TÈCNIQUES D’ESTUDI.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Power point 2018 Principals temes treballats. Dues caixes de text La primera caixa de text està en la part esquerra de la diapositiva. El text està alineat.
SEGONA AVALUACIÓ Treball i energia. Potència. Calor.
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
MAPES CONCEPTUALS.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Els sons del català i les Guies de pronunciació del català: de la descripció fonètica a l’aplicació d’eines per a l’aprenentatge del català Josefina Carrera.
L’Expressió escrita.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Recordem què vol dir ser adolescent
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
OPCIONS METODOLÒQIQUES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
LLENGUATGE I SIMBOLISME
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
COM FER ELS MURALS DEL PROJECTE:
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Writer Fora dels límits!
Esquema del comentari de text històric.
Tesis Doctorals en Xarxa
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
EL PROCÉS INTEGRAL DE COMPETÈNCIES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Maquetació de continguts
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
REAXYS.
Treball cooperatiu “Els animals”
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
Maquetació de continguts
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Organització i creixement
El Treball de Recerca.
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Coneixement del medi natural
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COM MOTIVAR L’EQUIP Jordi Reviriego.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

TÈCNIQUES D’ESTUDI

7. RECERCA D’INFORMACIÓ A INTERNET. 1. EL SUBRATLLAT. 2. L’ESQUEMA. 2.1. L’ESQUEMA DE CAIXES. 2.2. L’ESQUEMA DE COLUMNES. 3. EL QUADRE COMPARATIU. 4. EL RESUM. 5. EL MAPA MENTAL. 6. EL MAPA CONCEPTUAL. 7. RECERCA D’INFORMACIÓ A INTERNET.

1. EL SUBRATLLAT CURSOS: de primer de primària a segon de secundària. OBJECTIUS: Lectura i recerca de la informació important de qualsevol tipus de text. ENLLAÇ:1. el subratllat.docx

2. L’ESQUEMA CURSOS: a partir de tercer d’educació primària. OBJECTIUS: Obtenir a primera vista una idea clara i general del tema a estudiar. Desenvolupar capacitats d’anàlisis, relació, ordre… Evitar la memorització, sense raonament i comprensió. Repassar i reforçar els aprenentatges. ENLLAÇ:2. l esquema.docx

2.1. ESQUEMA DE CAIXES CURSOS: a partir de tercer de primària. OBJECTIUS: Aprendre a fer esquemes de temes i unitats didàctiques per tal de facilitar la comprensió i l’estudi del seu contingut. ENLLAÇ: 2.1. l 'esquema de caixes.docx

2.2. ESQUEMA DE COLUMNES CURSOS: a partir de cinquè de primària. OBJECTIUS: Repassar tots els apartats d’una unitat didàctica. Repassar de manera ràpida els continguts d’una unitat abans d’un control i/o examen. ENLLAÇ: 2.2. l'esquema de columnes.docx

3. QUADRE COMPARATIU CURSOS: a partir de primer de primària. OBJECTIUS: Comparar i contrastar dues idees, conceptes, obres d’art… Promoure una conclusió respecte les semblances i diferències més significatives. ENLLAÇ: 3. el quadre comparatiu.docx

4. EL RESUM CURSOS: des de primer de primària. OBJECTIUS: Reduir un text de tal forma que només contengui qüestions importants i que aquestes estiguin adequadament connectades entre elles. ENLLAÇ:4. el resum.docx

5. EL MAPA MENTAL CURSOS: a partir de primer de primària. OBJECTIUS: Millora la capacitat de pensar i aprendre. Ajuda a recordar, gràcies a les associacions (imatges, símbols, colors…) Estimula la creativitat. ENLLAÇ:5. el mapa mental.docx

6. EL MAPA CONCEPTUAL CURSOS: a partir de primer de primària. OBJECTIUS: Facilitar l’aprenentatge. Presentar de forma sintetitzada la informació. Exposar temes de forma lògica i ordenada. Ensenyar, estudiar, repassar de forma àgil i simple un tema. ENLLAÇ:6. el mapa conceptual.docx

7. RECERCA D’INFORMACIÓ A INTERNET. CURSOS: a partir de tercer de primària. OBJECTIUS: Saber cercar informació fiable a Internet. Destriar el què ens interessa i el que no entre tanta informació. Ser capaç d’elaborar un resum, esquema, treball… a partir de la informació trobada. ENLLAÇ: 7. recerca d'informació a internet.docx

DEPARTAMENT D’ORIENTACIÓ JOANA BOSCH BEL DURÀ SUSANA PONS