APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Diseño de una herramientas on line de investigación cualitativa para análisis de  un generador virtual de exposiciones Autoras: Pilar Rivero Hazel Flores.
Advertisements

Didáctica de la Lengua y la Literatura en Educación Infantil I
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
La qualitat, garantia de millora.
Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Eavaluado PROPOSTA D’ADAPTACIÓ DEL GAME PERFORMANCE ASSESSMENT INSTRUMENT (GPAI) PER AVALUAR LA IMPLICACIÓ I LA COOPERACIÓ EN ELS JOCS DE COL·LABORACIÓ-OPOSICIÓ.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Toca fusta FENT DECORATS
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
La presa de decisions per al desenvolupament de les Cb en l’alumnat de Primària CERDANYOLA, Curs
Presentació del curs acadèmic
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
L’Expressió escrita.
INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES. 2n de BATX. Curs
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
La igualtat dona/home a la universitat
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
Competencias Básicas Competencia en comunicación lingüística (literacy). Competencia matemática (numeracy). Competencia en el conocimiento y la interacción.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
“M’ORGANITZO LES COLÒNIES” (al CdA del Delta de l’Ebre)
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
El currículum a l’educació primària
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
Coneixement del medi natural
CENTRO UNIVERSITARIO CULTURAL MÉXICO
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI Autor: Marc Cortadelles Tutora: Dra. Marta Castañer INTRODUCCIÓ OBJECTIUS ANÀLISI DELS RESULTATS CONCLUSIONS -Dissenyar una seqüència didàctica de CI aplicable a un grup aplicable a segon cicle de secundària i Batxillerat. -Valorar les habilitats de comunicació del professor en un tipus de pràctica singular. QUÈ ÉS EL CI? “El Contact Improvisation (CI) és una modalitat de dansa basada en la improvisació i el contacte físic entre els ballarins. Es centra principalment en la comunicació, la cooperació, l’escolta i la generació d’habilitats motrius a través del contacte. Per la pràctica del CI es requereixen totes les capacitats físico-motrius” (Torrents i Castañer, 2008:91)   - 24 alumnes de 1r de batxillerat artístic Pels alumnes, la satisfacció de la intervenció i del professor de CI és bona, a la línia de l’estudi del grau de satisfacció de l’EF i del professorat d’EF Hernández, J. Velázquez, R. (2007:150) PROSPECTIVA -Començar la pedagogia del CI amb relaxació i consciència corporal. -Utilitzar descriptive and metaphoric instructions are better at encouraging participants to search for self-expression and creativity (Castañer et all 2009: 864) Competències mitjançant el CI 7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic 86 6. Competència d’autonomia i iniciativa personal 80 8. Competència social i ciutadana 79 2. Competències artística i cultural 74 Competència comunicativa lingüística i audiovisual 73 5. Competència d’aprendre a aprendre 71 3. Tractament de la informació i competència digital 48 4. Competència matemàtica 39 Practicar més CI? Sí: 10 No: 14 CI a tots els instituts? Sí: 13 No: 11 -Identificar quines competències bàsiques del currículum de secundària i batxillerat poden ser treballades mitjançant el CI. ELEMENTS TÈCNICS DEL CI Brozas (2000:312) ens apunta els elements tècnics característics: -suports, -caigudes, -girs i -inversions; i les bases perceptives: -equilibri, -tacte i -visió perifèrica. -Valorar el grau de satisfacció dels alumnes respecte el CI. REFERÈNCIES *VALOR AFEGIT Aquest treball conté una aplicació pràctica que dóna un valor afegit en el treball, ja que tot i no ser requerida, la vam realitzar per millorar la qualitat del producte final. Castañer et all (2009): Identifying and analyzing motor skill responses in body movement and dance.    Torrents, C. i Castañer, M. (2008): Tándem 26. Competencias básicas en el marco de la convergencia europea. Educación integral mediante el Contact Improvisación. Barcelona: Graó   Brozas (2000): Contact Improvisation: Danza, Acrobacia y pedagogía corporal.  Hernández, J. Velázquez, R. (2007): La educación físca, los estilos de vida y los adolescentes: cómo son, cómo se ven, qué saben y qué opinan. Barcelona: Graó