Presentació de la proposta curricular de Biologia per al batxillerat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El camí de l’energia: l’alimentació
Advertisements

El metabolisme.
SÍNTESI DE PROTEÏNES Què? Qui? Quan? Com?.
Ciència, tècnica i societat
NUTRICIÓ CEL·LULAR Conjunt de processos mitjançant els quals les cèl·lules obtenen la matèria i l’energia necessàries per fer les funcions vitals.
Diferència entre éssers vius i matèria inerta:
Biologia i geologia 4t ESO
La Recepta de la Vida Els elements químics que constitueixen majoritàriament als éssers vius són el C , H , O i N. Altres elements hi són en quantitats.
Tema 4. ADN i biotecnologia. Pàg 60
El manteniment de la vida
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
Polifenols.
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Nutrició i Dieta Els principis immediats font de matèria i energia.
Característiques i classificació.
CINÈTICA DE LES REACCIONS QUÍMIQUES
LA ORGANITZACIÓ DEL COS HUMÀ
Tema 3 ELS ÉSSERS VIUS.
Els éssers vius formats per cèl·lules
CONCEPTES BÀSICS DE GENÈTICA.
Presentació del curs acadèmic
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
Sector secundari a) Definició de sector secundari.
L’Expressió escrita.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Pla estratègic de recerca 2005/2008. Universitat de Barcelona
Fecundació de l’eriçó de mar IES Narcís Oller. Valls
Projecte d’Itineraris Formatius
Premi Innovació Lear Propostes Projectes Final Carrera Juliol 2011
UD2: La cèl·lula.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
3. Aspectes nutricionals
La divisió cel·lular.
UNITAT 6 MALALTIA I SALUT. IMMUNOLOGIA.
Projecte d’estalvi energètic
L’ANABOLISME HETERÒTROF
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
SíNTESI DE PROTEÏNES Traducció.
Presentació BATXILLERAT
Conceptes bàsics. Pàg 160 Organismes pluricel·lulars
2. El materialisme històric de Marx
ADN. Cromosomes i reproducció cel·lular
Problemes medi ambientals de l’àrea de coneixements Construcció
millora de la qualitat de l’ensenyament.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Orgànuls energètics.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La cèl·lula eucariota.
LA RESPOSTA IMMUNITÀRIA II (La resposta cel·lular)
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
CURS METABOLISME CONCEPTE DE METABOLISME I DIVERSITAT METABÒLICA.
XERRADA PEL VOLUNTARIAT
Meiosi Reduir a la meitat el nombre de cromosomes en una cèl·lula (n).
Coneixement del medi natural
Mecanismes no específics Mecanismes específics
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Curs: Avenços en Biologia Molecular
Transcripción de la presentación:

Presentació de la proposta curricular de Biologia per al batxillerat Mariona Domènech, Silvia Lope SfeC Seminari de Formació per a l’Ensenyament de les Ciències Gener 2008

Biologia atractiva amb percepció d’utilitat Elements pel canvi Biologia actual - Cèl·lules mare - Transgènesi… Biologia atractiva amb percepció d’utilitat Elements pel canvi Biologia social Implicar-se personalment en les possibles aplicacions socials de la biologia Biologia que contempli la manera de fer dels científics Preguntes reals Coneixement contextualitzat Indagació científica Promoure Justificació Argumentació Respostes complexes Treball pràctic Pensar sobre el treball pràctic: Emetre hipòtesis, analitzar dades… Models Considerar diferents nivells estructurals Currículum en espiral cal

Canvis de continguts Canvis estructurals Canvis metodològics

Continguts 1r batxillerat Gen, genotip, fenotip. Proteínes: aa, enllaç peptídic, estructures, desnaturalització. Enzims: estructura, funció i control activitat enzimàtica 1.- Del genotip al fenotip Estudi d'una malaltia genètica, d’un caràcter hereditari... Àcids nucleics: estructures. Cromosomes. Cariotip. Duplicació, transcripció i traducció del DNA. Codi genètic. Model d’herència monohíbrida. Mutacions Aportacions genètica a la salut humana. Dilemes ètics

Continguts 1r batxillerat 2.- D’una cèl·lula a un organisme Teoria cel·lular. Cèl·lula Procariota i Eucariota. Estructura i funció orgànuls. Mètodes estudi: microscopi D’una cèl.lula a un nadó...o... ús de cèl•lules mare Estructura i funció cèl·lules especialitzades. Comunicació cel·lular. Transport transmembrana Cicle cel.lular: control i càncer. Mitosi. Totipotència i diferenciació. Meiosi. Apoptosi

Continguts 2n batxillerat 3.- Intercanvi de matèria i energia entre els organismes i el seu entorn Metabolisme, tipus metabòlics,. Energia i esport... Malalties cardiovasculars... Trastorns alimentaris... biomolècules energètiques: glúcids i lípids: relació estructura funció Rutes metabòliques: Fermentació, respiració ATP i balanç energètic

Continguts 2n batxillerat 4.- Bacteris i virus en acció Estructura i cicle infecciós dels virus, malalties víriques i implicacions socials. Malalties infeccioses (SIDA).... o... aliments produïts per...o.. epidèmies històriques Bacteris. Bacteris i el cicle de la matèria,aplicacions industrials. Barreres de defensa de l’organisme i tipus de resposta immunològica. Biomedicina i malalties infeccioses

Continguts 2n batxillerat 5.- Biodiversitat Biodiversitat: 5 regnes. Anàlisi comparativa L’evolució: Teories explicatives. Mecanismes d’evolució. Especiació Fonts de variabilitat genètica: mutació i recombinació. Model d’herència de dos o més caràcters.. Diversitat noms espècie Un ecosistema concret Endemismes insulars Extinció d’espècie... Diversitat ecològica ecosistemes. Flux d’energia i producció. Xarxes tròfiques. Fotosíntesi i quimiosíntesi. Manteniment de la biodiversitat i problemes ambientals globals

Aquesta proposta segurament no és ni la única ni la millor Hem après fent aquesta proposta i hem après del diàleg amb les persones responsables de l’àrea curricular del Departament, amb els responsables de les PAU de Biologia, i també hem après de companys que estan d’acord amb la nostra proposta així com dels que hi discrepen