolí Brugués Quan estudiem els talls amb l’eix d'abscisses serà el moment d’introduir l’equació de segon grau. També apareixerà l’expressió de la paràbola Y=(X-x1)(X-x2)

4a activitat Resolem problemes on necessitarem les equacions de 2n grau. Quan fa el costa d’un terreny quadrat de 200 metres quadrats? Ahir vam anar a una festa. En arribar tothom donava dues besades a tots els assistents. Un d’ells es va encortar comptant les besades arribant a la conclusió que hi va haver un total de 132 besades. Quantes persones hi havia a la festa?

5a activitat Cercam les seccions planes que es poden obtenir tallant un con amb un pla.

6a activitat Anam al pati a dibuixar una circumferència, una el·lipse i una paràbola.

I ens ha quedat

7a activitat Veurem altres corbes que poden semblar paràboles i no ho són: y=x4 cicloide catenària També comprovarem si les fotografies trobades i fetes són realment paràboles.

I, per acabar, Unes activitats breus ens serviran per repassar la unitat, ampliar alguna coseta i també repassar alguns continguts d’unitats anteriors. Una prova escrita individual acabarà de completar l’avaluació que s’haurà anat fent en el desenvolupament de la unitat.

Pàgines web utilitzades Biblioteca Nacional de Manipuladores Virtuales Activitats Jclic sobre paràboles, de Jaume Bartrolí Brugués Material manipulable a l’aula de matemàtiques, Anton Aubanell