Les qualitats psicomotrius

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
Advertisements

RESUM.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
L´energia.
PRÀCTICA ESPORTIVA EN EDAT ESCOLAR A VILANOVA I LA GELTRÚ
ELS ESPORTS.
LES CATEGORIES GRAMATICALS
Escola Montserrat Sant Just Desvern
La politja Una politja és una roda amb un eix central al voltant del qual pot girar i que, a la part exterior, té col.locada una corda o cable.
Coneixement del Medi 4t. de Primària Les màquines.
Tema 6: L’ENERGIA.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
LES MÀQUINES SIMPLES.
Equacions amb dues incògnites.
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
L’ENTRENAMENT ESPORTIU
Salut mental i prevenció
Podeu posar una foto del vostre centre
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
EDUCACIÓ FÍSICA Institut Ègara
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Sensació: fenòmens complexos
UD 1. Activitat Física i Entrenament
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Les fraccions Sisè B curs
PSICOMOTRICITAT.
Recordem què vol dir ser adolescent
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Entrenament de la resistència
LES CATEGORIES GRAMATICALS
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
MÀQUINES, FERRAMENTES I OFICIS
LES QUALITATS FÍSIQUES BÀSIQUES 1
NORDIC WALKING Marxa Nòrdica
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
DE LA DURADA AL RITME.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
LES QUALITATS FÍSIQUES BÀSIQUES 1
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Principis de l’entrenament
Projecte interdisciplinari:
1. L’empirisme de Locke 1.1. L’origen i la constitució del coneixement
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
LA CONDICIÓ FÍSICA.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
Voleibol Ada S. David J. Álvaro S..
ENS TROBEM DE NOU.
L’hoquei.
Tema 5: Nombres naturals i enters
(posició d’equilibri)
Coneixement del Medi Natural
LA FORÇA.
SANDRA MONJE INS BAIX CAMP 2016/17
CREIXEM EL COS HUMÀ Alumnes de Primer de Primària.
Curs d’Introducció a l’Ultimate
Les fraccions Sisè B curs
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
SISTEMA DUNAR.
L’HANBOL.
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
ATLETISME A L’ESCOLA Albert Batalla Flores Universitat de Barcelona.
LES MÀQUINES.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
EL TACTE.
Transcripción de la presentación:

Les qualitats psicomotrius Coordinació dinàmica general i especial

CONCEPTES Qualitats psicomotrius: Moviments fonamentals que fa la persona com caminar, còrrer, saltar o girar Coordinació: Capacitat de fer un o més moviments de manera ordenada i harmònica Coordinació dinàmica general: Capacitat que ens permet dominar el moviment del cos Coordinació dinàmica especial: Capacitat que ens permet dominar els moviments del cos en relació a un objecte

Què és? CDE - És el control de moviments en què intervinguin l’us de determinats objectes (pilotes, cèrcols, cordes,…) - És molt important en l’aprenentatge d’esports com el tennis, el futbol,… - Exemple: Llançament d’handbol CDG - És el control de moviments que fem des de petits (Habilitats motrius bàsiques: gatejar, agafar, córrer, saltar, aixecar-nos,…) i que hem après a relacionar entre si per aconseguir moviments més complexos - Afecten només al moviment del cos - Exemples:fer la vertical a la paret

Com es classifica? CDG CDE Segmentària: Són moviments en què intervenen poques parts del cos. Fàcils de fer i molt precisos Global: Són moviments en què estan implicats moltes parts del cos. Difícil d’executar i precisen de concentració Ull-mà: llançaments i recepcións (exemples: passada d’handbol, llançament a porteria en waterpolo,…). És la + precisa Ull-cap: és la menys precisa. S’utilitza en les rematades de futbol,… Ull-peu: Es fa servir en controls i xuts amb el peu de futbol i rugby, per exemple

Per a què serveix? CDG CDE Serveix per dominar diferents tècniques com saltar al llit eslàstic, esquiar,… Ens permet dominar el nostre rendiment esportiu (salts mortals a gimnàstica, girs a patinatge artístic,…) Serveix per dominar diferents moviments en els que utilitzem material específic Permet aprendre més ràpis qualsevol esport Els factors que fan més complicat l’aprenentage de les CDE són: Nº de parts del cos que intervenen Durada de l’exercici Nº d’objectes que intervenen

Com s’entrena? CDG CDE Aeròbic, natació, atletisme, bicicleta, gimnàstica, lluita -S’han de practicar moltes habilitats motrius bàsiques - s’han d’acumular un bagatge ampli de moviments variats (expeìència motriu) - Practiqueu exercicis com: fer tombarelles, caminar d’esquena per sobre d’un banc, saltar de diferents formes sobre matalàs Esquaix, tennis, voleibol, futbol, bàsquet, handbol - Exercicis progressius - S’ha de variar el tipus de material i ha de ser divertit -S’ha de treballar part dreta i esquerra del cos - Practiqueu exercicis com; botar dues pilotes alhora, fer tocs amb el peu d’una pilota, fer una cistella amb el cap,…