BIBLIOTEQUES ESCOLARS “PUNTEDU”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Advertisements

Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Programa de Transició Escola Treball
Podeu posar una foto del vostre centre
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
I transforma un llibre en un nou lector
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
REUNIÓ INFORMATIVA.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
PETITS REPORTERS Títol.
BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Descobrint un tresor amagat
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
USEE INSTITUT BAIX PENEDÈS NORD
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
MARIA MONTSERRAT FORTUNY, M
Presentació de 1r d’ESO Curs
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Escola Narcís Monturiol
TECNOLOGIA.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
IES ANGELETA FERRER I SENSAT
BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Interacció escola - entorn.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Assessorament de la Formació en Competències
Convivència i Mediació Escolar
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Biblioteca Escolar “Puntedu” un espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

BIBLIOTEQUES ESCOLARS “PUNTEDU” Sessió 2 Dinamització de la biblioteca Lectura per plaer i currículum Literatura infantil i juvenil Organització

BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE OBJECTIU Transformar la biblioteca escolar en un centre de recursos i integrat plenament en les pràctiques educatives d’aula i de centre

RELACIONS EXTERNES PROJECTE DE LECTURA GESTIÓ CURRÍCULUM PROJECTE EDUCATIU RELACIONS EXTERNES PROJECTE DE LECTURA CEIP “ELS SECALLETS BIBLIOTECA ESCOLAR GESTIÓ Informar-se Formar l’usuari ATÉN TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA Crear el gust Per la lectura

GESTIÓ DE LA BIBLIOTECA Guies de lectura Bibliografies Expositor de novetats Guia Biblioteca WEB Demandes professors I alumnes Diaris i revistes SELECCIÓ DIFUSIÓ Seminari rosa sensat L’Amic de Paper Llibreries locals Catàlegs editorials PLA ANUAL MEMÒRIA GESTIÓ DE LA BIBLIOTECA AVALUACIÓ ADQUISICIONS/ PRESSUPOST LECTURA (ACL) Enquestes, Assistècncia, Préstecs, estadístiques CATALOGACIO FUNCIONAMENT PRÉSTEC CONSULTA I ASSESSORAMENT INDIVIDUAL NORMES I HÀBITS Individual En grups

La classe va de compres Activitat per als alumnes més grans de primària o alumnes de secundària: A partir de la recollida de demandes dels companys i companyes, van a la llibreria a comprar amb un xec fictici (Lògicament previ avís a la llibreria). Així s’implica l’alumnat en la compra i fer-se seva la biblioteca.

EL PRÉSTEC Préstec individual Préstec d’aula Les maletes Préstec familiar

EL BIBLIOPATI

L’AVALUACIÓ Pla anual Memòria anual Préstecs Lectura Enquestes ...

Difusió serveis Cartellera Butlletins per a mestres i famílies Préstec /Maletes viatgeres Web Guia de la biblioteca Atenció a les famílies i mestres Ambientació Jornades de portes obertes Presentació novetats Xerrades per a famílies i mestres Mascotes Col·laboració alumnes ...

LES MASCOTES

DIFUSIÓ

LA NOSTRA BIBLIOTECA                                                                                                                                                                                   Labiblioteca és una força viva al servei de la cultura i de la informació i un mitjà per aconseguir la pau i la comprensió internacionals. (Definició de la Unesco)

AMBIENTACIÓ

AMBIENTACIÓ

A la literatura des d’una lectura crítica i creativa. LA LECTURA - Atendre les possibilitats dels lectors i els seus gustos. - Conèixer i seleccionar literatura infantil i juvenil de qualitat. - Graduar els materials a partir de les possibilitats lectores. - Organitzar la biblioteca escolar per atendre el projecte de centre Lectura compartida: Llegir, explicar o comentar textos i imatges de qualitat - Preparar per a una tria autònoma. - Impulsar l’escriptura creativa. - Fomentar en les famílies i els professors l’atenció a la lectura. - Afavorir la lectura en la biblioteca pública A la literatura des d’una lectura crítica i creativa. Donar espai i temps per a la lectura individual i en silenci Préstec per afavorir la lectura a casa

LA LECTURA LLIBERTAT OBLIGATORIETAT

Formació d’usuaris Normes Localització de materials Recursos Consulta de catàlegs

L’HORA DEL CONTE

VISITES D’AUTORS

Impulsar l’escriptura creativa Contes per jugar (Rodari) La Gramàtica de la Fantasia (Rodari) Contes bojos ( llibre i xarxa) A partir d’una lectura motivadora de qualsevol tipologia textual: poesia, narració, teatre, ... ...

ELS AUXILIARS DE BIBLIOTECA

ATENDRE TOTA LA COMUNITAT Butlletins per a mestres Periòdics o monogràfics Butlletins per a famílies Guies de lectura Xerrades Màxim temps possible d’obertura Dedicació i atenció individualitzada ... Sobre tot que els sigui útil

Hem de sortir de la biblioteca RELACIONS EXTERNES Hem de sortir de la biblioteca

SEMINARI BIBLIOTEQUES ESCOLARS AJUNTAMENT FORMACIÓ: Cursos, jornades,... DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ BIBLIOMEDIA RELACIONS EXTERNES BIBLIOTEQUES PÚBLIQUES ALTRES INSTITUCIONS Dep. Cultura, MEC, AAVV, Museus, ... BIBLIOTECA IES “BAIX PENEDÈS L’AMIC DE PAPER

Activitats amb EI i CI (monitores menjador) DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES 9 a 10 P3 P4 10 a 11 1 * 6 11 a 2/4 12 Bibliopati CS Bibliopati CM 2/4 12 A 2/4 d’1 4 2 2/4 d’1 a 2/4 de 2 ATENCIÓ MESTRES Migdia (menjador) Activitats amb EI i CI (monitores menjador) 3 a ¾ de 4 5A P5 3B 3A ¾ de 4 a 2/4 de 5 5B 2/4 de 5 a 2/4 de 6 PRÉSTEC EI (acompanyats) Coordinació Amb La Ballaruga 2/4 de 6 a 7 Extraescolars (La Ballaruga)

IMAGINACIÓ

Consells de gent que en sap molt i molt La Mercè Escardó diu en un dels seus llibres: Animar és una manera diferent de treballar No és bona, ni lícita, l’animació per l’animació. Totes les activitats han de conduir a la lectura i/o al llibre, o bé la lectura i/o el llibre han de conduir a l’activitat.

Consells de gent que en sap molt i molt En Pep Molist diu respecte a aquest tema: “El bibliotecari, especialment en un àrea infantil” ha d’intentar ser creatiu, en el dia a dia per crear espais d’aparador constants que portin a l’infant –enmig d’altres ofertes i suports llaminers- també cap al llibre...” “...Però també a l’hora d’organitzar activitats, sempre amb l’objectiu d’animar a llegir, el desvetllar el desig de la lectura entre els qui encara no llegeixen, de mantenir l’hàbit de llegir en els qui ho fan i propiciar situacions que condueixin a la lectura” “ ...I sempre, ben a prop, atractius espais en els quals es convidi el lector a endinsar-se de ple i amb totes les garanties a la lectura”

Consells de gent que en sap molt i molt L’Estrella Ortiz, conta-contes professional, diu respecte a l’hora d’explicar contes: “ Narradors tranquils, assossegats, quasi immòbils que van ser els nostres avis i àvies. El seu posat digne i distingit, guardians d’un o diversos contes .... i que els expliquen quasi com un secret. A l’altre costat hi som nosaltres deixant-nos portar per la carrera esbojarrada dels temps. ¿ Permetrem que la narració oral es converteixi també en objecte de consum?”

L’animació a la lectura és el dia a dia, l’atenció personalitzada als lectors i lectores, orientar-los. No creem falses espectatives ni voler fer veure la Biblioteca com allò que no és.

REVISTES EN XARXA http://pinakes.educarex.es./index.php http://web.educastur.princast.es/cpr/oviedo/abareque/INDEX.HTM