ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Recursos per atendre la diversitat Serveis i programes fora del centre
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
BENVINGUTS I BENVINGUDES
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PETITS REPORTERS Títol.
PROGRAMA ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM (PAPSF)
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
TIPUS D’ALUMNAT.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Treball col·laboratiu
EL PLA INDIVIDUALITZAT
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
La consciència fonològica a P-4
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
SALUT MENTAL.
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
SALUT MENTAL I EDUCACIÓ. Departament de Docència I Formació
XARXA INFÀNCIA ADOLESCÈNCIA I FAMÍLIA
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
MODIFICACIÓ DE LES DADES DE LA BORSA DE TREBALL
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
SALUT MENTAL.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
Les Franqueses, setembre 2007
Pla Integral de Salut Mental
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
Convivència i Mediació Escolar
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA

L’RTC El Recurs per a Trastorns Conductuals és un servei que intenta donar resposta a un col·lectiu d’alumnes de l’escola ordinària, que presenten greus trastorns de conducta.

ORGANITZACIÓ

GESTIÓ La Comissió Gestora la formen: Cap d’Escoles Municipal de Terrassa La Inspectora del Departament d’Educació. La Directora de l’EMEE FÀTIMA La Directora de l’EAP(Equip d’Assessorament Psicopedagògic) La Directora del CSMIJ (Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil).

Funcions de la Comissió Gestora Recollir les necessitats dels alumnes amb trastorns conductuals greus, dels seus pares i mestres, vehiculades a través de l'EAP. Prendre decisions de forma col·legiada, això implica, especialment, l'admissió dels alumnes, el seguiment i la finalització del suport. Transmetre els acords i les informacions, fruït de cada reunió, als professionals implicats.

OBJECTIUS DE L’RTC Aconseguir que l’alumne sigui competent en habilitats personals i socials. Donar models i eines d’intervenció al professorat. Ajustar el treball curricular al nivell competencial de cada alumne. Col·laborar en el treball en xarxa.

PERFIL DE L’ALUMNAT Atenem a alumnes escolaritzats en l’etapa de Primària, els quals per les seves característiques de personalitat necessiten d’un suport específic per poder continuar en l’entorn ordinari. Parlem d’alumnes amb els quals ja s'han emprat tot tipus de mesures d'ajut i contenció a la pròpia escola; malgrat això, la seva escolarització resulta pràcticament inabordable sense un suport específic.

TIPOLOGIES DE TRASTORNS DE CONDUCTA Trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) Hiperactivitat i impulsivitat Dèficit atenció Combinat Trastorn negativista desafiant (TND) Trastorn de conducta disocial (TCD)

ACTITUD DEL DOCENT Entendre l’alumne amb trastorn de conducta. Escolta activa. Confiança en les seves capacitats. Actitud reflexiva sobre les nostres accions i emocions. Llenguatge positiu.

ABORDATGE DEL TRASTORN DE CONDUCTA Intervenció psicològica i psiquiàtrica. Tractament farmacològic Marc ecològic. Intervenció directa educativa. Entorn familiar i social.

ESTRATÈGIES D’INTERVENCIÓ Marc ecològic Organització del temps i l’espai Adaptacions PIs Actitud i resposta dels docents Avaluació

ESTRATÈGIES D’INTERVENCIÓ AMB L’ALUMNE Educació Emocional Consciència emocional Regulació emocional Autoconcepte i autoestima Habilitats socials

CONSCIÈNCIA EMOCIONAL Percepció i identificació Vocabulari emocional Les emocions dels altres Causes i conseqüències Gestió del pensament

REGULACIÓ EMOCIONAL Estat emocional intern Emoció-pensament-conducta Regulació estats d’ànim Estratègies i tècniques d’autoregulació Reestructuració cognitiva

AUTONOMIA EMOCIONAL Autoestima Motivació Resilència

HABILITATS SOCIOEMOCIONALS Habilitats socials o protocols socials Empatia Assertivitat Resolució de conflictes

ESTRATÈGIES I TÈCNIQUES DE MODIFICACIÓ DE CONDUCTA Límits i normes Prioritzar una conducta Reforçament positiu Ignorar Reparar

ESTRATÈGIES D’INTERVENCIÓ AMB LES FAMÍLIES Procés d’intervenció Reunions Incidències Pautes Visites al CSMIJ

AVALUACIÓ Alumnes Programa

AVALUACIÓ ALUMNES Observació Registres Informes

AVALUACIÓ DEL PROGRAMA Reunions trimestrals la Comissió Gestora Valoracions Indicadors d’avaluació