- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Advertisements

S’anomena paper reciclat aquell que es fabrica amb un paper vell. Fins fa poc s’ha mantingut la confosa definició de paper ecològic –encara que no fos.
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Fem activitats amb vídeo!
L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
L’aula de Tecnologia. Eines i operacions
Les primeres passes amb el GeoGebra
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
OPCIONS METODOLÒQIQUES
EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya
Experimentam amb la ciència
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
COM FER ELS MURALS DEL PROJECTE:
Projecte interdisciplinari:
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Treballem la tardor Cicle Inicial.
TECNOLOGIA.
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
REAXYS.
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Continuació: el temps II
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
El currículum a l’educació primària
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

- Treballem un projecte a l’aula d’acollida - ELS ALIMENTS - Treballem un projecte a l’aula d’acollida - CEIP FERRAN DE SAGARRA Curs 2008-2009

JUSTIFICACIÓ Es pretenia treballar a partir dels interessos de l’alumnat, aprofitant que el grup és molt reduït. Un projecte permet aprofundir en un tema del seu interès: “què volem saber de..” L’elecció es va acotar amb la proposta d’uns quants temes d’entre els quals van triar Els aliments: fruites i verdures. Es tracta d’una activitat que permet fer un treball per competències molt complet.

COMPETÈNCIES QUE S’HAN TREBALLAT Competència comunicativa: treball de llengua a partir del centre d’interès Competència artística i competència digital: dibuixem amb l’ordinador Tractament de la informació: aprenc a classificar amb les taules Autonomia i iniciativa personal: m’organitzo la feina, faig propostes, expresso les meves preferències Coneixement i interacció amb el món físic: treballo un tema d’estudi del medi Competència social i ciutadana: treballo en grup.

ACTIVITATS Conversa a partir de làmines i fotos Fitxes Activitats a l’ordinador: Galí, El món per un forat, ... Joc de rol: la botigueta Sortida al mercat

Els àpats

Classifiquem les verdures

Classifiquem les fruites

M’agrada la fruita?

M’agrada la verdura?

Amb pinyol o sense? Per què m’agrada?

Quines fruites conec?

El temps de la fruita

Quines parts té la fruita?

D’on ve la fruita? Les parts de l’arbre

Al camp, a més de fruiters, què hi ha?

Dibuixo aliments amb l’ordinador

DADES Aquest projecte, que encara no s’ha acabat, s’ha treballat durant el segon trimestre. Hi han participat dos grups de quatre alumnes cadascun. Atesa la mida reduïda del grup, s’ha fet avaluació formativa i continuada.

VALORACIÓ L’activitat ha motivat els alumnes. També ha potenciat la seva autonomia:el professor suggeria i guiava l’activitat, però el grup tibava. Moltes fitxes han estat estructurades tal com decidia l’alumne. S’han habituat a treballar de manera sistemàtica amb l’ús de graelles, que ara apliquen espontàniament. El projecte encara no s’ha acabat. Constatem que és difícil acotar el temps que cal dedicar-hi, i tenim la certesa de que val més no córrer.

... BON PROFIT!!