La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Antecedents (2008) Canvi ubicació mercat i parades, primer dins edifici Alfaro i posteriorment a passeig Mare de Déu de Montserrat Aplicació de l’ordenança.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Antecedents (2008) Canvi ubicació mercat i parades, primer dins edifici Alfaro i posteriorment a passeig Mare de Déu de Montserrat Aplicació de l’ordenança."— Transcripción de la presentación:

1

2 Antecedents (2008) Canvi ubicació mercat i parades, primer dins edifici Alfaro i posteriorment a passeig Mare de Déu de Montserrat Aplicació de l’ordenança reguladora del mercat de venda no sedentària del a partir que Promoció Econòmica assumeix la gestió del mercat L’evolució dels darrers anys de l’oferta i demanda comercial a Sant Andreu de Llavaneres i el seu entorn i han generat nous formats de venda i noves formes de comprar que afecten també el mercat Tot plegat fa que s’acordi amb els venedors del mercat la realització de l’estudi per buscar alguna fòrmula de millora i optimització

3 Aquest estudi ha comptat amb col·laboració de la
DIPUTACIÓ DE BARCELONA i la GENERALITAT DE CATALUNYA

4 1.1. Anàlisi general sobre ubicació i dia celebració
Metodologia METODOLOGIA ESTUDI 1.1.   Anàlisi general sobre ubicació i dia celebració 1.2.   Volum oferta comercial actual 1.3.   Longitud de venda 1.4.   Anàlisi de l’oferta comercial del mercat per sectors 1.5.   Mapificació comercial 1.6.   Per l’estudi de l’oferta comercial les dades s’han obtingut per cens comercial in situ i a través de la base de dades de l’ajuntament. També s’han fet entrevistes a tots els paradistes del mercat per conèixer la seva percepció respecte el funcionament del mercat. Per analitzar l’oferta comercial de l’entorn s’han realitzat 27 qüestionaris-entrevistes a venedors dels voltants del mercat 1.7.   L’anàlisis de la demanda s’ha fet amb enquestes aleatòries en horari comercial en diferents llocs del municipi i del mateix mercat. Se n’han fet dues, una en dia de mercat i una altra en dia laborable de no mercat, i fins a un total de 145

5 OFERTA COMERCIAL Conclusions estudi
L’alimentació i el textil són els sectors majoritaris, amb un 47,1% i un 23,5% del total de l’oferta respectivament En les poblacions properes no se celebra cap mercat amb un volum comercial superior el mateix dia de la setmana El mercat no disposa d’oferta comercial en salut i cosmética, i tampoc en lleure, cultura ni restauració En materia d’equipament de la persona les parades ofereixen una oferta molt limitada, restringida a calçat, merceria i bolsos i complements Encara que no coincideix en el dia de celebració, poblacions molt properes com Mataró i Arenys de Mar disposen de mercat setmanal amb una oferta comercial molt més àmplia el que pot fer que els clients potencials escullin comprar en aquests La població de Sant Andreu de Llavaneres ha crescut el 56% en els darrers 10 anys i això implica que la clientela potencial del mercat ha augmentat molt Els mercats setmanals de poblacions properes que es fan divendres tenen una oferta comercial més petita i menys activitat, per la qual cosa el més atractiu pels compradors i venedors és el de Llavaneres

6 VENEDORS DEL MERCAT Conclusions estudi
1.      El 86% dels marxants assisteixen al mercat cada setmana i això fa que el client tingui una oferta estable i genera dinàmiques de compra per confiança 2.      El 73,3% dels paradistes valoren positivament la localització actual del mercat 3.      Una quarta part de les parades ofereixen la possibilitat de portar la compra a casa el que afavoreix la captació de clientela i posibilita que el mercat pugui competir amb altres formats comercials 4.      Només el 20% de les parades disposen d’emprovadors, el 13% de bosses personalitzades i només el 13% acepta el pagament amb tarjeta de crèdit, el que disminueix l’atractivitat comercial del mercat i el seu potencial de compra 5.      Gairebé la meitad dels paradistes creuen que necesiten més metres lineals      Les principals critiques detectades al funcionament del mercat són: la manca de serveis, la manca de parades de tots els sectors i la col·locació de les parades asignada

7 DEMANDA DEL MERCAT Conclusions estudi
La majoria dels enquestats va al mercat a realitzar la compra setmanal el que indica una fidelització dels clients El 82,6% dels consumidors compren alimentació fresca i el 81% hi compren alimentació seca. A través d’aquesta dada es posa de manifest que el sector alimentari, i més en concret el de la fruita i la verdura, actua com a motor comercial del mercat, al mateix temps que assegura una regularitat d’assistència per part del client En relació a l’oferta, els consumidors qualifiquen com especialment positius el tracte al client i la qualitat dels productes, així com la imatge del mercat i l’existència d’oferta comercial propera, el que vol dir que ténen una bona percepció dels productes i serveis del mercat i l’oferta comercial de l’entorn Cap dels sectors suspen la valoració dels consumidors però aproven just l’aparcament, la senyalització i informació i el preu S’ha detectat una poca predisposició a la compra en el mercat entre els grups de població més joves

8 IMPACTE SOBRE EL COMERÇ
Conclusions estudi IMPACTE SOBRE EL COMERÇ La majoria de comerciants creuen que el mercat influeix positivament en les vendes del comerç sedentari de la zona El mix comercial de l’entorn té una forta representació de serveis (45,9% del total) el que pot originar una menor atractivitat comercial i una fuga de compra cap a altres llocs El 93% dels comerciants de l’entorn no es mostren disposats a col·locar els seus productes al carrer el dia del mercat per la impossibilitat de vendre els seus productes en aquest format i per la manca de personal per fer-ho Hi ha poca presència d’establiments comercials en equipament de la persona, salut, cosmética, lleure i cultura, el que obre l’oportunitat a ampliar el mercat en aquests sectors que actuin de complement al comerç sedentari i contribueixin a millorar l’atractivitat global conjunta La principal millora de demanda la trobem en la necessitat d’aparcament per als clients per tal d’atraure els consumidors potencials que venen més lluny i s’han de desplaçar en cotxe

9 INFRAESTRUCTURES, SERVEIS I ORGANITZACIÓ INTERNA
Conclusions estudi INFRAESTRUCTURES, SERVEIS I ORGANITZACIÓ INTERNA Hi ha dues parades que generen un gruix important d’activitat al mercat L’àmbit de venda presenta un estat de conservació correcte que facilita una bona disposició de les parades dins l’espai comerciali millora la mobilitat Hi ha un punt de concentració d’aparcament gratuït a la part superior del passeig i un altre de dimensió menor al carrer Clòsens el que contribueix a millorar l’àmbit de servei que el mercat ofereix al client Existiexen espais buits entre parades que es podrien omplir i donar així continuïtat comercial del tram de venda i afavoirir la imatge d’una oferta comercial conjunta i ben organitzada No existeix cap senyalització d’aproximació que informi del mercat des de les principals vies de circulació dels entorns, només hi ha una senyalització sobre la prohibició d’aparcament

10 Proposta d'actuacions Conclusions estudi 1. Reestructuració espaial de
Objectiu Accions 1. Reestructuració espaial de l’àmbit de venda 2. Millora de les dimensions i composició de l’oferta Redistribució de l’espai de venda per millorar el circuit de passeig i optimitzarla col·locació de parades per generar més moviment Recol·locar les parades del mercat de forma que les d’alimentació fresca, que són les que actuen de motor, al costat est No permetre la instal·lació ocasional de les atraccions per no pertorbar el bon funcionament del mercat Millora en el volum, tipus d’oferta, redistribució de parades per assolir un mix comercial òptim que faci més atractiva l’oferta comercial complementi a l’entorn Cobrir dues parades vacants actualment amb dos productes: alimentació diferent a fruita i verdura i equipament de la persona com bijuteria i regal Augmentar a 10 metres la dimensió de les parades de tèxtil i moda

11 Proposta d'actuacions Conclusions estudi 3. Desenvolupament
Objectiu Accions 3. Desenvolupament d’infraestructures i serveis als usuaris Millora de la senyalització, la mobilitat i els accessos a peu i en cotxe instal·lant una senyalització fixa que indiqui el nom, dia i hora de celebració del mercat. Es col·locarien dos cartells: Av. Sant Andreu amb pg Mare de Déu de Montserrat Pg. Mare de Déu de Montserrat amb Av. Catalunya Mantenir la reserva d’aparcament per als paradistes al tram incial de la riera Millora de serveis interns per a clients i paradistes amb un wc a l’Alfaro per als clients i amb l’estudi sobre un sistema comú de repartiment a domicili Recol·locar les parades i reserva de càrrega i descàrrega al darrera les de Fruita i verdura

12 Proposta d'actuacions Conclusions estudi 4. Foment de la promoció i
Objectiu Accions 4. Foment de la promoció i comunicació comercial 5. Millora dels mecanismes organització interna Difusió dels canvis i campanyes promocionals Programa “Mercats i comerç” amb mercats bimensuals de diferents tipologies comercials a celebrar en caps de setmana a la plaça de l’Ajuntament: mercats de productors, mercats amb orígen i mercat de “Les 3 viles” Elaborar díptic descriptiu dels canvis, informacions per mitjans de comunicació locals, banderoles i secció específica al web de “Comerç i mercats” Adaptar la regulació normativa del mercat a la realitat actual Establir mecanismes de delimitació de l’espai de les parades Regular el compromís d’assistència per part dels paradistes

13 Objectius Reestructuració espaial de l'àmbit de venda
Conclusions estudi Objectius Reestructuració espaial de l'àmbit de venda Millora de les dimensions i composició de l'oferta Desenvolupament d'infraestructures i serveis als usuaris Foment de la promoció i comunicació comercial Millora dels mecanismes d'organització interna

14 Pla d’actuació 2010-2011 Redistribució de les parades segons plànol
Pla actuació mercat Pla d’actuació Redistribució de les parades segons plànol Atorgament de llicències d'atraccions dins el parc d'Alfaro Ocupar les parades vacants amb una d'alimentació i equipament persona Canviar la zona reservada a càrrega i descàrrega de les parades de FiV Dotar els principals accessos del mercat d'un cartell indicatiu fix Fixar en divendres el dia de celebració del mercat, sigui festiu o no Difusió del pla i dels canvis amb díptic i nova secció al web municipal Modificar la normativa reguladora del mercat Pintar a terra els angles de les parades Lliurament parades d'un carnet que caldrà tenir a la vista Controls per part de l'Ajuntament d'assistència i compliment de l’ordenança

15 + mercat, més llavaneres
Moltes gràcies.


Descargar ppt "Antecedents (2008) Canvi ubicació mercat i parades, primer dins edifici Alfaro i posteriorment a passeig Mare de Déu de Montserrat Aplicació de l’ordenança."

Presentaciones similares


Anuncios Google