SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS 2013-2014 Grup 1 La informació dels centres d’adults.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Impress 3... Posa-hi un fons!
Advertisements

Consell Municipal de la Discapacitat
MANUAL NOMINAPLUS.
Informació i sensibilització
Què és un pla Individualitzat ?
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
OFERIM: TÍTOL DE L’OFERTA NOM DE L’ORGANITZACIÓ DESCRIPCIÓ DE L’OFERTA
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Centre de Suport AFA PARETS (Parets del Vallès).
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Jornada de portes obertes
Vilafranca del Penedès Curs 2015/16
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Validació de l’experiència professional
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
1 1.
CONVERSA EXPLORATÒRIA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Dispositiu Local d’Inserció
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
EXEMPLES D’ALGUNS MITJANS DIGITALS QUE USEM DIDÀCTICAMENT
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Informació i sensibilització
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Proposta d’un programa de ciutat que articuli totes les actuacions i recursos en orientació i assessorament acadèmic Programa en construcció participada.
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
BASES DE DADES Consultes
CRAI: definició i estructura
AFITCME-SAP UGT PROGRAMA ELECTORAL
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Recerca
Propostes de millora en el GIR
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Benvolguts pares i mares,
Àrea d’Atenció a les Persones
6 Unitat Documentació clínica.
L’ÚS D’INTERNET A LES BIBLIOTEQUES SEGONS LA RENDA FAMILIAR
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Transport Porta a Porta
Transcripción de la presentación:

SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS 2013-2014 Grup 1 La informació dels centres d’adults

SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS 2013-2014 Grup 1 – La informació dels centres d’adults. Objectius 1. Crear, actualitzar i millorar la documentació que es fa servir des del Consorci d’Educació de Barcelona, per a la difusió dels centres d’adults públics de la ciutat. 2. Realitzar un tríptic institucional per a cada centre d’adults. 3. Garantir l’existència d’una pàgina web de qualitat per a tots els centres d’adults. 4. Proposar diferents formes de gestionar els punts d’informació i d’orientació dels centres d’adults. Garantir que tots els centres disposin de material de referència per a la informació i l’orientació. 5. Establir canals de comunicació per tal d’assegurar la difusió dels centres d’adults (districtes, punts d’informació, dependències municipals, etc.).

Grup 1 – La informació dels centres d’adults 1. Crear, actualitzar i millorar la documentació que fa servir el Consorci d’Educació de Barcelona, per a la difusió dels centres d’adults públics de la ciutat. La nova documentació ha estat preparada per al Saló d’Ensenyament. Els documents podran servir de suport per orientar en el procés previ a la preinscripció i matriculació. S’està actualitzant la informació a la pàgina web del Consorci d'Educació de Barcelona. http://www.edubcn.cat/ca/

Grup 1 – La informació dels centres d’adults 1. Crear, actualitzar i millorar la documentació que fa servir el Consorci d’Educació de Barcelona, per a la difusió dels centres d’adults públics de la ciutat. Documents elaborats (26/02/2014): Full DIN A3 a doble cara, amb l’explicació de la formació d’adults. Finalitat, etapes educatives i esquema resum amb l’oferta per ensenyaments. Resum de l’oferta per torns i matèries específiques, de cada centre de formació d’adults públics de la ciutat de Barcelona. PowerPoint introductori, de la formació d’adults a la ciutat de Barcelona.

Grup 1 – La informació dels centres d’adults 2. Realitzar un tríptic institucional, per a cada centre d’adults. Per primera vegada, cada centre té un tríptic elaborat pel Consorci d’Educació. La finalitat és, donar a conèixer a la població de Barcelona els centres públics de formació d’adults i la seva oferta educativa. El contingut de cada tríptic, recull els trets d’identitat del centre, l’oferta formativa autoritzada i les activitats complementàries i de suport que ofereixen.

Grup 1 – La informació dels centres d’adults 2. Realitzar un tríptic institucional, per a cada centre d’adults. Per fer aquests tríptics, s’ha comptat amb el suport del gabinet de comunicació i de la direcció de centres de Consorci d’Educació, així com amb les direccions i coordinacions dels Centres i Aules de formació d’Adults. Els tríptics contenen text i fotografies personalitzades de alta qualitat. La realització dels 25 tríptics ha estat disponible per al Saló d’Ensenyament. Es faran arribar als punts d’informació i a altres entitats que en puguin fer difusió.

Grup 1 – La informació dels centres d’adults 3. Garantir l’existència d’una pàgina web de qualitat per a tots els centres i aules d’adults Establir un model de referència amb normes d’estil i de continguts. Donar suport, des dels tècnics del Consorci d’Educació, per confeccionar la pàgina web de cada centre.

Grup 1 – La informació dels centres d’adults 3. Garantir l’existència d’una pàgina web de qualitat per a tots els centres i aules d’adults Documents: Document d’estil del CEB per confeccionar la pàgina WEB. Resum de les adreces de les pàgines web de cada centre

Grup 1 – La informació dels centres d’adults Proposar diferents formes de gestionar els punts d’informació i d’orientació dels centres d’adults. Garantir que tots els centres disposin de material de referència per a la informació i l’orientació.

PIO Acrònim de punt d’informació i orientació

Diferents PIO als centres d’adults de Barcelona: Col·laboració amb entitats socials Pla Jove Punt de suport TIC Acredita’t

En el fons tots els centres som PIO perquè normativament hem d’oferir un mínim de 2,5 hores setmanals d’acollida i orientació

Què necessitem per muntar un PIO? Depèn del tipus de PIO, però en general: Algú que se’n faci responsable Establir un horari d’atenció al públic Disposar d’un espai adequat per atendre aquestes persones Saber on trobar tota la informació

I aquesta informació, per què no tenir-la tota recollida I aquesta informació, per què no tenir-la tota recollida? Carpeta de l’orientador Documentació en paper o en format digital, de manera organitzada

I per què no fer-la accessible a tothom d’una manera senzilla I per què no fer-la accessible a tothom d’una manera senzilla? Web de suport El centre es converteix en punt de suport TIC

Exemples de webs de suport CFA Palau de Mar CFA Can Batlló CFA Manuel Sacristán

Exemples de carpetes de l’orientador En paper En format digital

Passos La persona interessada contacta amb nosaltres Si necessita una atenció més personalitzada se li programa una entrevista L’atén un professor responsable del PIO En aquests casos es registra la informació i l’orientació proporcionada

Tant la web de suport del PIO com les carpetes de l’orientador són de gran utilitat durant els períodes de matriculació i també a les tutories d’orientació acadèmica i professional dels grups de GESO, PPACFGM/CAM i PPACFGS

Grup 1 – La informació dels centres d’adults 5. Establir canals de comunicació, per tal d’assegurar la difusió dels centres d’adults (districtes, entitats, punts d’informació, dependències municipals, i altres). Des del Consorci d'Educació de Barcelona, s’està treballant la coordinació entre les diferents entitats. El Consell Escolar Municipal i els tècnics dels districtes formen part fonamental d’aquesta coordinació.

Gràcies!