LES MANCANCES A LA DOCÈNCIA DE LA UPC EN EDUCACIÓ PER A UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ SOSTENIBLE Raúl Velasco Fernández Consell de l’Estudiantat de la UPC.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Institut Sunsi Móra Batxillerat STEM
Advertisements

El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Programa de Transició Escola Treball
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
I transforma un llibre en un nou lector
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Decret d’autonomia dels centres educatius
PETITS REPORTERS Títol.
La teva contribució 1.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
COMISSIÓ TÈCNICA DE SALUT A TOTES LES POLÍTIQUES (PINSAP)
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Decret d’autonomia dels centres educatius
La gestió per valors Girona, 18 de febrer 2016.
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Tesis Doctorals en Xarxa
Objectiu Educatiu Trienni
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
2. El materialisme històric de Marx
Treball i aprenentatge en xarxa
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Thinkató Instruccions
Global Cook Service.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
Estat del benestar per a tots o privilegis per a uns quants?
Beatriz Guzmán Jun Hui Chen David de la Ossa Sergi Gontaler
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Palataforma web per a músics amateurs i semi-professionals
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Sant Feliu de Llobregat
La vulneració dels drets socials
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
El Pla de formació del centre
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

LES MANCANCES A LA DOCÈNCIA DE LA UPC EN EDUCACIÓ PER A UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ SOSTENIBLE Raúl Velasco Fernández Consell de l’Estudiantat de la UPC

Claustre Professorat (155+43=198) PAS (33) Què és el Consell de l’Estudiantat? Professorat (155+43=198) Claustre PAS (33) Estudiantat (72) de més de 30.000 Consell de l’Estudiantat

Mancances en l’educació troncal: Que rebem? - Educació en capacitats tècniques amb enfocament Empresarial (màxim benefici econòmic: complim les normatives establertes i si cal, deslocalitzem per poder externalitzar costos i complir lleis menys restrictives…) Mancances en l’educació troncal: - Educació en capacitats tècniques amb enfocament de Desenvolupament Sostenible (màxim benefici Social: que comporta equilibri entre econòmic, social i mediambiental)

Que comporta que la UPC sigui una Universitat Pública? Compromís i responsabilitat social amb tota la tasca que desenvolupa. Educació: generant el perfil de les generacions futures (que seran molt influents en el model). Recerca i transferència de tecnologia als sistemes productius i als serveis de la societat actual: capacitat de canvi i incidència directa actualment.

La Fundació Agbar i la UPC impulsen la cultura de la sostenibilitat          El director general d’Agbar, Àngel Simon, i el rector de la UPC, Antoni Giró, han signat el 4/07/07 un conveni per promoure els valors de la cultura de la sostenibilitat, de la no-discriminació i de la cooperació per al desenvolupament.

Per què cal que la UPC continuï sent una Universitat Pública i no es pot deixar caure en les forces del mercat? La Universitat pot formar: Líders inspiradors que es desenvolupin eficaçment al mon polític i econòmic. Professionals especialitzats que poden inventar, adoptar i transferir la tecnologia moderna a tots els sectors de la societat. L’educació superior augmenta las opcions de les persones, i per tant, contribueix directament al desenvolupament humà dels habitants de tot el món

Tendències sobre la educació Universitària en el context actual Les forces econòmiques i polítiques que dirigeixen el procés globalizador, impulsen cap una altra direcció: cap a una educació universitària que prepara els recursos humans per a un tipus d’empresa on els criteris fundamentals són l'eficiència i la rendibilitat.

Quin ha de ser el rol de la Universitat? - Considerar l’educació terciària com un bé públic global? - O com un servei subjecte a les dinàmiques del mercat? La Universitat ha de formar bons especialistes per a competir al mercat global, augmentant la capacitat científico-tecnològica d’un país perquè aquest sigui més competitiu? O formar ciutadans compromesos amb un model de desenvolupament equitatiu i sostenible per a tot el planeta? - O ambdues coses? (si això es possible...)

On ens porta l’objectiu del benefici econòmic?

Quin ha de ser el rol de la Universitat? - La UPC ha de formar formar ciutadans compromesos amb un model de desenvolupament equitatiu i sostenible per a tot el planeta (No externalitazar a països tercers l’impacte ambiental de l’extracció de recursos i la generació de residus, explotació de la mà d’obra...)

Quins estudiants volem? Estudiants actius, amb iniciativa, emprenedors... Estudiants compromesos amb la societat global, responsables en la gestió dels recursos públics, no individualistes... Estudiants rigorosos i amb bona formació tècnica..

Quins estudiants volem? Amb capacitat de reflexió sobre les tasques a les quals han sigut capacitats. Estudiants preparats per treballar en els diferents models d’empresa, cooperatives, administració pública, en l'àmbit de la cooperació internacional, en altres realitats culturals... Estudiants associats i organitzats, capaços de liderar i organitzar canvis socials estructurals...

Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Formació pluridiciplinar a través de la col·laboració amb altres universitats de caire més humanista. Assignatura troncal obligatòria per marcar directius clares sobre el compromís i la responsabilitat que han d’assumir com a estudiants i futurs professionals formats en una Universitat pública vers a la societat. Introducció al primer curs d’aptituds crítiques vers el desenvolupament i l’aplicació de certes tecnologies per donar eines a l’estudiant i animar-lo perquè pugui ser crític amb la seva formació. Sostenibilitazació de totes les assignatures, a través d’exemples pràctics reals, reflexions crítiques

Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Aproximant l’estudiant a l’impacte del model de desenvolupament actual, fent èmfasis en els problemes desencadenats per l’externalització dels impactes mediambientals i els problemes creats a països tercers per l’explotació de recursos i la desprotecció en drets humans que pateixen. Buscar una sostenibilitat global, (ja que la local no existirà mai sense la global). Apropament a les problemàtiques del Sud, massa cops creades pel Nord. Endegant una formació de formadors i una incorporació a les formacions de doctorats en aquests ambits per poder assumir els propòsits

Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com es practica? Com agafem habilitats socials? Com aprenem a organitzar-nos? Com aprenem a mobilitzar la gent? Com passem d’un sentiment individual a un col·lectiu?

EMPODERAMET DE L’ESTUDIANTAT Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? EMPODERAMET DE L’ESTUDIANTAT

Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Vinculant els estudiants a la universitat molt més enllà de l'estricament acadèmic. Foment de la participació dels estudiants als òrgans de govern, facilitant les participacions de poc temps, guies... Donar molt més pes i àmbits de decisió als estudiants. Enfortiment de xarxes associatives, delegacions... Donar la responsabilitat de marcar les directius politiques en matèria de serveis als propis estudiants (bars, allotjament...), dotant del PAS adequat...

Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Com? Donar la capacitat de decisió sobre el model i la metodologia utilitzada a la seva docència. Donant espai, temps, reconeixement i recolzament econòmic a les iniciatives estudiantils enfocades en la línea del Desenvolupament Sostenible. Difonent i assumint com a UPC la necessitat d’aquest canvis estructurals i posar a disposició la comunitat UPC com a banc de probes de nous models organitzatius i de treball.

El repte de la UPC: La Universitat no ha de tenir por i ha d’apostar amb fermesa per tenir un rol actiu, important i, per què no, de lideratge en el treball per un món més equitatiu i just. D’aquesta manera pot incidir activament tant en l’actualitat, amb tota la seva capacitat d’assessorament i transferència d’una tecnologia apropiada, com en el futur, formant les persones del demà.

La proposta UPC: La UPC ha de fer-se seu, com a un acte de compromís social la bandera del desenvolupament sostenible, fent veure amb rigor als lobbys empresarials i d’altres que actuen sobre ella frenant aquest camí, que es una aposta de futur, i que tard o d’hora haurem d’assumir.

Moltes gràcies! consell.estudiants@upc.edu Consell de l’Estudiantat de la UPC S204 C. Jordi Girona 1-3 Edifici Omega - Campus Nord de la UPC 08034 – Barcelona, Espanya Telèfon: +34 93 413 78 13 consell.estudiants@upc.edu