CONVERSA EXPLORATÒRIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

Equacions amb dues incògnites.
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PREGUNTEM, PARLEM, EXPLIQUEM, COMPARTIM... APRENEM!
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Recordem què vol dir ser adolescent
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Resolució de problemes algebraics
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Un bocí de pastís...?.
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Impressions sensibles
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Impressions sensibles
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
III Jornada de transport sanitari
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
EL VALOR DE LA FELICITAT
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Grups interactius a L’Esquitx
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Carta d’un infant als seus pares.
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
DIADA DE LA PAU A SJO.
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
El pensament de John Locke.
Concurs Bíblic de catalunya
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
valors humans i socials
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
BIODIVERSITAT A L’HORT
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
"Senyor, ensenya'ns a pregar"
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Pràctica 5.3: Construcció d’arbres de problemes i solucions
Principi del canvi (immanent)
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
PLA D’ACCIÓ TUTORIAL Organitza un conjunt d'activitats educatives interrelacionades destinades a l'entrenament i l'hàbit de les competències següents:
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
III Jornada de transport sanitari
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Transcripción de la presentación:

CONVERSA EXPLORATÒRIA Neil Mercer

Tres tipus de conversa CONVERSA DISPUTATIVA: caracteritzada pels desacords i la presa de decicions individuals. CONVERSA ACUMULATIVA: es construeix coneixement per acumulació i no per raonament. CONVERSA EXPLORATÒRIA: els interlocutors aborden d’una manera crítica però constructiva les idees dels altres.

INTERPENSAR-INTERCREAR Construïm coneixement amb la conversa. “Cada vegada que conversem amb algú participem d’un procés de col·laboració en el qual es negocien significats i es mobilitzen coneixements comuns.” “El llenguatge ens permet formar xarxes intel·letuals per comprendre l’experiència i resoldre problemes.” 1+1=3

Per què necessitem aprendre a conversar? Per evitar malentesos. Per no ofegar la creativitat individual. Per millorar els resultat de les activitats conjuntes Recollir idees més interessants i elaborades. Arribar a crear idees i trobar solucions, que individualment hagués estat més difícil o impossible.

Conversa exploratòria Característiques Els interlocutors s’impliquen de manera crítica. Es construeix amb les idees que aporta cadascú. Es presenta informació rellevant per ser considerada pel grup. Es qüestionen propostes i contrapropostes. S’ofereixen raons i alternatives. Es busca arribar a acords per progressar conjuntament. El coneixement és explicable públicament. El raonament és visible en la conversa.

Les nostres regles bàsiques de conversa Compartir idees Donar raons Qüestionar opinions Reflexionar Arribar a un acord Fer que tothom participi Fer que tothom accepti la seva responsabilitat

Les nostres regles per conversar Procediments Compartim les idees i ens escoltem mútuament Parlem d’un en un Respectem les opinions dels altres Donem raons per explicar les nostres idees Si discrepem preguntem per què Tractem d’arribar a un acord

“Trobo que és un gran invent, això de la conversa exploratòria, perquè així es pot tirar endavant i construir tots junts un món millor” Alba 2n d’ESO “Crec que la conversa exploratòria o constructiva és un mètode perfecte per a la nostra comunicació, encara que avui en dia no es tingui en compte. També crec que és una cosa petita i senzilla, però amb un rerefons de molta importància.” Margarida 2n d’ESO

BIBLIOGRAFIA MERCER, Neil. Palabras y mentes. Cómo usamos el lenguaje para pensar juntos. Ed. Paidós. Barcelona, 2001. MERCER, Neil. La construcción guiada del conocimiento. Ed. Paidós. Barcelona, 1997. www.thinkingtogheter.org.uk www.educ.cam.ac.uk/dialogic/main.htm