Jornada de portes obertes 5 de març de 2016

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
ESCOLA GRAS I SOLER.
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Toca fusta FENT DECORATS
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Una experiència a sisè de Primària
Reflexions al fil de l’Euneos
INSTITUTS DE LES FRANQUESES INS LAURO INS EL TIL·LER
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Vilafranca del Penedès
Antecedents (el context) Centre IATIC
L’Expressió escrita.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Comunicació Audiovisual
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
CEIP Son Ferrer: un model d’escola transparent
Jornada Cloenda Esports
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
IES CAN PUIG CURS
Projecte interdisciplinari:
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Seminari d’Educació Especial
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Presentació de 1r d’ESO Curs
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano
Característiques  L'Educació Secundària Obligatòria o ESO dura quatre anys i està dividida en dos cicles: el primer (1r i 2n d'ESO), per a l'alumnat de.
TECNOLOGIA.
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
Maquetació de continguts
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Les taules de multiplicar
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Interacció escola - entorn.
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
IES CAN PUIG CURS
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Maquetació de continguts
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

Jornada de portes obertes 5 de març de 2016 INSTITUT CUBELLES Jornada de portes obertes 5 de març de 2016

En què consistirà aquesta trobada? Una breu explicació. Un torn de preguntes. Una visita lliure per les instal·lacions.

L’objectiu d’aquesta trobada Donar a conèixer com som i què fem. Resoldre els seus dubtes. Convèncer-los de què som la millor opció.

L’opinió de l’alumnat de 1r d’ESO La relació amb els companys El clima de convivència al centre ….........…. 7 La relació amb els companys de classe ……. 9

L’opinió de l’alumnat de 1r d’ESO El professorat La manera d’ensenyar ….............…. 7 L’objectivitat a l’hora d’avaluar ……. 7 El tracte amb el professorat …....…. 7 L’interès de la tutora .................…. 7

Les febleses del nostre alumnat Tenen certes mancances en: Comprensió lectora. Expressió escrita. La competència comunicativa en català. La competència comunicativa en anglès.

Què fem per a millorar? Les dificultats en comprensió lectora

Què fem per a millorar? Els 30 minuts diaris de lectura en silenci Una mitjana de 65 llibres per aula.

Què fem per a millorar? Els 30 minuts diaris de lectura en silenci Comprem els llibres demanats per l’alumnat

Què fem per a millorar? Els 30 minuts diaris de lectura en silenci L’alumnat té la possibilitat de llegir en quatre idiomes. Valoren l’activitat amb una mediana de 8.

Què fem per a millorar? Les dificultats en expressió escrita Compromís de les matèries no lingüístiques per demanar 1 treball escrit cada trimestre. Als exàmens, 1 punt depèn de l’expressió escrita.

Què fem per a millorar? La competència comunicativa en català L’alumnat disposarà d’un full-guia plastificat amb indicacions bàsiques a l’hora d’escriure en català. Prioritzem la compra de llibres dels 30 minuts en català.

Què fem per a millorar? La competència comunicativa en anglès Impulsem la lectura en anglès a Alternativa. Projecte e-twinning a 2n i a 3r d’ESO. Estada d’una setmana a Irlanda o Anglaterra. A socials de 3r, alguns continguts es donen en anglès. El francès com a segona llengua a l’ESO i al BAT.

L’atenció de l’alumnat amb dificultats Prioritzem l’atenció als primers nivells de l’ESO. A 1r i a 2n d’ESO, Pla Intensiu de Millora (PIM). A tots els nivells d’ESO, grups de reforç. Optativa L’hort (a 1r o 2n d’ESO). Projecte de diversificació curricular, si cal. Disposem d’una USEE.

Quins serveis ofereix el centre? Servei de reprografia. Guarda de bicicletes. Cantina. Taquilles.

Quins serveis ofereix el centre? Biblioteca oberta durant el pati. Biblioteca oberta la tarda dels dimarts a partir de Setmana Santa (AMPA). Proposta d’activitats esportives extraescolars. Competicions esportives durant el pati. Venda de llibres de text (AMPA).

Què ens fa diferents? Afavorim la comunicació Una comunicació permanent per e-mail entre el centre i les famílies i/o l’alumnat. Una pàgina web al servei de les necessitats d’informació de les famílies. Una comunicació al servei de la participació.

Què ens fa diferents? Afavorim la comunicació

Què ens fa diferents? La transparència en la gestió Som transparents quant als resultats educatius. Som transparents quant als documents del centre: PEC, NOFC, PGA, memòria anual... Som transparents en els resultats de les enquestes de satisfacció. Som transparents perquè volem generar confiança. Som transparents perquè volem aprendre dels nostres errors.

Què ens fa diferents? Els projectes de servei comunitari Afecta a tot l’alumnat de 3r d’ESO. En tenim de tres tipus: suport a l’alumnat novell, classes de repàs, manteniment de les instal·lacions del centre.

Què ens fa diferents? Una bona convivència L’alumnat declara que gaudeix d’una bona convivència. A més, apostem per la mediació. Si cal, sancionem els comportaments incívics:

Pregunti pels seus dubtes! Ara és el seu torn Pregunti pels seus dubtes!