La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

ESTRATÈGIES DELS HOTELS URBANS ESPANYOLS I EUROPEUS DAVANT EL LOW COST Evolució 2005-2006 Autors: Dra. Mar Vila, professora del Departament de Control.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "ESTRATÈGIES DELS HOTELS URBANS ESPANYOLS I EUROPEUS DAVANT EL LOW COST Evolució 2005-2006 Autors: Dra. Mar Vila, professora del Departament de Control."— Transcripción de la presentación:

1 ESTRATÈGIES DELS HOTELS URBANS ESPANYOLS I EUROPEUS DAVANT EL LOW COST Evolució 2005-2006
Autors: Dra. Mar Vila, professora del Departament de Control i Direcció Financera, directora del Centre de Direcció Turística d’ESADE Dr. Josep-Francesc Valls, catedràtic d’ESADE, director del Simposi Internacional de Turisme i Lleure Ajudant de recerca: Marta Molist

2 Mostra Recerca quantitativa: enquesta amb preguntes tancades
Mostra: 847 hotels urbans associats a Keytel Índex de resposta: 11% Error: 9,6%

3 Caldrà abaixar els preus en el futur?
El 2005: “En el futur, l’escenari és entre incert i poc optimista: expectatives de preus en disminució (del 16%: 21% a Espanya; 11% a la resta d’Europa).” Caldrà abaixar els preus en el futur? Espanya Europa Sí: 16% No: 44% NS/NC: 40% Font: ESADE-Keytel, 2005

4 Els preus mitjans, han superat la inflació en el període 2000-2004?
Font: ESADE-Keytel, 2005

5 Els preus mitjans, han superat la inflació en el període 2001-2005?
Font: ESADE-Keytel, 2006

6 Variació de preus, Valors nominals Font: ESADE-Keytel, 2006

7 Els preus mitjans, han superat la inflació en el període 2001-2005?
Categories Font: ESADE-Keytel, 2006

8 Es confirmen les previsions de pessimisme i incertesa realitzades l’any 2005, relatives a l’evolució dels preus mitjans reals: L’any 2006, només creixen en un 25% dels casos. Lleugera tendència a la millora, sobretot a la resta d’Europa. Creixement dels preus mitjans reals a l’últim quinquenni: Total 23% 25% Europa 20% 31% Espanya 25% 21%

9 En valors nominals: A Espanya, els preus mitjans han crescut en un 40% dels casos, amb creixements de fins al 20% en un 32%. A Europa, han crescut en gairebé el 70% de la mostra, amb creixements de fins al 20% en un 58%. Per categories, als que els va millor és als de 5 estrelles: han augmentat els preus mitjans reals en un 35% dels casos.

10 Variació del RevPar en el període 2001-2005
Ha disminuït: 38% S’ha mantingut: 10% Ha augmentat: 52% Font: ESADE-Keytel, 2006

11 L’evolució del RevPar a Espanya és similar a la del període anterior per als hotels espanyols
Font: ESADE-Magma, 2005 Font: ESADE-Keytel, 2006

12 Se superen les expectatives de l’any anterior:
Font: ESADE-MAGMA

13 L’ocupació aconsegueix millorar l’evolució dels preus mitjans reals, però menys en el cas espanyol:
Font: ESADE-Keytel, 2006

14 El RevPar disminueix en un 38% de la mostra i augmenta en un 52%.
A Espanya, manté nivells similars als de l’exercici anterior i supera les perspectives d’augment, passant de 16 al 40%. En general, l’ocupació aconsegueix compensar l’evolució dels preus mitjans, però menys en el cas espanyol.

15 Variació del GOP en el període 2001-2005
Ha disminuït: 25% S’ha mantingut: 11,84% Ha augmentat: 63,16% Ha disminuït: 17% S’ha mantingut: 38% Ha augmentat: 45% Millora respecte a l’evolució del BNE, Font: ESADE-Keytel,

16 El GOP per als hotels espanyols supera les expectatives de l’any anterior

17 Lleugera millora en la gestió dels costos d’explotació, sobretot en els hotels espanyols de la mostra

18 Variació de RevPar i el GOP en el període 2001-2005
Categories Font: ESADE-Keytel, 2006

19 El GOP disminueix en la quarta part dels casos i augmenta en el 63%.
A Espanya, el GOP augmenta en el 56% de la mostra, cosa que supera les expectatives. La seva evolució és millor que la del RevPar, com a resultat de la gestió de costos. Als hotels de cinc estrelles és als qui els va millor: el RevPar augmenta un 75% i el GOP, un 63%. Als de quatre és als qui els va pitjor: el RevPar disminueix un 54% i el GOP, un 52%.

20 Caldrà abaixar els preus en el futur?
Milloren les expectatives de futur. La incertesa es confirma positiva. Espanya i la resta d’Europa acosten posicions; el 2005, era més negativa per als hotels espanyols. Font: ESADE-Keytel,

21 Es podrà mantenir el RevPar en el futur?
Expectatives de disminució en el 18% de la mostra. Més pessimisme a Espanya. Font: ESADE-Keytel, 2006

22 Es podrà mantenir GOP en el futur?
Perspectiva més favorable per al GOP. Reduccions esperades en el 8% dels casos. A les ciutats de la resta d’Europa, no s’espera que es produeixin. Font: ESADE-Keytel, 2006

23 Evolució futura del RevPar i el GOP
Font: ESADE-Keytel, 2006

24 Evolució futura del RevPar i el GOP
Categories Font: ESADE-Keytel, 2006

25 Estratègies de fixació de preus
Font: ESADE-Keytel, 2006

26 Estratègies de fixació de preus
2005 Font: ESADE-Keytel, 2006

27 Quins atributs valoren els clients?
Font: ESADE-Keytel, 2005

28 Millores necessàries per augmentar les tarifes
Font: ESADE-Keytel, 2006

29 Importància actual dels canals de comercialització
ESPANYA EUROPA Font: ESADE-Keytel,

30 Importància futura dels canals de comercialització
ESPANYA EUROPA Font: ESADE-Keytel, 2005

31 En resum: A l’últim quinquenni, els preus mitjans reals només creixen en un 25% dels casos, en un 21% a Espanya, una mica més que l’any anterior. La desestructuració de preus té conseqüències. L’ocupació aconsegueix millorar l’evolució dels preus mitjans reals, però menys en el cas espanyol. El RevPar disminueix en un 38%, un 47% per a Espanya. El GOP disminueix en la quarta part dels casos. A Espanya, el GOP augmenta en el 56% de la mostra, cosa que supera les expectatives. La seva evolució supera la del RevPar, com a resultat de la gestió de costos. Per categories, als hotels de cinc estrelles és als qui els va millor: augment del RevPar en un 75% i del GOP en un 63%. Als de quatre és als qui els va pitjor: disminució del RevPar en un 54% i del GOP en un 52%.

32 En el futur, les perspectives són més favorables que les de l’any anterior; més positives a la resta d’Europa que a Espanya. Tot i així, es produeixen disminucions esperades dels preus en un 15%, del RevPar en un 18% i del GOP en un 8% dels casos. En les estratègies de fixació de preus, cada moment determina la tarifa més adequada i, en general, es mantenen al mateix nivell. Si els clients valoren cada vegada més el tracte rebut, com també la personalitat diferenciada de l’hotel, els increments de preus haurien de respondre a millores en les instal·lacions, en el servei ofert i en la comercialització. O en ordre invers per a la resta d’Europa. Les webs de tercers o la pròpia guanyen terreny, tal com s’enunciava a l’enquesta anterior. El futur sembla similar per als hotels de la mostra: les webs i la venda directa guanyen posicions. Els operadors turístics perden pes, sobre tot a Espanya, no tant a la resta d’Europa.


Descargar ppt "ESTRATÈGIES DELS HOTELS URBANS ESPANYOLS I EUROPEUS DAVANT EL LOW COST Evolució 2005-2006 Autors: Dra. Mar Vila, professora del Departament de Control."

Presentaciones similares


Anuncios Google