Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
ESCOLA GRAS I SOLER.
Elaboració d’un mapa temàtic
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Sector secundari a) Definició de sector secundari.
Tutors: Rosa Torrens i Víctor Valero
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
IES CAN PUIG CURS
CIÈNCIES NATURALS CURS
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
USEE INSTITUT BAIX PENEDÈS NORD
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Tutora: Eloisa Lorente
Seminari d’Educació Especial
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
AMPA PURIFICACIÓ SALAS
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
TECNOLOGIA.
REUNIÓ D´AULA P4 CURS
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Sortida de Colònies a Llançà 14, 15, 16 de Maig
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
IES CAN PUIG CURS
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
de Transferència Educativa
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El Treball de Recerca.
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
OBJECTIUS: S’ADREÇA A: ACTIVITATS: El Projecte Comarques pretén que:
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
L’elaboració de l’horari
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose. A Tutor: RUIZ SANCHEZ, Pedro Objectius: Materials i metodologia: Demostrar si la incorporació d’activitats a la natura a l’aula oberta a través d’un projecte interdisciplinari aporta beneficis en els aprenentatges dels alumnes. Fomentar una possible adherència cap aquesta tipologia d’activitats esportives. Comprovar la dificultat que comporta l’elaboració d’un projecte interdisciplinari Per realitzar el treball faré ús del Mètode Mixte per confrontar dades quantitatives i qualitatives (Questionaris i entrevistes) 1er Instrument: Questionari adreçat als alumnes d’A.O que participen al projecte 2on Instrument: Questionari adreçat als alumnes d’A.O que no participen al projecte 3er Instrument: Entrevista a professors (tutor A.O i P.A) 4t Instrument: Entrevistes personals als alumnes (Inicials i finals) 5é Instrument: Elaboració d’una cursa d’orientació 6é Instrument: Elaboració excursió a Les Torres de Fals Resultats (Grup A): Gráficos y tablas Dimensió positiva: Gran majoria d’alumnes que han practicat activitats a la natura. Més del 80% conèixen zones de la població on poden fer activitats a la natura. Al 90% dels alumnes els hi motiven més les activitats proposades que les que fan habitualment (curses d’orientació i excursió). Gran part de l’alumnat enquestat està d’acord amb que les activitats a la natura els hi aporta beneficis per la seva vida quotidiana. Dimensió negativa: Baixa pràctica esportiva reglamentada. La gran majoria només han realitzat activitats a la natura al centre escolar. Hi ha dos alumnes que no mostren interès pel projecte. Dimensió dubte: Hi ha un nombre baix d’alumnes que no veuen clar els beneficis del projecte. Tenen una baixa noció sobre el manteniment del medi natural. Referències bibliogràfiques Conclusions: Les activitats a la natura estimulen l’interès de l’alumnat d’aula oberta per aprendre. És possible la incorporació d’activitats a la natura en el recurs d’aula oberta. Les activitats dinàmiques i fora de l’entorn escolar beneficien als aprenentatges de l’alumnat d’aula oberta. És necessària una planificació/organització molt exacta per elaborar un projecte interdisciplinari entre ciències socials, naturals i educació física. Els projectes interdisciplinaris els hi aporten eines molt útils que poden ser aplicades en la seva vida quotidiana. L’adherència cap aquest tipus d’activitat ha de ser mesurada en un període més extens de temps. A.Acuña (1996), R. Bisquerra (2003), A. Bertrán (2006), M. Castañer (1995), F. Funollet (1989), M. Garcia Ferrando (1991), R. Guillén (2005), S. Ibarrola (2012), Martínez, Pereira G. Valls (2008), JP. Venero (2007), V.Garcia i R. Pastor (2000). PRESENTACIÓ TREBALL FINAL DE MÀSTER Lleida – 15 de Setembre de 2014