ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Advertisements

d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Toca fusta FENT DECORATS
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Alimenta el teu cos.
EL CÀLCUL MENTAL A L’EDUCACIÓ INFANTIL
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
APRENENTATGE MULTINIVELL
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
L’Expressió escrita.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
EL CONTE DEL DOFÍ.
LA FAULA.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Descobrint un tresor amagat
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
EL GAT NEGRE “Història del gat negre” a El lenguaje oral en la escuela. Joan TOUGH, (1987). Madrid:Visor.
EL VALOR DE LA FELICITAT
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Entrevista a Enric Larreula
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
EL CAVALLET DE MAR I ELS SEUS FILLS
DIADA DE LA PAU A SJO.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
El Programa Educatiu CLIC, OBERT i COL·LABORATIU
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
CONCURS.
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
XIII a Setmana de la solidaritat
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Les taules de multiplicar
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Cap a l’FCT en els cicles LOE
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Assessorament de la Formació en Competències
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.

QUÈ ÉS L'ESCOLTA ESTRUCTURADA? PER QUÈ A P3? És un tipus de lectura que permet treballar les estratègies de comprensió sense la necessitat que l'alumne descodifiqui. CAL LLEGIR ALS NENS/ES EN VEU ALTA DES DE PETITS ( Donar models de lectura). PARLAR DEL QUE LLEGIM

EN QUÈ CONSISTEIX? EL/LA MESTRA LLEGEIX UN TEXT EN VEU ALTA I ES VA ATURANT PER PROPOSAR ALS NENS/ES DE FER HIPÒTESIS, INFERÈNCIES, CONNEXIONS... I DEMANAR QUE FACIN RECAPITULACIONS.

- Respón als interessos i necessitats del grup? ABANS DE L'ACTIVITAT TRIA DEL TEXT: - Respón als interessos i necessitats del grup? - Permet practicar unes estratègies determinades? - A proposta d' algun alumne... També es pot arribar a acords de centre respecte a la tria dels textos pels diferents nivells: P3, P4, P5... Ex: Escola Joan Maragall. Vilanova del Camí. Curs 14-15 P3: Mares a l' engròs ( 3r trimestre) P4:Corre, corre carbasseta (1r trim) i El Somni d'en Mateu (3r trim) P5:Neda que neda (1r trim); El peix irisat (2n trim) i un a determinar (3r trim).

2. DEFINIR I CONCRETAR L' OBJECTIU EXEMPLE: ESCOLTA ESTRUCTURADA “MARES A L'ENGRÒS”. Teresa Duran. Ed. La Galera ABANS DE LA LECTURA 1. ACTIVAR CONEIXEMENTS PREVIS Sabeu què hi diu aquí? - Per què hi deu haver... una vaca? I una gallina? I una guineu? 2. DEFINIR I CONCRETAR L' OBJECTIU Anem a llegir el conte a veure si esbrinem què hi fan aquí aquests animals!

DURANT LA LECTURA 3. ACCIÓ D'ESCOLTAR Per què plora aquest nen? Qui deu ser aquest senyor? FER HIPÒTESIS

FER CONNEXIONS AMB UN MATEIX LLEGIR EL TEXT COMPROVACIÓ D' HIPÒTESIS FER CONNEXIONS AMB UN MATEIX I vosaltres, que ploreu quan us enfadeu amb la mare?

NO CAL ATURAR-SE A FER PREGUNTES ALS NENS EN CADA PÀGINA LLEGIR EL TEXT

LLEGIR EL TEXT

LLEGIR EL TEXT

Què dirà el nen? FER HIPÒTESIS COMPROVACIÓ D' HIPÒTESIS LLEGIR EL TEXT

LLEGIR EL TEXT

Què dirà el nen? FER HIPÒTESIS LLEGIR EL TEXT COMPROVACIÓ D' HIPÒTESIS

LLEGIR EL TEXT

Què dirà el nen? FER HIPÒTESIS COMPROVACIÓ D' HIPÒTESIS LLEGIR EL TEXT

Per què deu estar contenta? Com està la mare? Contenta FER INFERÈNCIES: Per què deu estar contenta? Perquè el seu fill l'estima molt!

LLEGIR EL TEXT COMPROVACIÓ D' HIPÒTESIS

4. AVALUACIÓ DE LA COMPRENSIÓ COMPARTIR ELS RESULTATS DE L'ESCOLTA Comprovar el propòsit de lectura: Preguntes de comprensió literal: -Per què hi havia una vaca, una gallina i una guineu a la portada? - Què volia el nen? Per què? -Què va fer el pare? - Va trobar una mare nova millor que la seva? - Quina mare li agradava mes? -I vosaltres, què voleu una mare nova? O no? ( Fer connexions amb ells mateixos)

DESPRÉS DE LA LECTURA 5. ACTIVITATS POSTERIORS A LA LECTURA ACTIVITATS D' AMPLIACIÓ I DE SÍNTESI (Amb enfocament comunicatiu) - Recapitular oralment: -Dibuixar-los Quins animals han sortit al conte? Una gallina! Una vaca! Una guineu!

VALORACIONS DE L'ACTIVITAT! Valoració positiva. Els mestres són més conscients del que estem fent. Acords d'escola respecte al treball de la comprensió lectora. Fem modelatge lector. A P3 encara és molt difícil que els nens/es siguin conscients de que estan aplicant estratègies de comprensió, però si que aplicar-les ajuda a que entenguin el text. Es fa un treball important d' expressió oral. Parlem del que hem llegit Els nens de P3 han fet hipòtesis, inferències, connexions i la recapitulació. EMOCIONS. Serveix perquè alguns nens expressin alguns sentiments molt personals i que han donat peu a parlar d' emocions. ….

MATERIALS Àlbum il·lustrat: DURAN, Teresa 2006. MARES A L'ENGRÒS. Ed. La Galera. Fitxa de l'activitat. “L'Escolta Estructurada: una proposta didàctica per treballar el procés lector des de la lectura del text per part de l'adult.” Dossiers Assessorament a Centre. Servei d' Immersió i Acolliment Lingüístics. Departament d' Ensenyament. Generalitat de Catalunya. Octubre 2013