CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

BRASIL.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
1 u n i t a t L’educador infantil.
Alimenta el teu cos.
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
El Pare Claret és un regal per a tots
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PSICOMOTRICITAT.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
L’informe de laboratori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Experimentam amb la ciència
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
COM FER ELS MURALS DEL PROJECTE:
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
CIÈNCIES NATURALS CURS
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
Situacions creades a partir dels materials naturals
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
LA FRUITA I ELS SENTITS DE LA VISTA, TACTE I GUST
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TECNOLOGIA.
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
8 març Dia Internacional de les Dones
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Convivència i Mediació Escolar
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària TREBALL PER PROJECTES CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària

TREBALL PER PROJECTES 1. Per què treballem per projectes? 2. Què afavoreix treballar per projectes? 3. Com ens organitzem? 4. Quins passos seguim? 5. Què cal tenir present? Treball per projectes – CEIP Mercè Rodoreda –

1. Per què treballem per projectes? Una metodologia que ens permet: Realitzar activitats organitzades per afavorir la interdisciplinarietat. Treball de recerca. Compartir aprenentatges (aprenentatge cooperatiu). Aprenentatge significatiu que parteix de la motivació dels alumnes Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge. Treball per projectes – CEIP Mercè Rodoreda –

Factor Visió antiga Visió actual Responsabilitat Bona conducta, disciplina Iniciativa Continguts Fonamentats en l’experiència Fonamentats en la resolució de problemes Formació Una vegada i per sempre Contínua Aprenentatge Passiu, rebre Responsabilitat, autoaprenentatge 4

3. Com ens organitzem? A nivell d’aula: dos projectes al llarg del curs. Projecte 1. Nom de la classe. Projecte 2. A escollir segons els interessos dels alumnes. A nivell d’escola: Projecte interdisciplinar Organització horària: dins del coneixement del medi Temporització: un per trimestre (el interdisciplinar al 2n trimestre) Treball per projectes – CEIP Mercè Rodoreda –

4. Quins passos seguim? Elecció del tema. Què sabem? Què volem saber? Recerca d’informació a partir dels dubtes i interessos. Anàlisi de la informació (recopilar i gestionar la informació). Què hem après? Treball per projectes – CEIP Mercè Rodoreda –

DE LES FRUITES I DE LES VERDURES? QUÈ SABEM DE LES FRUITES I DE LES VERDURES?   JOAN: Que la fruita té sucre NOEL: Fruites i verdures es mengen YERAY: Fruita és molt saludable per la panxa DIEGO: Fruita són de vitamina A I C NARJIS: És molt bona DESIREE: Les verdures són molt bones JOEL: La fruita és molt bona pel múscul PAUL COLLINS: La poma té suc JOAN: Les fruites i verdures tenen vitamines A, B,C MARIAM: Que la taronja té molt suc HECTOR: El color del plàtan és groc PÀVEL: Les verdures donen energía BILAL: La fruita dona energía per córrer i xutar la pilota JUDITH: Les verdures són verdes ISMAEL: Si menges verdures no et poses malalt MARIAM: El tomàquet és vermell CLAUDIA: Les maduixes tenen molta energía JOEL: La taronja té molta vitamina QUÈ VOLEM SABER DE LES FRUITES I VERDURES?   JOAN: Si hi han verdures d’uns altres països? LAURA: D’ on surt la col? JOAN: Si les vitamines es poden veure? BILAL: D’ on creixen les fruites? DIEGO: El bolet és una verdura? BELEN: D’on surten les maduixes? GISELA: D’on surt la taronja? MARIANA: Les fruites són bones? PAUL COLLINS: Si les fruites són per menjar? NARJIS: D’on creixen les verdures? MARIAM: D’on creixen els tomàquets? DESIREE: D’on surt el kiwi? POL: Totes les fruites tenen suc? BILAL: D’on venen les pastanagues? JUDIT: D’on creixen els plàtans? DESIREE: D’on creixen les verdures? CLAUDIA: Si les pastanagues tenen molta energía

Observem, experimentem amb les fruites i verdures

Escollim la fruita que volem treballar

Què sabem de les maduixes?

Treballem a l´aula

5. Què cal tenir present? No s’oblida el treball sistemàtic del dia a dia (càlcul, ortografia,...). Continguts de cicle. Col·laboració de les famílies. Saber escoltar i dialogar. Atenció a la diversitat. Paper de la mestra. Material didàctic. Com recollir el material del projecte (dossier) Treball per projectes – CEIP Mercè Rodoreda –