Educació per la sostenibilitat. Agenda 21

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
Advertisements

Les entrevistes: Segona part
CEIP PRÀCTIQUES II CURS 2008/2009
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Escola Montserrat Sant Just Desvern
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BAUHAUS, una escola d’art
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
LA TARDOR Cicle Inicial.
El Pare Claret és un regal per a tots
Les primeres passes amb el GeoGebra
CLAUDE MONET.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
Recordem què vol dir ser adolescent
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
Projecte de P-3 4a Part Curs
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Éssers vius i éssers inerts
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Descobrint un tresor amagat
SANT JOSEP ORIOL, ESCOLA PARTICIPATIVA I SOSTENIBLE
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Escola la Sínia Vic 4t curs
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
EL COLOR BLAU.
Objectiu Educatiu Trienni
EL BOSC MEDITERRANI Cicle Inicial
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Treballem la tardor Cicle Inicial.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
BIODIVERSITAT A L’HORT
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
Les taules de multiplicar
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
BAIX EMPORDÀ.
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
ELS PRIMERS DIES A P3.
PROJECTE HORT CEIP BUFALÀ CURS
EL QUADRAT LES MARIETES.
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Amb so ¯.
Transcripción de la presentación:

Educació per la sostenibilitat. Agenda 21 L’ART A L’HORT Educació per la sostenibilitat. Agenda 21 Escola Collserola Sant Cugat del Vallès Març-Abril 2011 15/06/05

El Llibre de l’hort sostenible de l’Escola Collserola de St El Llibre de l’hort sostenible de l’Escola Collserola de St. Cugat del Vallès ha estat elaborat per l’alumnat del cicle mitjà (98 nens i nenes en total). També hi ha participat les mestres tutores; l’educadora ambiental de l’hort i les professores de l’àrea de visual i plàstica que han format part de l’equip del taller Triangle de St. Cugat del Vallès. 15/06/05

L’escola Collserola treballa la biodiversitat i al cicle mitjà ens hem centrat en l’hort En el nostre hort escolar ecològic 15/06/05

INICIEM EL NOSTRE TREBALL Primer, una petita explicació per a saber com hem d’observar amb detall les plantes que en aquests moments podem trobar a l’hort. 15/06/05

15/06/05

Narcís, romaní, col, rave, cebes, faves, ... Observem amb molt detall i comencem a dibuixar: Narcís, romaní, col, rave, cebes, faves, ... 15/06/05

15/06/05

15/06/05

Després, una petita reunió per a poder explicar allò que estem fent i com ho estem fent 15/06/05

15/06/05

Ah, es veritat! També dibuixem bestioles que trobem a l’hort o que sabem que hi són: Escarbats, papallones, abelles, cucs, mosques, marietes,... 15/06/05

Ara, a l’aula acabem els dibuixos i comencem a pintar-los. 15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

Mentre, a les classes de tercer fem poesies, busquem endevinalles i inventem rodolins. … a les classes de quart, fem petites històries on els protagonistes són els habitants de l’hort. 15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

Ajuntem tot això i anem muntant el nostre llibre de l’hort ple d’art 15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

15/06/05

V N E O T S T A R Q E U Í L L E I L B R E 15/06/05

15/06/05

Amb la participació de les mestres tutores Inmaculada Ballester, Anna Cambrón, Isabel Montañés i Maribel Robla; l’ educadora ambiental d’ hort, Marta de Buen; així com la col.laboració inestimable de l’Alba Serra i la Dolors Serra, professores de l’àrea de visual i plàstica que han format part de l’equip del taller Triangle de St. Cugat del Vallès. Març – Abril 2011 15/06/05

Muntatge: Inmaculada Ballester Escola Collserola Sant Cugat del Vallès 15/06/05

L’Art de l’hort Un taller d’art des de l’observació d’un hort escolar Alba Serra i Dolors Serra No cal anar tan lluny per descobrir el que la natura ens ofereix i un hort pot esdevenir una font inesgotable de coneixements i d’inspiració per a un treball plàstic. Quan observem, realitzem un exercici d’interpretar, comparar i qüestionar allò que veiem; l’observació directa de la natura desperta la curiositat per la descoberta: no totes les fulles tenen la mateixa forma ni el mateix to de verd, les minúscules flors no només són taques de color sinó que tenen pètals... L’hort és un microcosmos de plantes i animals que ens permetrà adonar-nos i fixar-nos en la diferència i en el detall. És tracta ,doncs, de mirar, mirar molt i de ben a prop si cal, amb l’ajut de lupes, i després començar a dibuixar allò que hem observat. Cal destacar com de l’observació d’un mateix model, cadascú amb la seva habilitat ho interpreta de manera ben diferent a l’hora de dibuixar. Tanmateix no descuidarem les bestioles que viuen i conviuen en l’hort, les que podem veure, les que intuïm que hi son (per les fulles rosegades, forats a terra, uns rastres llefiscosos...), les que tard o d’hora apareixen (amb les primeres flors) i les que voldríem que hi fossin. 15/06/05

  L’Art de l’hort és el llibre -acordió que recull, a manera de diari de camp (o millor “diari d’hort”), les il·lustracions realitzades per tots els alumnes de Cicle Mitjà de l’Escola Collserola. Aquesta és una proposta concebuda a partir de la petició de l’escola de fer un treball de plàstica amb mestres especialistes, i ha estat possible gràcies a l’entusiasme i col·laboració de l’alumnat i de les mestres i educadora ambiental de l’Escola Collserola de St Cugat del Vallès. 23 d’abril de 2010 15/06/05