El Comerç Just com a model econòmic solidari

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 2: L’empresa i l’entorn. Pág. 1 Tema 2: L’empresa i l’entorn 1.Concepte i naturalesa de l'entorn 2.Anàlisi estructural de l'entorn específic 3.La.
Advertisements

Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
Marta Damunt Meritxell Esquius Núria Puigivila Sonia Sánchez
I. EL PRODUCTE Unitat o conjunt de béns o serveis amb un elevat grau de substitució entre ells.
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
AGENTS CÍVICS TORELLÓ GENER - JUNY 2012.
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
3.- LES EIXIDES A LA CRISI (I): LA DOCTRINA DE KEYNES.
Xarxa Productes de la terra
En aquest tema veurem els apartats següents:
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
El mercat i els sistemes d’organització industrial
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
LA GLOBALITZACIÓ I ELS DESEQUILIBRIS DE L’ECONOMIA MUNDIAL
de qualitat a l’administració local
ELS DRETS DELS INFANTS.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
En aquest tema veurem els apartats següents:
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
La custòdia aplicada a l’àmbit de la pesca
EDAT MODERNA Repàs 2n ESO.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
ORGANITZACIÓ A) Alumnat que vulguin certificat d’aprofitament
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Pressupostos Participatius: educar per la democràcia
Evolució dels perfils professionals a logística
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
Com podem ser solidaris d’una manera pràctica?
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Guies de contractació pública social i ambiental
LA SOSTENIBILITAT DEL MODEL DE CREIXEMENT DE BALEARS: NOVES APORTACIONS PER AL DEBAT JORNADES DE REFLEXIÓ ESTRATÈGICA DINS EL MARC DE LA “RECERCA I INNOVACIÓ.
La gestió per processos
Els sous de les dones a CATALUNYA
EL COMERIO JUSTO Es una forma alternativa de comercio que promueve una relación comercial justa entre productores y consumidores con los siguientes principios:
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
El màrqueting i els seus elements
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Com preparar una unitat per a l’avaluació
L’empresa com a sistema organitzat
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
Nou servei de Prodeca adreçat a les entitats i les empreses del sector de la fruita de Catalunya
Global Cook Service.
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
Continuació: el temps II
6.5.- La magnitud del deute al Tercer Món.
GROSSA DE CAP D’ANY 26 de setembre de 2013.
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
1r. BLOC. INTRODUCCIÓ ALS CONCEPTES COMPTABLES BÀSICS.
expansió internacional
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Dona Kolors, Innovació social en costura
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
D’on neix? Voluntat Necessitat Oportunitat.
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Grabeplast sales management
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
Transcripción de la presentación:

El Comerç Just com a model econòmic solidari Comprar amb Justícia El Comerç Just com a model econòmic solidari Maria Baltà Rosaura

Iniciatives per pal·liar aquestes situacions: l’Economia Solidària ONG’s per al desenvolupament Comerç Just Banca ètica Iniciatives de l’Economia Solidària Agents econòmics Efectes més justos Diners i solidaritat Comportament habitual Principis ètics

Comerç Just Productes comercialitzats Principis i organització Preus El Comerç Just ens permet incorporar la solidaritat en l’acte de compra a través d’un mitjà viable i eficaç Productes comercialitzats Principis i organització Preus Clients

Productes comercialitzats Gammes i característiques Productes comercialitzats Tèxtil Artesania Alimentació Poc subjecte a temporades Motius ètnics Materials autòctons Motius ètnics Llarga caducitat

Productes comercialitzats Objectiu últim Productes comercialitzats Necessitats consumidors Capacitats productors Oferta de gamma limitada

Principis del Comerç Just Subjecte a les lleis econòmiques Beneficiats: comunitats del Tercer Món Respecte als drets humans i laborals Respecte mediambiental Màxima transparència Molt detall en la informació sobre el procés del producte en l’etiqueta

Principis del Comerç Just Objectiu últim: retribució justa i estable als productors Reducció d’intermediaris Restricció de la publicitat massiva Millora de la qualitat de vida

Organització del Comerç Just Productors (cooperatives) Clients Tercer Món Punts de venda Europa Importador

Organització del Comerç Just Productors (cooperatives) Clients Tercer Món Punts de venda Europa Gestió d’exportació Importador

Organització del Comerç Just Productors (cooperatives) Clients Tercer Món Punts de venda Europa Gestió d’exportació Distribuïdor Importador Transformació i/o empaquetament Europa

Punts de venda dels productes Canals Establiments exclusius de Comerç Just Establiments convencionals Màquines automàtiques Catàlegs Fires eventuals Funcions Venda Sensibilització, difusió i campanyes de pressió

Preu final Comparació amb productes equivalents (cafè, xocolata i sucre)

Preu final Comparació amb productes equivalents (cafè, xocolata i sucre) Constatació: En general, els preus del Comerç Just són més elevats respecte el mercat convencional Motius del major preu del Comerç Just: Producció i distribució de tirades curtes Composició de costos distinta

Composició de costos Comparació en el cafè Mercat convencional Comerç Just Productors Gestió Productors i comercialització Manipulació i transformació Gestió i comercialització Manipulació i transformació

Composició de costos Comparació en el cafè Constatacions relatives al Comerç Just: Major remuneració dels productors Reducció de gestió i comercialització Costos de transformació equivalents Com s’aconsegueix? Reducció d’intermediaris i no publicitat massiva Trasllat del major preu als productors

Clients Perfil demogràfic Perfil segons motivacions Sexe Edat 2% Homes 7% 19% 27% 30% 73% Dones 42% Perfil segons motivacions Motiu d’entrar a la botiga Barem incitador de la compra 4% 24% 33% 63% 76%

Conclusions El Comerç Just és viable i eficaç Poc implantat. Fort creixement Ens permet incorporar la solidaritat en l’acte de compra. Predisposició a pagar més (preus més elevats) Cal major conscienciació (sense publicitat)

El Comerç Just, un mitjà al nostre abast per col·laborar a fer un món més just!