Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Retos para incorporar las competencias transversales a nuestras asignaturas M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació Espai.
Advertisements

Institut Sunsi Móra Batxillerat STEM
Competències ètiques en la formación universitària
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Les competències i la coeducació
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
Característiques i classificació.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
SEXE, DIVERSITAT I GENT GRAN
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
PONÈNCIA. Denuncies associades a PRL (psicosocials).
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
Les competències i la coeducació
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Autor: Vicens Blasco Ferrón Consultora: Neus Heras Navarro
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Les Franqueses, setembre 2007
CRAI: definició i estructura
El currículum a l’educació primària
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Carreres Professionals Informe
Assessorament de la Formació en Competències
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació               Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Espai de paginació 2 / 25

Què és una competència? Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 “Una competència és una combinació adequada de coneixements, habilitats i actituds necessàries per a realitzar una tasca, de manera eficient” OCDE (2005)   Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Espai de paginació 2 / 25

Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Què és una competència? “Les competències professionals es caracteritzen pel fet que comporten un conjunt de coneixements, procediments, actituds i fets que es complementen entre sí, de manera que l’individu ha de "saber", "saber fer", "saber estar" i "saber ser", per actuar amb eficàcia davant situacions professionals. És un concepte integrador perquè consisteix tant en les aptituds como en les actituds, de manera que va més enllà dels components tècnics, el quals es complementen amb els components metodològics, participatius i personals.”     Llibre blanc de Informàtica (2004) Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Espai de paginació 2 / 25

I una Competència Transversal ? COMPETÉNCIES ESPECÍFIQUES expert generalista COMPETÈNCIES TRANSVERSALS The T-shaped People Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Espai de paginació 2 / 25

Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Competències transversals als graus d’Enginyeria: Capacitat de comunicació escrita en l’àmbit acadèmic i professional Ús i aplicació de les TIC en l'àmbit acadèmic i professional Capacitat de comunicació en llengua estrangera Treball en equip Capacitat per adaptar-se a les tecnologies i a futurs entorns actualitzant les competències professionals Capacitat per innovar i generar noves idees Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Espai de paginació 2 / 25

Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Peculiaritats de las competències transversals: Els interessos de l’estudiant estan a les competències específiques Tenen sentit quan es posen a la pràctica en contextos reals de la pròpia disciplina. El nivell de partida de cada estudiant és diferent Hi ha poca experiència Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Espai de paginació 2 / 25

Jornada de PDC, Barcelona 9 de julio de 2011 El repte és… Incorporar l’aprenentatge i avaluació de les competències transversals als plans d’estudi de grau. Jornada de PDC, Barcelona 9 de julio de 2011 Espai de paginació 2 / 25

ASIGNATURES ESPECÍFIQUES DE CT: El sistema de Aprenentatge i avaluació de Competències Transversals en las enginyeries: evidències eTransfoli + tutor de seguiment ASIGNATURES ESPECÍFIQUES DE CT: Treball Equip Xarxa Idioma modern I Idioma modern II Com. comunicativa TREBALL FINAL DE GRAU (TFG) ASSIGNATURA X ASSIGNATURA Y ASSIGNATURA Z Jornada de PDC, Barcelona 9 de julio de 2011 Espai de paginació 2 / 25

Jornada de PDC, Barcelona 9 de julio de 2011 Reptes per a implantar l’aprenentatge i avaluació de les competències transversals: Integració de les competències transversals a les assignatures de competències específiques Coordinació entre las diferents assignatures para organitzar l’aprenentatge Formació per al professorat ja que hi ha poca experiència sobre com fer-ho Suport institucional, recolzant la seva importància i facilitant els recursos necessaris Jornada de PDC, Barcelona 9 de julio de 2011 Espai de paginació 2 / 25 9

Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Algunes metàfores per il·lustrar els reptes: SOPORT INSTITUCIONAL   INTEGRACIÓ COORDINACIÓ FORMACIÓ Més metàfores a: ReVisión vol.4; núm.1 Junio 2011.ISSN 1989-1199 Una colección de metáforas para explicar (y entender) el EEES de Miguel Valero-García y Juan j. Navarro Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Espai de paginació 2 / 25

Moltes gràcies! M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomuncació mmarcog@uoc.edu               Jornada de PDC, Barcelona 9 de juliol de 2011 Espai de paginació 2 / 25