JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Toca fusta FENT DECORATS
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Estudi per a la identificació de
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
INSTITUT JOSEP MARIA QUADRADO
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada Cloenda Esports
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Títol: Una proposta d'utilització de la plataforma educativa Moodle en circuits i dispositiu electrònics Autor(s): Raúl Fernández-García, Ignacio Gil Centre,
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
La gestió curricular de competències
AMPA PURIFICACIÓ SALAS
ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano
Informàtica Batxillerat HCS
TECNOLOGIA.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Curs d’Introducció a l’Ultimate
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
Convivència i Mediació Escolar
No hi ha raó sense emoció
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS Andreu Clusella Vallbona UD 4: JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS

AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ CONTEXTUALITZACIÓ CONTEXTUALITZACIÓ Situació: Roda de ter Context escolar: socio econòmic mig Instal·lacions: un gimnàs i dos vestidors. UD. 4t d ’ ESO 2n Trimestre UD4 Sessions: 8 sessions d’una hora Grup –classe: 30 alumnes Centre adherit al pla català de l’esport a l’escola JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ JUSTIFICACIÓ CONTEXTUALITZACIÓ És una unitat didàctica amb una durada de 8 hores, dirigida a 30 alumnes de 4t d’ ESO A i 30 de 4t d’ ESO B. Aquesta unitat didàctica busca que els nois i noies coneguin altres formes de joc i esport alternatives. JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

OBJECTIUS GENERALS E.F. ESO CONTEXTUALITZACIÓ Conèixer els trets que defineixen una activitat física saludable i els beneficis que l’activitat física comporta per a la salut individual i col·lectiva. 3. Fer activitats físiques dirigides a la millora de l’eficiència i la riquesa motriu i la millora de la condició física per respondre davant de diferents situacions. 6. Practicar diferents activitats físiques, esportives i recreatives en l’àmbit de la competició i en el temps de lleure per a la millora de la condició física. 9. Mostrar habilitats i actituds de respecte, treball en equip i esportivitat en la participació d’activitats, jocs i esports, independentment de les diferències culturals, socials i d’habilitat. JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

OBJECTIUS DIDÀCTICS CONTEXTUALITZACIÓ 1. Conèxier i aplicar els fonaments bàsics dels esports col·lectius: fresbee, floorball, i l’indiaca. (1) 2. Desenvolupar les capacitats físiques i qualitats motrius dels esports alternatius esmentats. (3) 3. Participar en situacions col·lectives de joc, amb independència del nivell aconseguit. (6) 4. Utilitzar amb destresa els materials de cada sessió. (6) 5. Fomentar la participació i la cooperació en el desenvolupament dels jocs. (9) 6. Respectar les normes de joc i als companys al marge dels resultats. (9) 7. Buscar i realitzar un joc alternatiu per grups a classe. (3) JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ Relació Objectius didàctics amb Objectius generals E.F. ESO

AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ CONTINGUTS E.F. 4t d’ ESO CONTEXTUALITZACIÓ JOCS I ESPORTS Realització de jocs i esports individuals, d’adversaris i col·lectius, d’oci i recreació Acceptació de les funcions atribuïdes dins d’una tasca d’equip i cooperar-hi. Valoració dels jocs i esports com a activitats d’oci i temps de lleure. JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

CONTINGUTS DIDÀCTICS CONTEXTUALITZACIÓ Pràctica de les diferents activitats plantejades: fresbee, floorball i indiaca (2, 3) Destresa en el maneig dels materials en les sessions.(4) Normativa indiaques, floorball i fresbee (1) Reconeixement dels recursos i possibilitats dels esports i jocs alternatius com a forma d’aprofitament del temps lliure (1) Valoració dels esports i jocs alternatius com a mitjà d’utilització del temps lliure i com activitat recreativa (5) Respecte als companys i el material (6)   JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ Relació Continguts didàctics amb Objectius didàctics

CONTINGUTS TRANSVERSALS CONTEXTUALITZACIÓ EDUCACIÓ PER A LA IGUALTAT: No es donarà preferències de cap mensa segons sexe, fent un tracte equitatiu en la pràctica. Els grups seran mixtes. Valoració crítica de la discriminació de gènere que implica i explicita en el món de l’esport.   JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

TREBALL INTERDISCIPLINAR CONTEXTUALITZACIÓ Llengua catalana i castellana: ús correcte de paraules pròpies del jocs i esports alternatius. Matemàtiques: utilització de números i resultats per determinar classificacions.   JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ METODOLOGIA CONTEXTUALITZACIÓ ESTILS D’ENSENYAMENT Instrucció directe Activitats on es fomenta l’autonomia de l’alumne (TIC) Autoorganització i exposició d’un joc alternatiu. (per grups) JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ ALUMNAT AMB NEE CONTEXTUALITZACIÓ Es pot adaptar les sessions segons les necessitats de l’alumnat, totes i cada una de les activitats poden ser adaptades segons la necessitat de qualsevol alumne perquè estigui integrat en el grup i pugui participar com la resta. JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

COMPETÈNCIES BÀSIQUES CONTEXTUALITZACIÓ CB O.D. ACTIVITATS E-A 1 1,7 Competència lingüística: exposició oral del joc o esport alternatiu escollit 2 6,5 Competència autonomia i iniciativa personal: elecció de grups i equips, sempre de forma mixta. Proposta de joc alternatiu a classe (grupal). 3 7 Tractament informació i competència digital: cerca de diferents jocs i esports alternatius per realitzar a classe, saber seleccionar informació JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ CONTEXTUALITZACIÓ Aval. INICIAL Aval. FORMATIVA Aval. SUMATIVA QUALIFICACIÓ% CRITERIS AVAL. Preguntes orals del coneixement dels jocs i esports alternatius. -Anotacions del professor en finalitzar cada sessió de la participació i conducta de l’alumnat 40% -Recull informació TIC 20% -Pràctica joc alternatiu 30% -Valoració conductes al llarg de la UD 10% Avaluació formativa 60% Avaluació sumativa 40% 1,5,6 JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ CONTEXTUALITZACIÓ Per aprovar s’ha de treure un mínim de 3 a les diferents parts de la UD sempre i quan la mitja sigui major de 5. Si la nota és inferior a 4 quedarà aquella part com a no apte i s’haurà de recuperar a final de trimestre mitjançant un treball. Si algun treball no s’entrega dins del temps es podrà entregar fora de temps però amb una valoració d’apte o no apte. (nota màxima 5) JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ CONTEXTUALITZACIÓ SESSIÓ ACTIVITATS E-A O.D. (nº) Sempre treballarem O.D. (nº) 1 Presentació de la UD, material, normes avaluació inicial amb preguntes inicials sobre els jocs alternatius. Petits jocs alternatius per començar la UD. 5,6 2 Explicació de les normes de l’indiaca. Jocs d’iniciació amb la indiaca. 1,2 3 Partits amb grups d’indiaca, i per acabar iniciació al fresbee, explicació tècniques passada i recepció, pràctica. 4,2 4 Jocs amb fresbee i explicació normes ultimate feresbee , partit. 5 Jocs amb sticks, iniciació i posteriorment joc de floorball. 6 Exposició jocs alternatius per part dels alumnes. 7 8 Mini-torneig d’indiaca, floorball i ultimate per grups. Cloenda UD. JUSTIFICACIÓ OBJECTIUS CONTINGUTS METODOLOGIA COMP. BÀSIQUES AVALUACIÓ I QUALIFICACIÓ TEMPORALITZACIÓ

GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ