SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Advertisements

Unitat de Suport a l’Educació Especial (U.S.E.E.)
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Ponència Una educació per a un nou país.
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Grup de treball SupTIC 23 d’Octubre de 2006.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Inclusió dins l’aula. Una experiència institucional
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Treball col·laboratiu
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Presentació de la Guia per a la identificació i
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
Seminari d’Educació Especial
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
PLA D’IMPULS DE LA LECTURA DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
TUTOR HABILITATS HABILITATS DE LIDERATGE D’OBSERVACIÓ HABILITATS
“EL PALIC, un model per a les illes”
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
La Presència Educadora
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
Màrqueting Cultural a l'EOI
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona

INDEX Història Objectius Models La presa de decisions sobre els temes Els temes treballats Metodologia Punts fort i punts febles

Tot fent una mica d’història Antecedents I Jornades d’Intercanvi d’experiències celebrades el dia 15 d’abril del 2008 i organitzades per l’EAP i el CRP. Les escoles van poder intercanviar les bones pràctiques educatives que es duen a terme en els seus centres.   Aquest és el tercer curs que es realitza el seminari, que pretén oferir un espai de formació per ampliar coneixements sobre continguts específics i compartir experiències entre els especialistes d’Educació Especial del districte.

Objectius plantejats Objectiu general Objectius específics Avançar en la qualitat educativa, entesa en el marc del model d’escola inclusiva, adreçada a millorar l’atenció a la diversitat en els centres del districte. Objectius específics Reflexionar sobre la concepció inclusiva de l’educació i el paper dels mestres d’Educació Especial des d’aquesta perspectiva. Reflexionar i conèixer els models de col·laboració entre el professorat i l’especialista d’E.E.      Conèixer metodologies afavoridores de l’educació inclusiva: treball en grups cooperatius, treball per projectes, etc. Conèixer estratègies d’intervenció per a l’alumnat amb nee: Trastorns de conducta, TGD/TEA, Trastorns d’aprenentatge… Posar en comú les experiències d’Educació inclusiva que es duen a terme en alguns centres del districte.

Model 1 AGENTS IMPLICATS ESTRUCTURA EAP (dinamitzador i coordinador amb formador). CRP gestionador de recursos Formador externs ADREÇAT A: Professorat d’educació especial i suport ESTRUCTURA Introduir temes diferents a partir de formadors “experts”. Una sessió d’intercanvi d’experiències a la Jornada de cloenda. PERIODICITAT Sessions quinzenals.

Model 2 AGENTS IMPLICATS ESTRUCTURA EAP (dinamitzador i coordinador amb formador). CRP gestionador de recursos. Formador externs. ADREÇAT A Professorat d’educació especial i suport. ESTRUCTURA Aprofundir en una temàtica. Sessions de formació sobre el tema amb diferents formadors. Presentació i intercanvi de pràctiques educatives per part dels participants (2 sessions). Una sessió d’intercanvi d’experiències a la Jornada de cloenda. PERIODICITAT Sessions quinzenals

Presa de decisió sobre els temes A partir de la avaluació del seminari anterior. La comissió del Seminari de l’EAP.

Continguts treballats Curs 2008-2009 La importància del vincle emocional de l’infant en el procés d’aprenentatge. Trastorns del desenvolupament: signes d’alerta i avaluació dels trastorns.  Trastorns del desenvolupament: Estratègies inclusives a l’aula.  L’alumnat amb Trastorns de Conducta. L’atenció a l’alumnat amb Trastorn de l’espectre autista.  Estratègies d’intervenció a l’aula amb l’alumnat amb TGD.  Les TAC una eina per a la inclusió. Llegim en parella. Un programa de tutoria entre iguals amb alumnes i famílies per a la millora de la competència lectora.

Continguts treballats Curs 2009-2010 Funcions dels mestres especialistes en Educació Especial. Intervenció dels docents de suport dins l’aula. Cultura i organització de centre per avançar en la inclusió. Serveis per la Petita Infància. Agressivitat, violència i transgressió a l’escola: Estratègies, contenció en situacions de crisi. Anàlisi d’un cas. El treball educatiu amb alumnat amb trastorns generalitzats del desenvolupament i de l’espectre autista. La intervenció psicomotriu amb l’alumnat amb necessitats educatives especials associades a TGD i TEA. Introducció a la pràctica sobre la programació multinivell i l’adaptació de materials.

Metodologia de treball Text expositiu Debat Construcció de casos Intercanvi d'experiències

Punts forts i punts febles Bona vinculació a la zona. Espai de trobada . Compartir un coneixement mutu amb el professorat amb qui treballem. Ser un referent a la zona. PUNTS FEBLES Esforç de dedicació més o menys en funció dels models. Horari i compatibilitat del professorat.