Una experiència a sisè de Primària

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Advertisements

PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
APRENENTATGE MULTINIVELL
Generacions de llocs web
Concurs literari i d’instagram 2018
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Antecedents (el context) Centre IATIC
PREGUNTEM, PARLEM, EXPLIQUEM, COMPARTIM... APRENEM!
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Creació d’un mapa personalitzat
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
CIÈNCIES NATURALS CURS
Com introduir les Guies Docents
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
XARXES SOCIALS VIRTUALS
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Pràctica 5.2: Construcció de fluxogrames
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
TECNOLOGIA.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Les taules de multiplicar
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Interacció escola - entorn.
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
POSSIBILITATS EDUCATIVES DE LES EINES DE GOOGLE
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
COLÒNIES- TREBALL DE SÍNTESI Del 15 al 19 de juny
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

Una experiència a sisè de Primària El bloc de classe Una experiència a sisè de Primària Enric Puig Amat

Presentació http://blocs.xtec.cat/enricpuigamat La web 2.0 permet el treball col·laboratiu eliminant les barreres tradicionals de coincidència en el temps i en l’espai. L’ús dels blocs és cada vegada més usual dins dels centres educatius. La Xtec posa a l’abast dels docents una eina de creació de blocs per la seva utilització dins les aules o com a bloc de professors.

Justificació (I) Ja no som les úniques fonts de coneixement. http://blocs.xtec.cat/enricpuigamat Ja no som les úniques fonts de coneixement. Trobar una estratègia que activi l’interès de l’alumnat per aprendre al mateix temps que li permeti adquirir les bases per fomentar l’autoaprenentatge. Els alumnes actuals són tots nadius digitals i l’escola no pot obviar-ho. No podem donar l’esquena als canvis socials relacionats amb l’ús de les noves tecnologies i cal prendre un paper actiu.

Justificació (II) http://blocs.xtec.cat/enricpuigamat L’aprenentatge amb l’ús de les noves tecnologies permet un major grau de participació i d’experimentació dels alumnes en posar al seu abast tot el coneixement a través d’Internet

Context Escola de nova construcció. http://blocs.xtec.cat/enricpuigamat Escola de nova construcció. Classe de sisè de Primària en un municipi de l’àrea metropolitana (Castelldefels). Molts alumnes immigrants (61%). Alguns de nova incorporació. Enquesta prèvia sobre quants tenen ordinador a casa: Tots menys dos. La majoria d’ells amb connexió a Internet.

Recursos http://blocs.xtec.cat/enricpuigamat Aula d’informàtica per a l’escola disponible una hora a la setmana. A l’aula ordinària no hi ha cap ordinador, fixa, però disposem de connexió a Internet a través de xarxa de fil i Wi-fi. Disposem d’un ordinador i canó portàtil.

Metodologia http://blocs.xtec.cat/enricpuigamat La presentació de les activitats la fem tots junts a l’aula d’informàtica o a la classe i treballen en grups de 2 a 5. Els treballs realitzats poden ser explicats a la classe a la resta de companys i al mestre. Així la participació de tothom està assegurada en un moment o un altre.

Inici http://blocs.xtec.cat/enricpuigamat

Activitats (I) Temes: A partir de recursos propis i d’altres http://blocs.xtec.cat/enricpuigamat Temes: A partir de recursos propis i d’altres disponibles a la web, com imatges, animacions, vídeos, ... Treballs: Amb un editor de textos (Word o OpenOffice). Confecció de mapes conceptuals amb CmapTools.

Activitats (II) http://blocs.xtec.cat/enricpuigamat Glossari: Primer amb la definició d’unes paraules proposades pel mestre i després ells mateixos posen el concepte i la definició. Treball d’investigació: Respondre un qüestionari analitzant les dades de diferents llocs webs, més el treball fet a la classe.

Activitats (III) Sortides: Fan redaccions a la classe de català amb la http://blocs.xtec.cat/enricpuigamat Sortides: Fan redaccions a la classe de català amb la tutora i després les passen al bloc. Internet segura: Taller de la fundació ACIM sobre els riscos de Internet i les precaucions a tenir en compte. Després fan una redacció i la passen al bloc.

Activitats (IV) http://blocs.xtec.cat/enricpuigamat Creació de blocs: De forma autònoma van començar a crear blocs amb diferents temàtiques. Amb el tema de l’univers s’han posat per grups i creen un bloc que utilitzen com a e-portafoli. Vam acordar utilitzar el WordPress. Eudald i Raúl: http://universrauleudald.wordpress.com/ Flor, Leila, Paula i Brenda: http://universdelesestrelles.wordpress.com/ Sònia, Adrià i Judith: http://adjuso.wordpress.com/sistema-solar/ Giuliano, Jennifer, Isamar, Shayene: http://universiplanetes.wordpress.com/ Aynara, Gabriela, Doa: http://universaygado.wordpress.com/