Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
Què és un pla Individualitzat ?
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Mòdul d’Admissió i vacants
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Evolució dels perfils professionals a logística
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
1 1.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Premi Innovació Lear Propostes Projectes Final Carrera Juliol 2011
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
La gestió per processos
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Seminari d’Educació Especial
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Les Franqueses, setembre 2007
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Reunió centres 25 juny 2019.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
CICLES FORMATIUS.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES Oficina de Convergència i Harmonització Europea Institut de Ciències de l’Educació

4 Pla d’acció tutorial a la UIB

El Pla d’acció tutorial Què és? Document de gestió institucional que explicita l’organització de les tutories. Té com a objecte contribuir a informar, formar, prevenir, orientar i ajudar els alumnes durant el seu desenvolupament acadèmic. Abast Diada d’acolliment PAT: tutoria de matrícula, tutoria de carrera i tutoria de sortida al món laboral

Procediment de selecció i assignació de tutors Els departaments proporcionen als centres una llista de professorat disponible per realitzar les tutories. Aquesta llista és gestionada i coordinada pel responsable de qualitat. L’assignació de tutor a cada alumne és aleatòria quan l’alumnat adquireix la carpeta de matrícula. Si hi ha un canvi de tutor per qualque tipus de circumstància, aquest canvi el gestionarà el responsable de qualitat, que n’haurà d’informar diferents serveis implicats.

Procés de tutorització Model del procés de tutorització a la UIB

Tutoria de matrícula Procediment Quan l’alumne recull la carpeta, hom li assigna un tutor Ha d’acudir a aquest tutor abans de formalitzar la matrícula Orientació i informació en aspectes acadèmics, no administratius Serà el tutor que continuarà al llarg de tota la carrera, fins a la sortida al món laboral

Tutoria de carrera Procediment Objectius: suport a l’alumnat durant la seva permanència a la Universitat, seguiment dels processos d’ensenyament-aprenentatge, prevenció de l’abandonament acadèmic, integració a la vida universitària... Funció primordial: guia, acompanyant, interlocutor vàlid en la seva relació amb la Universitat Modalidats: presencial i no presencial Presencial: Tutoria individualitzada a demanda Tutoria grupal per treballar temes transversals, informacions generals... No presencial: Tutoria individual: mitjançant el correu electrònic Tutoria grupal: mitjançant les aules virtuals

Tutoria de sortida al món laboral Procediment Tutories abans, durant i després de la realització de pràctiques externes Tutories d’orientació per a la transició al món del treball: assessorament personal, sessions informatives professionals, disposició de documentació (models de currículum, sol·licituds, etc.), sessions amb exgraduats, ofertes de feina... La FUEIB continuarà donant suport en aquest àmbit, com ha fet fins ara (programació de sessions informatives, borses de treball, documentació, etc.)

Dedicació del professorat, avaluació i formació Màxim 20 alumnes per tutor (es pot augmentar fins a 30 amb alumnes col·lab.) Si no hi ha participació al PAT, es pot incrementar la capacitat docent Quan el nombre d’alumnes sigui superior al que pot assumir el professorat, es computaran 1,5 hores addicionals de dedicació per cada alumne addicional tutoritzat Avaluació del PAT Avaluació anual per part de l’alumnat Avaluació del PAT per part dels tutors Avaluació del PAT per part dels òrgans de govern Formació i suport Pàgina web ICE Guies d’ús i tutorials per a les aules virtuals (Campus Extens) Cursos de formació