Literatura catalana medieval. Prosa

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Antologia de Poesia Catalana.
Advertisements

MARC AHICART TORT i ORIOL GONZÀLEZ SERRA
RAMON LLULL.
Història de la filosofia
NAIXEMENT DE LA LITERATURA FRANCESA I ELEMENTS CULTURALS MEDIEVALS
El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà
El Modernisme i Joan Maragall
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
CEIP PRÀCTIQUES II CURS 2008/2009
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BAUHAUS, una escola d’art
El segle XIII Societat de ciutats Segle de canvis
JESÚS DE NATZARET.
No tractar el càncer de pròstata, ¿és correcte?
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
LA PSICOLOGIA DELS PERSONATGES EN LA PRODUCCIÓ DE MERCÈ RODOREDA
CUIDATGE.
Presentació del curs acadèmic
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
FUNCIONAMENT DE L’EPÈRGAM
TEMA 1 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
L’Expressió escrita.
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
COM PRESENTAR UN TREBALL
Intercanvi Canet –Zuric Curs
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
Llibre de les bèsties de Ramon Llull
CENTRE D’ EDUCACIÓ PER PERSONES ADULTES
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
ELS NOMBRES ENTERS.
HISTÒRIA del MÓN CONTEMPORANI
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
Guillermo Martí Nomdedeu
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
BERNAT METGE.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
L´assaig de postguerra
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
L’ASSUT DE L’EBRE.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
2. Zenó de Cition i l'estoïcisme
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
EL TIMBALER DEL BRUC.
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Llorenç Villalonga.
Gèneres Musicals.
Jonathan Rigol Eirena amo Endre Del Pino Juan Ambrosio
TEMA 4 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
Sortida de Colònies a Llançà 14, 15, 16 de Maig
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Cavall de Troia Marta Poveda 4rtB 6 juny de 2013.
IES CAN PUIG CURS
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
TREBALL REALITZAT PER: ÀLEX CABERO I LAIA ORTEGA
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

Literatura catalana medieval. Prosa Ramon Llull

Vida Va nèixer a Mallorca, 1232-1233 Escriptor, filòsof, teòleg Importància en la aparició del català com a llengua literària Va escriure aprox. 250 obres

Finalitat de l’obra Les seves obres tenen una finalitat didàctica. No vol entretenir, vol ensenyar. En el Llibre de les bèsties, per mig d’animals ensenya els aspectes negatius de les persones. Ex. La guineu.

Un gran humanista Esperit viatger per conèixer món i predicar la fe. Es diu que va morir en un naufragi tornant de Tunísia. Va conèixer molt idiomes: la seva obra està escrita en català, llatí i també àrab. Un dels primers autors en utilitzar el català per tractar temes com: filosofia, teologia, llengua…

Activitats de l’auca de Ramon Llull Auca: conjunt de vinyetes que il·lustren la vida d’algun personatge o alguna història, acompanyades d’un petit text cadascuna.

Activitats de l’auca de Ramon Llull Dibuixeu damunt d'un mapa la ruta dels principals viatges que va emprendre Llull. (Primer CAL anotar els llocs que es citen a l’auca). Feu un eix cronològic amb els principals esdeveniments i obres que s’esmenen a l’auca.

Activitats de l’auca de Ramon Llull Definiu o esmenteu un sinònim per a cada un dels mots i frases fetes que hem extret de l'auca: - gestes (2) - senescal (3) - fer-se el jornal (3) - bordó de pelegrí (8) - pregon (12) - tenir atenallat (13) -profusió (14) -obrir les parpelles al món (21) - fer escola (23) - poliglot (24) - aixecar el vol (28) - desgavell (31) - pren la mar (39) - miscel·lània (42) - foll (45) - finar (47) Comenteu aquesta sentència de Ramon Llull i relacioneu-la amb la seva vida i obra: "Hom no deixa el creure pel creure, sinó per l'entendre".

Activitats de l’auca de Ramon Llull http://www.auques.cat/auca.php?auca=llull Lliurament del treball: dilluns 22 de maig Les 4 activitats: mapa, eix cronològic, sinònims i definicions, i el comentari de la sentència Presentació: Portada Títol Curs Data Professora i matèria