La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Juliol de 2003

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Juliol de 2003"— Transcripción de la presentación:

1 Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Juliol de 2003
Ús de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions per la població de la Ciutat de Lleida (Segona enquesta - Any 2003) AETI Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Juliol de 2003

2 Objectius del treball La identificació dels trets personals i socials dels usuaris d’ordinadors i d’Internet, així com la naturalesa i característiques de la població que no en fa ús. La comparació dels resultats d’aquesta enquesta amb els obtinguts dos anys abans: l’any 2000 la Paeria va promoure la primera enquesta sobre l’ús de les TIC per la ciutadania de Lleida).

3 Fitxa tècnica Àmbit de la investigació La Ciutat de Lleida Mostra
800 enquestes amb un marge d’error  4,66 %  i nivell de confiança  95,5% (k=2 i P=Q=50%) Procediment Mostra aleatori estratificat Data del treball de camp Gener i Febrer de 2003 Administració de l’enquesta Entrevista telefònica personal mitjançant un llarg qüestionari semiestructurat. Informació recollida La informació es recull en tres grans blocs. Un primer bloc fa referència a l'equipament de les llars (ordinadors, Internet, telèfon mòbil, TV, CD, etc.). Un segon conjunt de qüestions aborden aspectes relacionats amb la personalitat de l’entrevistat i amb l'ús que fa aquest de les eines TIC. Finalment, diverses preguntes s’interessen per les principals variables socials i econòmiques de la llar de l’entrevistat.

4 Principals Resultats I
La meitat dels enquestats declara tenir com a mínim un ordinador. Un 30% del total de les llars enquestades usen l’ordinador de forma diària o vàries vegades per setmana: són els usuaris habituals de les TIC. Un 68% dels entrevistats amb almenys un ordinador declara tenir accés a Internet. La connexió a Internet ha augmentat un 7% respecte el 2000: un 34% del total de la mostra. La freqüència d’accés a Internet ha canviat poc: un 11% del total de la població entrevistada afirma accedir diàriament a la Xarxa. Dos terços d’aquests internautes assidus són menors de 35 anys. Els lleidatans que naveguen per Internet representen una quarta part de la població total, de manera que Lleida ciutat se situa, respecte a altres ciutats/territoris, dins la banda alta pel que fa la proporció d’internautes.

5 Principals Resultats II
Només un 4,25% dels entrevistats declara haver comprat alguna cosa a través de la Xarxa, xifra que frega el 8% de la mostra si hi afegim els que també s’informen. Aquestes xifres són semblants a les d’altres estudis fets a Catalunya, tot i que Lleida duplica la proporció espanyola de compradors per Internet. La despesa mitjana, però, és més alta en el conjunt de l’Estat (188 euros enfront els 120 € de Lleida). La major part de compres es paguen amb targeta de crèdit. Els internautes que s’informen i compren per Internet hi troben avantatges (respecte altres formes comercials tradicionals) com la comoditat, la rapidesa d’accés a la informació i la varietat i quantitat d’aquesta. Critiquen l’excés de publicitat, la velocitat del propi funcionament del sistema, la manca de seguretat i confidencialitat, les interrupcions en la connexió i el cost del telèfon. Els productes o serveis sobre els que s’informen/compren a través d’Internet, són els bitllets (avió, tren, etc.), les entrades d’espectacles, l’allotjament (hotels, cases rurals, etc.), els llibres, els CD i altres formats d’enregistrament musical i els paquets de vacances i ofertes de viatge.

6 Principals Resultats III
No hi ha fractura digital a la ciutat. Només hi ha tres grups socials amb diversitat d’accés i ús de les TIC. El primer, el més gran, està format per famílies amb diversitat de nivells educatius i d’ingressos, que compten amb dotació d’equips informàtics: un 42% de la població total. En segon grup combina baixos ingressos, edat avançada i notable absència de sistemes informàtics: un màxim d’un 25% de la població total. Entre ambdós, hi ha un grup de famílies que va incorporant-se a les TIC: un 33% del total. Les perspectives de compra d’ordinadors els propers mesos no apunten un canvi de tendència. Això sí, bona part dels que volen comprar una màquina volen connexió a la Xarxa. Són famílies de renda mitjana o baixa, sobretot amb membres en edat escolar, les que properament s’incorporaran a la llista d’usuaris de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.

7 Llars connectades a Internet

8 Antiguitat de l’ordinador
Anys que fa de la compra del primer ordinador per casa 8,1% 18,4% 15,9% 36,3% 20,7% 0,8% menys d'un any entre 1 i 3 anys entre 3 i 5 anys entre 5 i 10 anys 10 o més anys NS/NC

9 Freqüència d’ús de l’ordinador

10 Ingressos i ús de l’ordinador
0% 20% 40% 60% 80% 100% Percentatges menys de 600 de 601 a 1200 de 1201 a 1800 de 1801 a 2400 de 2401 a 3000 de 3001 a 3600 de 3601 a 4200 Ingressos Ingressos nets i ús d'ordinador NO SI

11 Ordinadors i nivell d’estudis
L’augment progressiu del nivell mitjà d’estudis incentiva l’us de les TIC

12 PCs connectats a la Xarxa
67,7 31,7 10 20 30 40 50 60 70 PCs amb connexió a Internet PCs sense connexió a

13 Tipus d’accès a Internet
Convencional 62% RDSI 2% ADSL 18% Cable 14% Punt a punt 1% Altres 3%

14 Ús d’Internet i nivell d’estudis

15 Internet i el Comerç Electrònic
15,3 12,6 72,1 10 20 30 40 50 60 70 80 Ha comprat No ha comprat però s'ha informat Ni ha comprat ni s'ha informat

16 Productes o serveis adquirits a la Xarxa

17 Motius de compra online

18 Elements TIC a la llar 99,6 100 90 77,5 74 80 70 55,6 60 49,6 47,5 50 40 30 20,7 20,6 16,9 15,6 20 10 4,5 4,6 3,6 Ordinador Telèfon Televisió Vídeo CD Càmera Contestador Consola DVD webcam regravadora Ordinador PDA mòbil Vídeo automàtic vídeo jocs portàtil

19 Previsions de futur


Descargar ppt "Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Juliol de 2003"

Presentaciones similares


Anuncios Google