Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
Advertisements

Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Escola Montserrat Sant Just Desvern
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Presentació del curs acadèmic
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
SEMINARIS PER A LA FORMACIÓ DEL PROFESSORAT DE LES AULES OBERTES
JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
PORTAFOLI AULA D’ACOLLIDA
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
CIÈNCIES NATURALS CURS
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
2013.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
La gestió curricular de competències
Tesis Doctorals en Xarxa
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
QUÈ CAL SABER PER FER EL TREBALL
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
Informàtica Batxillerat HCS
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
IV JORNADES DOCTORIALS
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Aula Oberta IES Arnau Cadell
EL QUADRAT LES MARIETES.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – 08500 Vic – Tel. 938891878 IVic 2015 2016 Institut de Vic DEBAT COMPETITIU Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – 08500 Vic – Tel. 938891878 www.ivic.cat

PER QUÈ FER DEBAT COMPETITIU? El debat és una tècnica comunicativa centrada en la confrontació de posicions mitjançant arguments i evidències. Debatre, per tant, forma part de la nostra vida, del nostre dia a dia. El debat competitiu (debat per equips en què sempre surt un guanyador) és especialment atractiu pels alumnes de secundària.

OBJECTIUS Aprendre les normes bàsiques del “bon” debat. Conèixer l'estructura bàsica del debat competitiu. Formar-se una opinió pròpia. Aprendre a defensar les pròpies idees en públic. Saber expressar-se amb correcció i amb un to i un registre adequats. Expressar-se amb correcció en llengua castellana. Respectar les opinions dels altres. Treballar en equip (solucionar conflictes, repartir tasques...) Respectar l'ordre i el torn de paraula. Buscar i seleccionar informació.

METODOLOGIA Realització de tres debats per trimestre. Tres sessions preparatòries prèvies al debat. Una sessió per al debat.

ESTRUCTURA DEL DEBAT ESTRUCTURA DEL DEBAT COMPETITIU (Adaptada) Defensors: - tesi - arguments (6') Atacants: - contrarguments (3') - conclusió Defensors: - contrarguments (3')

AVALUACIÓ L'avaluació és contïnua i sumativa. S'avalua tota la feina que fan els alumnes (el treball individual, el treball en grup, l'avaluació dels debats i els debats) La nota és individual (no de grup) Els alumnes també avaluan els seus companys. Evaluación 1. Variedad de argumentos. 2. Se aportan datos y ejemplos a los argumentos. 3. Los oradores miran al público, vocalizan... 4. Se evita la monotonía. 5. El tono es adecuado. 6. Uso de un lenguaje y un registro adecuados. 7. La contrargumentación ha sido correcta. 8. El final es contundente (conclusión)

ALGUNS “PUNTS FORTS” Les tesis són serioses i de certa complexitat però sempre de temes actuals i de l'interès dels alumnes. Els alumnes no trien la seva posició (defensors/atacants) L'equip que resulta guanyador de cada debat ho és per com ha defensat la seva posició i no pel què ha defensat. L'assignatura és en llengua castellana (millora de l'expressió oral en aquesta llengua) Recerca a Internet: primer penso i després faig recerca.