EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ENCUESTA ESADE- eDREAMS, 2005 EVOLUCIÓN DE LA SENSIBILIDAD AL PRECIO DE LOS TURISTAS ESPAÑOLES Autores: Dr. Josep-Francesc Valls, Director Simposio Internacional.
Advertisements

Josep-Francesc Valls, catedràtic del Departament de Direcció de Màrqueting d’ESADE-URL Joan Sureda, professor del Departament de Mètodes Quantitatius d’ESADE.
ESTRATEGIAS HOTELERAS URBANAS ESPAÑOLAS Y EUROPEAS ANTE EL LOW COST Autores: Dr. Josep-Francesc Valls, catedrático ESADE, director Simposio Internacional.
La qualitat, garantia de millora.
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
Millores de transport públic a la Garrotxa
Pràctiques de Psicopedagogia a Londres
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
i el que no es pot avaluar
Indicadors de comerç a Barcelona
ESTRATÈGIES DELS HOTELS URBANS ESPANYOLS I EUROPEUS DAVANT EL LOW COST Evolució Autors: Dra. Mar Vila, professora del Departament de Control.
SIFARE - Sistema d’Informació Farmacèutica de Recepta Electrònica
Nom: … Curs: 6è-B Professora: Marta Llobet Assignatura: Matemàtiques
El mercat de treball a la ciutat de Girona
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Audiència Tramitació Projecte Llei de Comerç, Serveis i Fires (tram
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
CALES DE L’ESCALA.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
DETECCIÓ, ANÀLISI I MEDIACIÓ D’HABITATGE BUIT AL CENTRE URBÀ D'ARENYS DE MUNT Resultats del treball de camp SETEMBRE DE 2016 Ajuntament d’Arenys de Munt.
III Jornada de transport sanitari
ESTRATÈGIES HOTELERES URBANES ESPANYOLES I EUROPEES DAVANT DEL LOW COST Autors: Dr. Josep-Francesc Valls, catedràtic d’ESADE, director del Simposi Internacional.
Castell de Castelldefels
Expressions de lloc.
“ENQUESTA DE PERCEPCIÓ SOBRE EL MÓN RURAL “
CEIP – Pau Casals (Gràcia)
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
El viatge de Primària a Secundària
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
DRAMES RURALS DALTABAIX
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Els sous de les dones a CATALUNYA
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
Laia Crespo i Jessica Guerrero
El màrqueting i els seus elements
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
“NO DEIXIS QUE ELS TEUS LLIBRES ES MORIN D’OI”
Llengua i identitat a Catalunya 2008
Informe anual reclamacions CSI
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Introducció Al posicionament Web.
Consum per substàncies per any (últim mes)
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Juliol de 2003
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Aprenguem a Investigar
Power Point de la meva vida!!!
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Propostes de millora en el GIR
Informe Observatori Barcelona 2016
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Reunió amb centres adscrits
Estem preparant una manifestació que marcarà una generació
EL CONSUM DE DROGUES ENTRE LA POBLACIÓ HOMOSEXUAL USUÀRIA D’ESPAIS D’OCI NOCTURN DE CATALUNYA.     UNA APROXIMACIÓ QUANTITATIVA.
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
HONRADESA AMB ELS ALTRES
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transport Porta a Porta
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS ENQUESTA ESADE- eDREAMS, 2005 EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS Autors: Dr. Josep-Francesc Valls, director del Simposi Internacional de Turisme d’ESADE Dra. Mar Vila, directora del Centre de Direcció Turística d’ESADE

2.777 persones de 15 a 65 anys van visitar alguna de les 15 webs en MOSTRA 2.777 persones de 15 a 65 anys van visitar alguna de les 15 webs en les quals es va publicar l’enquesta (primera quinzena d’abril) 56 %, dones; 44 %, homes Mitjana d’edat, 37 anys Nombre de respostes, 930 (33,48 %) Error: 3,28 % © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Motiu principal del viatge Visita a un lloc Reunir-me amb amics o familiars Descans Treball Cultura Assistir a un con- grés o acte Altres Esport Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Motivacions que porten a viatjar a una destinació determinada Molt alt Alt Mitjà Baix Molt baix Que hi hagi ofertes barates a internet Haver-hi anat sempre Que li ho recomanin amics, familiars Que estigui de moda Buscar alguna cosa nova Que tingui una marca que sigui valorada turísticament Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Visitar un lloc Preu Calidad de Lloc Competitividad Alguna cosa nova atractiu vida internacional Funciones del Motiu destino del viatge turístico Desarrollo Descans / contrast Relació económico Satisfacciones superior © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Visitar un lloc Preu Calidad de Lloc Competitividad Alguna cosa nova atractiu vida internacional Funciones del Cultura + destino turístico Desarrollo Descans / contrast Relació económico Satisfacciones superior © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Visitar un lloc Preu Calidad de Lloc Competitividad Alguna cosa nova atractiu vida internacional Funciones del Naturalesa + destino turístico Desarrollo Descans / contrast Relació económico Satisfacciones superior © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Visitar un lloc Preu Calidad de Lloc Competitividad Alguna cosa nova atractiu vida internacional Funciones del Esport + destino turístico Desarrollo Descans / contrast Relació económico Satisfacciones superior © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Visitar un lloc Preu Calidad de Lloc Competitividad Alguna cosa nova atractiu vida internacional Funciones del Negoci + destino turístico Desarrollo Descans / contrast Relació económico Satisfacciones superior © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Nombre de viatges realitzats Cap Un Dos-tres Quatre-sis Set-vuit Més de vuit Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Pressupost dedicat al turisme respecte a l’any anterior Més alt Igual Més baix Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Comparació dels preus turístics entre els dels tres últims anys, el de l’últim any i el del futur Cafeteries i bars Restauració Compres A l’alça Igual Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Comparació dels preus turístics entre els dels tres últims anys, el de l’últim any i el del futur Allotjament Transport en general Taxis A l’alça Igual Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Comparació dels preus turístics entre els dels tres últims anys, el de l’últim any i el del futur Avió Lloguer de cotxes Espectacles i museus A l’alça Igual Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Evolució de la qualitat dels productes turístics Ha augmentat S’ha mantingut Ha baixat Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Disposició a pagar més No vull pagar més del que pago Si els productes turístics fossin millors Si els productes turístics fossin exclusius Si els productes fossin d’una marca prestigiosa Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Factors de qualitat relacionats amb el preu Molt important Bastant important Ni poc ni molt important Poc important Gens important Que sigui barat Que sigui car o el més car Que li hagin donat un servei de qualitat Que li hagin donat un servei de qualitat adequat al que ha pagat Que li hagin donat una cosa peculiar, irrepetible Que li ho hagin ofert amb amabilitat Que el lloc sigui de molta anomenada Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Sistemes de cerca de la informació Molt preferit Bastant preferit Ni poc ni molt preferit Poc preferit Gens preferit A través d’Internet A través dels mitjans d’informació, guies i llibres de viatges A través d’agències de viatges internacionals A través d’amics i familiars Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Canals de compra Font: ESADE - eDREAMS Molt preferit Bastant preferit Ni poc ni molt preferit Poc preferit Gens preferit Directament a les webs de les companyies de transports dels serveis qie compro En webs d’agències en línia A les agències de viatges tradicionals Prefereixo comprar per telèfon M’agrada reservar a través de les centrals de reserva Busco fins que trobo el preu més barat Prefereixo comprar-lo directament a l’establiment turístic Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Importància del preu segons el canal Molt preferit Bastant preferit Ni poc ni molt preferit Poc preferit Gens preferit A les webs de les línies aèries, hotels, etc. En webs d’agències de viatges en línia A les webs de les línies aèries de baix cost A les agències de viatges tradicionals Per telèfon A través de les centrals de reserva Directament a l’establiment turístic Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

Sempre us resulta possible trobar el preu més barat? No En la majoria dels casos Font: ESADE - eDREAMS © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

CONCLUSIONS El genèric “visitar un lloc” s’està convertint en el concepte de viatge més comú; demana que sigui atractiu, innovador, de descans/contrast, i que permeti el factor relacional. Els espanyols mantenen un nombre semblant de dies de vacança a l’any, però augmenten el dels viatges anuals fins a quatre. No baixa el pressupost que els espanyols dediquen al turisme; més del 80 % de la mostra va gastar el mateix o més que l’any anterior. 4. Els turistes consideren que s’han disparat els preus de la majoria de serveis turístics, en concret, als restaurants, a les cafeteries i als bars, en les compres; amb vista al futur, tenen una imatge del sector inflacionista. © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005

CONCLUSIONS 5. La qualitat és valorada i els turistes estan disposats a pagar-la. Però paguen els preus que volen pagar, és a dir, saben què val cada cosa i no estan disposats a malgastar un euro més. 6. Internet, el boca-orella, els mitjans de comunicació i les guies són les fonts principals d’informació; les agències mantenen la capacitat d’intermediació 7. Des del punt de vista de la forma de comprar el que està relacionat amb el viatge, les webs de les companyies i les que estan en línia es configuren com les més preferides amb vista al futur, seguides de qualsevol canal que permeti trobar el preu més barat. © CEDIT. Josep-Francesc Valls i Mar Vila, 2005