PEDAGOGIA DE LA COOPERACIÓ EN EDUCACIÓ FÍSICA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Alternativas para abordar las diferencias : el aprendizaje cooperativo.
Advertisements

Conceptos. Concepto PROCESOS INTENCIONALES GRUPO OBJETIVOS ESPECÍFICOS Herramientas de colaboración.
COM CANALITZAR LA IRA Es preciso afrontar los problemas que están a la base de su uso, promoviendo una mayor justicia, educando a los jóvenes en los valores.
Compartir nuevas metodologías
e-health i terciarisme
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
ASSOCIACIÓ DEMANOENMANO
Planing d’Entrenament Nadal 09-10
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Momentos de una lección
Tècniques per a l’animació d’ambients
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Projecte de Diversificació Curricular
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
PETITS REPORTERS Títol.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
TIPUS D’ALUMNAT.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Evolució dels perfils professionals a logística
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Què és la jornada contínua escolar
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Escola Sant Sant Josep Oriol
LES FUNCIONS DEL VÍDEO A L’ENSENYAMENT
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
ORGANITZACIÓ DEL 4t d’ESO
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
L'ANIMADOR QUÈ ÉS UN ANIMADOR?.
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ
L’APRENENTATGE COOPERATIU. Una eina pel tractament a la diversitat
“El perfil de mestre i professor”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
les competències bàsiques
“Engineering and society”- Congrés Sostenible de la UPC 1 de 11
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
P-5 Curs
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
NUEVO INSTITUTO SAN MATEO
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
Convivència i Mediació Escolar
Estrategias de Enseñanza aprendizaje en la Educación Superior
Miquel Navarro i Oriach.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
TATIANA MORETA 14 OCTUBRE PROFESOR ENTREGA CONOCIMIENTOS. ALUMNO RECIBE LA ENSEÑANZA.
Transcripción de la presentación:

PEDAGOGIA DE LA COOPERACIÓ EN EDUCACIÓ FÍSICA El perquè i el com d’un canvi necessari Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

CADA COSA PEL SEU NOM... ESTRUCTURA INDIVIDUAL ESTRUCTURA COMPETITIVA COOPERATIVA INTERDEPENDÈNCIA NULA INTERDEPENDÈNCIA NEGATIVA INTERDEPENDÈNCIA POSITIVA Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

SEGONS UN INVESTIGADOR EN EDUCACIÓ... Increment dels comportaments prosocials (Filinson, 1997; Street et alt, 2004; Valencia, 2010) Experiencies d’AC afavoreix al rendiment i la productivitat dels estudiants respecte a estructures competitives i individualistes.(Johnson & Johnson, 1981) Reducció dels comportaments cooperatius i augment dels agressius en sessions de joc competitiu. Els comportaments tendeixen a mantenir-se al joc lliure (Bay-Hinitz, Peterson y Quilitch, 1994) Milloren la qualitat de les estratègies d’aprenentatge, desenvolupa estratègies de processament de la informació, afavoreix el pensament crític i constructiu, y la capacitat de comunicació i expressió (Solsona, 1999) Augment de les conductes cooperatives espontànies (Orlic, McNally y O'Hara, 1978; Slack, 1978; Orlick, 1981; Grineski, 1989; Lee y Lee, 2000; Garaigordobil, 1992, 1995, 1996, 2002, 2003, 2004, 2005, 2007; Bay-Hinitz, Peterson y Quilitch, 1994; Rossetti, 2001) Millora de la interrelació afectiva entre docent i alummat. Increment de la comunicació grupal per resoldre cooperativament els problemes (Rossetti, 2001) Augmenta motivació intrínseca, actituds positives cap a la matèria, autoestima, recolzament social, cohesió grupal, participació (Cava, 1998; Del Caño y Mazaira, 2002) Millora de les habilitats socials i, particularment, en participants amb necesitats especials (Ovejero, 1993, Moriña y Parrilla, 2006) . Millora de la convivència escolar i reducció del maltractament escolar (Díaz-Aguado, 2003) Augment de l’acceptació i disminució del rebuig. Millora de l’autoconcepte. Augment de la creativitat (Garaigordobil, 1992, 1995, 1996, 2002, 2003, 2004, 2005, 2007) A Espanya. L’ AC millora el rendiment en general(Santos Rego, 1999), l’aprenentatge de les matemàtiques (Gavilan, 1997; Serrano, González y Martínez-Artero, 1997), l’aprenentatge de la música (Llopis, 1999; Puchau, 1999), l’aprenentatge de la llengua (Ábalo, 1998). Disminució de les conductes negatives (Grineski, 1989; Lee y Lee, 2000; Garaigordobil, 1992, 1995, 1996, 2002, 2003, 2004, 2005, 2007; Bay-Hinitz, Peterson y Quilitch, 1994; Filinson, 1997; Street et alt, 2004; Valencia, 2010) Millora dels nivells d’habilitat motriu en alumnes amb discapacitat i del grau d’inclusió (Slack, 1978; Grineski, 1989; Lee y Lee, 2000; Filinson, 1997) Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

DOPAMINA SEGONS UN NEUROCIENTÍFIC... “Sistema de la regulación de la motivación” Clave en la “supervivència” y el aprendizaje. Aumenta con: Actividad Física Cooperación Sentimiento de pertinència Superación de obstáculos... (Pero también) Rechazo, aversión, resistència Disminuye: - Falta de interés Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

SEGONS UN ANTROPÒLEG... Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

SEGONS UN SOCIÒLEG... Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Segons un empresari... Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

PEDAGOGIA DE LA COOPERACIÓ JOCS COOPERATIUS METODOLOGIES COOPERATIVES UTILITZACIÓ DE PROPOSTES COOPERATIVES O PARTICIPATIVES EN SITUACIONS NO COOPERATIVES FASES PER LA SEVA APLICACIÓ: FASE 1: PROMOURE LA LÒGICA DE LA COOPERACIÓ (de fàcil a complex) FASE 2: INTRODUIR TÈCNIQUES ESTRUCTURADES DE METODOLOGIES COOPERATIVES FASE 3: DE LES TÈCNIQUES ESTRUCTURADES A L’UTILITZACIÓ AUTÒNOMA. Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna

Prof. Txema Córdoba FPCEE Blanquerna