AGERMANAMENT ENTRE ESCOLES Joan Salvat Papasseit Fodè Ansou Kane.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

Les entrevistes: Segona part
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BAUHAUS, una escola d’art
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
III. Jesús ve a salvar-nos
El Pare Claret és un regal per a tots
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
Projecte de P-3 4a Part Curs
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Quan l’amor fa mal.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
L’Advent és el temps litúrgic de preparació del Nadal. Són 4 setmanes.
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DIADA DE La pau i la no violència.
HOLA NENS i NENES DE S.J.O.! BENVINGUTS AL NOU CURS
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
2013.
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Objectiu Educatiu Trienni
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
TECNOLOGIA.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Joan XXIII és una escola associada a la UNESCO
XIII a Setmana de la solidaritat
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Religió Catòlica 2 Educació Primària.
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
EL QUADRAT LES MARIETES.
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Som humans. Per això a vegades….
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Tallers 2n. Trimestre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

AGERMANAMENT ENTRE ESCOLES Joan Salvat Papasseit Fodè Ansou Kane

A l’inici del curs 2004-2005 els professors i les professores del CEIP Joan Salvat Papasseit de Mollet del Vallès (Barcelona) vam prendre la decisió d’agermanar la nostra escola amb l’escola Fodè Ansou Kane de Maka (Senegal).

A l’inici del curs 2004-2005 els professors i les professores de l’ escola Fodè Ansou Kane de Maka van prendre la decisió d’agermanar-se amb el CEIP Joan Salvat Papasseit de Mollet del Vallès.

Els objectius de l’agermanament són: Construir ponts entre els nostres respectius alumnes, professors i AMPAS. Prevenir actituds racistes. Coneixement mutu: gustos, cultura, afeccions,... Fomentar l’empatia vers les persones d’una altra cultura. Promoure la recerca de punts comuns, projectes i aspiracions.

Cada vegada es parla més de la falta de valors a la societat però no es veu la manera d’afrontar eficaçment el tema. Tot i això, com a professors, com a pares i com a persones veiem necessari fer quelcom al respecte.   És en el diàleg cultural on podem reconèixer no solament les nostres diferències, sinó també les nostres semblances; i, el que és encara més important: els nostres projectes, desitjos i aspiracions.

CURS 2004-2005 Ens volíem conèixer Així que al llarg d’aquell curs vam intercanviar escrits, dibuixos y cançons. Nosaltres vam enviar… Ells ens van enviar…

CURS 2005-2006 Vam escollir com a centre d’interès: ELS JOCS (de taula i de pati).    ¿Per què el joc? -Perquè el joc pot convertir-se en un mètode d’auto coneixement en donar-nos l’oportunitat d’observar-nos en els moments de triomf i d’acceptar els nostres límits en els moments de fracàs. -Perquè el joc és una font inesgotable d’aprenentatge. -Perquè quan juguem ho fem amb tot el nostre ser i ens produeix satisfacció i alegria. -I perquè el joc és un tipus de manifestació cultural que es desenvolupa en tots els pobles i cultures que componen el teixit social del nostre planeta i pot ajudar-nos a conèixer l’altre.

Vam aprendre molts jocs L’awalè El xoco I ens vam adonar que tenim jocs iguals o molt semblants

molt semblants Molt, però que

Ells van aprendre

CURS 2006-2007 El tema d’interès al llarg d’aquest curs és: COM ÉS LA NOSTRA VIDA DIÀRIA? Educació Infantil: a partir del dibuix. Cicle Inicial: en un auca es presenten les diferents parts del dia: aixecar-se, pel matí, migdia, tarda i nit. Cicle Mitjà: a partir d’un còmic i/o una redacció. Cicle Superior: diari personal.

CURS 2007-2008 El tema que vam consensuar entre els claustres de ambdues escoles va ser: EL REGAL Volíem intercanviar regals i ens vam posar a fer polseres i collarets.

CURS 2008-2009 Durant aquest curs volem fer TRENCACLOSQUES Educació Infantil: autoretrat Cicle Inicial: la classe Cicle Mitjà: l’escola Cicle Superior: edificis característics del municipi I un trencaclosques amb fotos o dibuixos del grup-classe

PER QUÈ ELS TRENCACLOSQUES? Perquè un trencaclosques és un problema o endevinalla de difícil comprensió o resolució que desafia l’enginy, la inventiva, la habilitat...

TAMBÉ FEM ALTRES ACTIVITATS Campanyes de recollida de material escolar Exposicions Xerrades

però sobre tot...

Ensenyem a valorar a “l’altre” La teva música és negra… el teu cotxe japonès… la teva pizza italiana… la teva democràcia grega… el teu cafè brasiler… les teves vacances marroquines… les teves xifres àrabs… les teves lletres llatines… ¿Com pots dir que el teu veí és estranger?

Aprenem a conèixer-nos 19

I ensenyem a buscar els punts comuns

En el viatge que vam fer l’estiu de 2006 el senyor Kutà, director de l’escola Fodè Ansou Kane ens va dir: “Estic molt satisfet de l’enriquiment que ha suposat l’agermanament per a tota la comunitat educativa. A les proves que fa el Ministeri d’Educació en el pas de Primària a Secundària i que fins ara aprovaven entre un 42% i un 48%, aquest curs van aprovat un 86% i aquest resultat és degut a l’agermanament”. Li vam preguntar que com era possible. Ens va contestar que “abans els que tenien un llapis o un “boli” s’ho passaven als companys, i que no tots tenien llibreta… Ara tots tenen el seu llapis, la seva goma, la seva llibreta,… Així que tots poden prendre apunts repassar per a les proves”. Això ens va portar a pensar que “molts pocs fan un molt” i que “gra a gra s’omple el graner”.