PROPOSTA D’AVALUACIÓ PER ESPORTS D’INVASIÓ

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Programa de Transició Escola Treball
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
INSTITUT JOSEP MARIA QUADRADO
L’Expressió escrita.
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada Cloenda Esports
Orientació acadèmica als alumnes de 4t d’ESO-El Batxillerat LOMCE
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Experiència amb el Google Sites
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Tutora: Eloisa Lorente
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Com preparar una unitat per a l’avaluació
millora de la qualitat de l’ensenyament.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
ESTRUCTURES TRIANGULARS I CIRCULARS DE TRES NIVELLS
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Departamento de Pedagogia Aplicada
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
LA TERRASSA MUSICAL Projecte de recerca WEB.
Convivència i Mediació Escolar
No hi ha raó sense emoció
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
LOMCE i LEC.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

PROPOSTA D’AVALUACIÓ PER ESPORTS D’INVASIÓ Autora: Maria Massuet Puig - Tutor: Cristófol Salas Santandreu OBJECTIUS PROPOSTA D’AVALUACIÓ En què es basa? Profunditzar els coneixements sobre el mètode horitzontal comprensiu (MHC) i veure la seva diferència entre el tradicional. Revisar els diferents sistemes d'avaluació dels esports col·lectius. Elaborar una proposta d’avaluació adequada al model horitzontal comprensiu d’esports d’invasió i a les necessitats d’un docent. Principis tàctics de joc Què avaluar? Principis tàctics del joc col·lectivament. Com avaluar? Finalitat: Formativa Moment: Contínua Persona avaluad.: heteroavaluació i coavaluació. ATAC 1.Conversar la pilota 2.Progressar amb la pilota 3.Orientar-se cap al objectius DEFENSA 1.Recuperar la pilota 2.Evitar la progressió de la pilota 3.Evitar l’orientació cap al objectiu Amb què avaluar? Escala de valoració descriptiva Instruments d’avaluació MARC TEÒRIC Bayer 1986, en Méndez (2011) Sistemes d’avaluació del M.H.C Què és el model tradicional? Àmbit escolar Exemple d’avaluació Escala Likert per avaluar el tir de bàsquet: Team Sports Assesment Procedure (TSAP) Méndez (2005) Game Performance Assessment Instrument (GPAI) Herramienta de Evaluación del Rendimiento del Juego (HERJ) o Games Performance Evaluation Tool (G-PET). Gutiérrez I García-López (2012) Control del entrenament de bàsquet. Guille (1986) I Gallois (1986) La majoria són fiables. S’adapten segons al que volem avaluar. La majoria valoren la presa de decisions. Alguns possibiliten la coavalaució. La majoria són quantitatius . Alguns no mostren els principis tàctics. Alguns tenen un funcionament complicat, Dificultat per extreure una nota quantitativa final. Centrat en la tècnica Externs al àmbit escolar (formació esportiva) Context Fase adaptativa Pensament tàctic deductiu Historial esportiu i motivacions Avantatges i inconvenients: CONCLUSIONS Escala de puntuació de Patiño i López-Barrajón (1998) Instrument que avalua el procés d’aprenentatge des d’un punt de vista cognitiu i col·lectiu. Aplicable en alumnes d’ESO i Batxillerat. Certa llibertat en alguns barems. Proposta de millora: Contrastar la seva utilitat en algun col·legi, compartir-lo amb altres docents per poder-lo millorar. Potencialitat: Creació de nous instruments d’avaluació per altres grups d’esports. Què és el model horitzontal comprensiu? Tàctic Contextualitzat Fase adaptativa Pensament tàctic deductiu Estils d’ensenyament cognitius .dificultant la coavaluació. Méndez (2009) Referències bibliogràfiques Gallois, A (1986). Basket-ball-Controle en cous de formation. EPS, nº200-201, 66-70. Guille, R. (1986). Notation en sports collectifs. EPS, nº 200-201, 63-65. Gutiérrez, D., García-López, L.M. (2012). Evaluación de la toma de decisiones por parte de alumnos de primaria en relación a los contextos tácticos. New Approaches in educational research, vol.º, nº 1, 8-14. Méndez, A. (2005). Hacia una evaluación de los aprendizajes consecuente con los modelos alternativos de iniciación deportiva. Támdem, nº17,38-58. Méndez, A. (2009). Modelos actuales de iniciación deportiva. Sevilla: Wanceulen. Méndez, A. (2011). La evaluación desde la perspectiva comprensiva. Tándem, nº 37, 42-54. Patiño, A. i López-Barrajón, M. (1998). Aplicaciones del análisis y evaluación de la técnica del baloncesto. Educación física y deportes, nº 54, 37-43.