MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Josep-Francesc Valls, catedràtic del Departament de Direcció de Màrqueting d’ESADE-URL Joan Sureda, professor del Departament de Mètodes Quantitatius d’ESADE.
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Estudi dels hàbits de consum dels catalans fora de la llar
Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
LA INDÚSTRIA Geografia 3r ESO.
CLOENDA PFI-PTT de Vic CURS
Consell Municipal de la Discapacitat
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
Targeta Client Sistema de fidelització de Caldes Centre Comercial
Què és la tecnologia?.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Antecedents (2008) Canvi ubicació mercat i parades, primer dins edifici Alfaro i posteriorment a passeig Mare de Déu de Montserrat Aplicació de l’ordenança.
Les noves tecnologies aplicades al transport
Resultats de les entrevistes
Atenció a la dependència al Medi Rural
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
POLÍTIQUES I EXPERIÈNCIES DE PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT
Polítiques d’Ordenació Comercial
El mercat i els sistemes d’organització industrial
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Audiència Tramitació Projecte Llei de Comerç, Serveis i Fires (tram
Estratègia de Xarxes Socials
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
II SIMPOSI “COMERÇ I CIUTAT”
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
En aquest tema veurem els apartats següents:
Gestió eficient dels recursos en els equipaments escènics i musicals
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Evolució dels perfils professionals a logística
INTRODUCCIÓ EN CONTRA A FAVOR 01 LA PUNTA LA ZAL
Projecte d’Itineraris Formatius
Jornada Cloenda Esports
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
FUNDACIÓ DOMICÍLIA Ii Congrés de Treballadores Familiars de Catalunya
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB
Informe anual reclamacions CSI
Presentació de la candidatura
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Gremi de materials de construcció
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
ANTECEDENTS Time-Sheets eina pròpia UPC en productiu
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
Global Cook Service.
Projecte d’Itineraris Formatius
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
Gerència de Serveis de Comerç
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
L’esport com a eina de dinamització econòmica.
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
Riquesa sense treball Plaer sense consciència Ciència sense humanitat Política sense principis Comerç sense moral Devoció sense sacrifici Mahatma Ghandi.
Sants-Montjuïc Abril de 2017 BIM/SA
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Evolució del comerç als barris de Barcelona
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
Jornada Cloenda Esports
Transport Porta a Porta
Transcripción de la presentación:

MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS

MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS ELS REPTES PER AL COMERÇ URBÀ: PERQUÈ EL COMERÇ URBÀ HA D’ÉSSER MÉS COMPETITIU?

Canvis a l’entorn del comerç urbà …Econòmic …Demanda EL COMERÇ URBÀ HA D’AFRONTAR CANVIS A L’ENTORN... ...Distribució Comercial …Físic

Reptes del comerç urbà (1) COMERÇ TRADICIONAL Superfície de venda inferior a 100 m2, amb un únic establiment. Màxim de dos treballadors (normalment el propietari i/o familiars). Baix nivell d’equipament tecnològic i formes de venda tradicionals. Baix nivell de formació de l’empresari i els seus treballadors. Actuació independent quant a compres i accions promocionals.

Reptes del comerç urbà (2) RENOVACIÓ COMERCIAL MODERNITZACIÓ COMERCIAL SERVEI FIDELITZACIÓ DEL CLIENT

CANVIS EN LA DEMANDA (Hàbits de compra i consum) (1)

CANVIS EN LA DEMANDA (Hàbits de compra i consum) (5) MILLORA NIVELLS FORMACIÓ I INFORMACIÓ Millora nivell cultural general. Informació publicitària (productes “prevenuts”). Predomini d’allò objectiu sobre allò subjectiu (pèrdua de la fidelitat del comprador).

Canvis al comerç per adaptar-se a la demanda (1) INCREMENT DEL TEMPS LLIURE “Anar de compres” Oci / Lleure RECERCA DE LA COMODITAT Sistemes per alleugerar la càrrega Menjars preparats Serveis a domicili Oci / Lleure

Canvis al comerç per adaptar-se a la demanda (2) SALUT I BELLESA Dieta Exercici Estrès Higiene Estètica RESPECTE PEL MEDIAMBIENT Aliments naturals i biològics Productes respectuosos amb el mediambient Reciclatge

Canvis al comerç per adaptar-se a la demanda(3) LLAR I CONSUM Oci a casa Manualitats Decoració Imatge, so i entreteniment

Què han d’oferir els comerços? QUALITAT HARD Producte Horari Neteja Mobiliari Il·luminació... QUALITAT SOFT Amabilitat Tracte al client Compromís Servei...

I no oblidem que el comerç fa ciutat...

…i què la ciutat sense comerç no és viva

MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS FACTORS DE COMPETITIVITAT

Els factors de competitivitat del comerç ACCESSIBILITAT En vehicle privat, en transport públic i a peu. Aparcament. MOBILITAT I ENTORN URBÀ IMATGE DE L’ESTABLIMENT Externa (aparador, il·luminació, integració, etc.). Interna (circulació, col·locació producte, etc.). OFERTA COMERCIAL COMODITAT/SEGURETAT ADAPTACIÓ (NO PAS EXTENSIÓ) D’HORARIS SERVEIS COMPLEMENTARIS SELECCIÓ DE PERSONAL I GESTIÓ RR.HH INTEGRACIÓ EN UN CCO / EIX COMERCIAL / ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS…

MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS UNA BREU REFLEXIÓ SOBRE FRANQUÍCIES I CADENES

Franquícies i cadenes: Generadores de canvis

MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS QUOTIDIÀ ALIMENTARI

Alimentació La necessitat genera evolució

Alimentació Nous conceptes (1)

Alimentació Nous conceptes (2)

Alimentació Vida sana (1)

Alimentació Vida sana (2)

Alimentació Mercats municipals: Fruita i Verdura

Alimentació Mercats municipals: carn i xarcuteria

MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS EQUIPAMENT DE LA PERSONA

Equipament de la persona Moda: botigues “còrner”

Equipament de la persona Moda: “outlets” i especialització

Equipament de la persona Moda: establiments per a joves

Equipament de la persona Complements de moda (1)

Equipament de la persona Complements de moda (2)

Equipament de la persona Calçat (1)

Equipament de la persona Calçat (2)

Equipament de la persona Calçat: Canvis i adaptació a l’entorn

Equipament de la persona Darreres tendències en el calçat

MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS EQUIPAMENT DE LA LLAR

Equipament de la llar Decoració

Equipament de la llar Complements de la llar

Equipament de la llar Regals

MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS LLEURE I OCI

Lleure i oci Comerç d’oci: alguns exemples

Lleure i oci Oci i restauració: adaptació

Lleure i oci Oci i restauració: algunes tendències

MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS ELS MERCATS MUNICIPALS

Els mercats municipals: locomotora comercial

MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS REFLEXIÓ FINAL

Tot això no és possible sense: Una reflexió final Tot això no és possible sense: Un projecte: quin tipus de comerç i en quin context cooperatiu. Recursos humans i materials suficients. I, sobretot, Les PERSONES què ho tirin endavant: Implicació i compromís. Capacitació i gestió dels RR.HH El/la comerciant és el/la millor venedor/a d’una idea!!