La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

POLÍTIQUES I EXPERIÈNCIES DE PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT

Presentaciones similares


Presentación del tema: "POLÍTIQUES I EXPERIÈNCIES DE PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT"— Transcripción de la presentación:

1 POLÍTIQUES I EXPERIÈNCIES DE PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT
II Simposi Comerç i Ciutat. Balanç i perspectives del comerç urbà 1 i 2 de desembre de 2005 Badalona

2 VILAFRANCA DEL PENEDÈS

3 EVOLUCIÓ DE LA POBLACIÓ
Font: Elaboració pròpia a partir de les dades de l’IDESCAT i del cens del padró municipal de Vilafranca del Penedès de 1/01/2005.

4 DISTRIBUCIÓ DEL COMERÇ A VILAFRANCA
Actualment l’oferta comercial de Vilafranca del Penedès està formada por 825 establiments.

5 DISTRIBUCIÓ AL CENTRE VILA

6 DISTRIBUCIÓ COMERÇ ASSOCIAT CENTRE VILA
L’Associació de Comerciants Centre Vila té en l’actualitat 227 associats (191 comerços i 36 empreses de serveis)

7 ORÍGENS 1997 1998 Existeix la “Unió de Botiguers de Vilafranca”
- Creació per part de la Diputació de Barcelona dels PROJECTES DE DINAMITZACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS (CCU). - Voluntat de l’Ajuntament de liderar el projecte. - Potencialitat del Comerç Urbà. - Presentació a les diferents àrees de l’Ajuntament. - Complementarietat d’esforços des de les entitats públiques i privades. - Dissolució de la Unió de Botiguers i creació de l’ Associació “Centre Vila”. - Creació i consolidació de noves associacions de comerciantes per barris. -Creació de la Federació d’Associacions de comerciants.

8 CENTRE VILA

9 PROJECTE DE DINAMITZACIÓ DEL CENTRE COMERCIAL URBÀ
A) LÍNIES D’ACTUACIÓ INTEGRALS 1 - Fomentar la cooperació empresarial I la concertació público-privada a l’ entorn del Centre Comercial. 2 - Impulsar una gestió comú per a que el CCU arribi a ser un centre comercial organitzat a partir de la lliure adhesió dels comerciants. 3- Dinamitzar i modernitzar les empreses comercials per poder competir davant els nous formats comercials.

10 B) LÍNIES D’ACTUACIÓ ESTRATÈGIQUES
1- Incorporació d’un gerent professional contractat per l'associació “Centre Vila”. 2- Comissió de Seguiment dels Centres Comercials formada per: . Ajuntament de Vilafranca. . Associació “Centre Vila” . Diputació de Barcelona. . Cambra de Comerç de Barcelona. . Departament de Comerç de la Generalitat de Catalunya . ABC (Agrupació de Botiguers de Catalunya). Assessorament tècnic, seguiment del projecte i creació de productes específics.

11 3- Integració activa dels operadors del CCU mitjançant la seva col·laboració en les diferents actuacions programades. 4- Millora dels instruments de fidelització del client actual i potencial. 5- Millora de l’entorn urbà. Revalorització del centre urbà. 6- Creació d’un model de ciutat: Centralitat Diversitat Acumulació de Patrimoni Mobilitat Cultura i folklore Turisme Revalorització de l’economia

12 C) ACTUACIONS DEL PROJECTE DE DINAMIZATCIÓ
1- Delimitació del Centre Comercial Urbà CENTRE VILA Plànol de Vilafranca del Penedès indicant la zona comercial objecte de dinamització

13 Zona comercial de Vilafranca del Penedès objecte de dinatmizació
Inclou un nombrós grup de carrers compresos en el perímetre que marquen les següents places o carrers: Rambla Nostra Senyora, Plaça Milà i Fontanals, carrer Ferrers, plaça de l’Oli, carrer Hermenegild Clascar, carrer Sant Pere, carrer Paloma i Avinguda Tarragona. Zona comercial de Vilafranca del Penedès objecte de dinatmizació

14 2 - Creació de la identitat corporativa
1998: Creació de la marca del CCU (nom, logotip, eslògan, colors corporatius). Creació del logotip i nom comercial “Centre Vila”. logotip

15 3 - Seminaris d'experiències de motivació del comerç urbà.
4- Estudis de diagnosi : Enquestes de satisfacció respecte al comerç del centre urbà. 5- Actuacions de promoció Necessitat d’entendre l’actuació conjunta, de participar en el seu finançament i veure l’èxit quan s’organitzen professionalment Campanyes de Nadal, primavera, estiu, tardor, rebaixes... Per estar presents en el moment de màxim consum, oferir una imatge conjunta i fidelitzar als clients amb una campanya amb capacitat d’impacte.

16

17 6 - Oferta conjunta de serveis del CCU
6 a) Orientada als clients: Els comerços mitjançant l’adquisició de tiquets, distribueixen gratuïtament als seus clients: - Animació i oci - Guarderies - Horaris conjunts - Pista de Gel. - Aparcament

18 6 b) Orientada als operadors comercials:
Creación de servicios de escala que demuestren la necesidad de reducir costes para ser más competitivos. Publicitat, entitats financeres, asseguradores, alarmes, caixes registradores, rètols, assessorament fiscal... Negociació amb proveïdors Servei i gestió, qualitat, imatge comercial i noves tecnologies Formació continua

19 Promoció comercial Fires de Maig i Fira del Gall

20 Creació de comissions sectorials per a temes específics.
7- Col·laboració en el disseny, avaluació de resultats i corresponsabilitat amb els serveis municipals: neteja manteniment via pública seguretat regulació zones de càrrega i descàrrega. Creació de comissions sectorials per a temes específics.

21 8- Senyalització estable
Assegurar el manteniment i la reposició Senyalització direccional exterior, a les entrades de la ciutat i accessos al “Centre Vila”, amb indicadors d’alumini i suports d’alumini anodizat. Senyalització direccional interior, a les entrades de la ciutat i accessos al “Centre Vila”, amb indicadors d’alumini i suports d’alumini anodizat. Senyalització perimetral: monòlits de forma el·líptica 500 x cm. I banderoles als carrers estrets. Senyalització dels Punts d’Informació ubicats a la Plaça de la Vila i a la cruïlla central del carrers del “Centre Vila”. Plaques “in situ” dels establiments: plaques d’alumini 22 x 22 cm. Fixades a les parets de cada establiment.

22 Exemple de senyalització direccional exterior
Senyalització perimetral

23 Exemple senyalització dels Punts d’Informació

24 D) EL COMERÇ FA CIUTAT - Millora l’entorn urbà: urbanisme comercial, neteja, manteniment, mobiliari urbà : valor afegit a la propietat - Incrementa la sociabilitat i la relació humana: zona de passeig i oci (vianalització dels carrers). - Integra socialment: augmenta el nombre de llocs de treball. - Millora la mobilitat: fomenta l'hàbit d’utilitzar els aparcaments. - Fomenta la cultura i l’oci: integració i participació activa en activitats culturals i festives de la ciutat.(castellers, Festa Major), campanyes de tallers infantils al carrer. Parcs infantils. - Actua com un reclam del turisme: sensibilització i informació al comerciant visitant els recursos turístics de la ciutat.

25 POEC: PLA D’ORDENACIÓ DELS EQUIPAMENTS COMERCIALS
Objectius: - Aconseguir reduir la fuga de despesa al màxim - Consolidar i aprofundir en el comerç de proximitat (barris) - Consolidar i aprofundir en l’atractivitat comercial de Vilafranca. - Adequar el comerç a las transformacions previstes durant la vigència del POEC. Actuacions:- D’ordenació i execució (circulació, neteja, seguretat...) - Infrastructures urbanes de suport al comerç (senyalització, aparcaments, transport públic, mobiliari urbà...) - Equipaments comercials singulars (Mercats municipals - Dinamització. - Gestió col·lectiva: ampliació de les associacions de comerciants. - Sector privat: major presència de franquícies, equipaments de oci i serveis.

26 APARCAMENT EN EL CENTRE COMERCIAL URBÀ
El centre comercial urbà disposa de un total de places d’aparcament distribuïdes en 5 aparcaments de pagament i diverses zones blaves. Zona blava 428 places

27 SENYALITZACIÓ APARCAMENTS

28 1999: Convenis 3 empreses 4 aparcaments
221 places 98 places 26 places 260 places

29 PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT GRATUÏT

30 PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT GRATUÏT
Enganxina que mostren els comerços a la porta d’entrada a l’establiment i també a la caixa

31 PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT GRATUÏT
Val d’aparcament que donen els 227 establiments associats al Centre Vila als seus clients. Revers amb el segell de l’establiment L’ASSOCIACIÓ CENTRE VILA SUMINISTRA ELS TALONARIS AMB ELS VALS D’APARCAMENT.

32 SISTEMA DE GESTIÓ DELS VALS D’APARCAMENT
BOTIGUER LLIURA EL VAL D’APARCAMENT AL CLIENT EL CLIENT LLIURA EL VAL A L’APARCAMENT ON TÉ EL VEHICLE ESTACIONAT L’APARCAMENT LLIURA TOTS ELS VALS RECOLLITS A L’ASSOCIACIÓ CENTRE VILA CENTRE VILA IDENTIFICA ELS VALS A TRAVÉS DEL SEGELL DE L’ESTABLIMENT L’ASSOCIACIÓ FACTURA, JUNTAMENT AMB LA QUOTA MENSUAL, ÚNICAMENT ELS VALS RECOLLITS.

33 EVOLUCIÓ DELS VALS D’APARCAMENT
La dada consignada a l’any 2005 correspon als vals lliurats fins l’octubre 2005.

34 COMPARATIVA DELS QUATRE APARCAMENTS (2003-2005)

35 DISTRIBUCIÓ PER APARCAMENTS 2005

36 DISTRIBUCIÓ APARCAMENT / MES 2005

37 CENTRE COMERCIAL “ CENTRE VILA”
Nombre d ’associats Quota mensual € Promig vals d’aparcament € Quota anual €

38


Descargar ppt "POLÍTIQUES I EXPERIÈNCIES DE PROMOCIÓ DE L’APARCAMENT"

Presentaciones similares


Anuncios Google