ESTRATÈGIES DELS HOTELS URBANS ESPANYOLS I EUROPEUS DAVANT EL LOW COST Evolució 2005-2006 Autors: Dra. Mar Vila, professora del Departament de Control.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
© CEDIT. Mar Vila, Josep Francesc Valls, 2006 ESTRATEGIAS DE HOTELES URBANOS ESPAÑOLES Y EUROPEOS ANTE EL LOW COST Evolución Autores: Dr. Mar.
Advertisements

Josep-Francesc Valls, catedràtic del Departament de Direcció de Màrqueting d’ESADE-URL Joan Sureda, professor del Departament de Mètodes Quantitatius d’ESADE.
ESTRATEGIAS HOTELERAS URBANAS ESPAÑOLAS Y EUROPEAS ANTE EL LOW COST Autores: Dr. Josep-Francesc Valls, catedrático ESADE, director Simposio Internacional.
Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària.
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
ANÀLISI ECONÒMICA-FINANCERA DEL SECTOR VITIVINÍCOLA Oriol Amat i Jordi Perramon Universitat Pompeu Fabra.
i el que no es pot avaluar
Indicadors de comerç a Barcelona
Conjuntura econòmica de les Illes Balears
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
EVOLUCIÓ DE LA SENSIBILITAT AL PREU DELS TURISTES ESPANYOLS
Audiència Tramitació Projecte Llei de Comerç, Serveis i Fires (tram
Departament de Justícia
ENFISPO.
9.2. Creixement i desequilibris econòmics. El creixement econòmic als anys seixanta. Incorporació al creixement occidental posterior a la Guerra.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Informe 2011 sobre la seguretat a Catalunya
VIATGE FINAL D’ETAPA ESO CURS
Realitzat per l’Associació Progressista de Catalunya
PROPIETATS PERIÒDIQUES DELS ELEMENTS
GESTIÓ PER PROCESSOS.
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Evolució de la complexitat assistencial en atenció sociosanitària d’internament
16ª Onada – 4t Trimestre de 2017 Projecte promogut per:
Panoràmica sociolingüística dels segles XVI, XVII i XVIII
JÚPITER,SATURN,URÀ,NEPTÚ
PRI Enllumenat ( 2017 – 2020) Ecologia Urbana
ESTRATÈGIES HOTELERES URBANES ESPANYOLES I EUROPEES DAVANT DEL LOW COST Autors: Dr. Josep-Francesc Valls, catedràtic d’ESADE, director del Simposi Internacional.
Gestió de la qualitat en el litoral.
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Capitalisme i liberalisme
LA SOSTENIBILITAT DEL MODEL DE CREIXEMENT DE BALEARS: NOVES APORTACIONS PER AL DEBAT JORNADES DE REFLEXIÓ ESTRATÈGICA DINS EL MARC DE LA “RECERCA I INNOVACIÓ.
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Guerra del Marroc
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
LA CRISI DE LA RESTAURACIÓ ( ) El marc econòmic.
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
Informe reclamacions CSI Global Any
Publicitat i balanç de pèrdues i guanys de BMW
EL PAPER DE LA DONA EN LES ESTRUCTURES
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Presentació BATXILLERAT
Informe anual reclamacions CSI
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
I tu, qui dius que sóc?.
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
ANTECEDENTS Time-Sheets eina pròpia UPC en productiu
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Global Cook Service.
Familiaritzar-se amb el qüestionari com a instrument de mesura.
PRÀCTICA DE LA RUTA TURÍSTICA (27/09/2011)
Consum per substàncies per any (últim mes)
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
6.5.- La magnitud del deute al Tercer Món.
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Pla de Formació de Centre
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
Estudi de la demografia i l’economia a la ciutat de Barcelona (2017)
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
Transcripción de la presentación:

ESTRATÈGIES DELS HOTELS URBANS ESPANYOLS I EUROPEUS DAVANT EL LOW COST Evolució 2005-2006 Autors: Dra. Mar Vila, professora del Departament de Control i Direcció Financera, directora del Centre de Direcció Turística d’ESADE Dr. Josep-Francesc Valls, catedràtic d’ESADE, director del Simposi Internacional de Turisme i Lleure Ajudant de recerca: Marta Molist

Mostra Recerca quantitativa: enquesta amb preguntes tancades Mostra: 847 hotels urbans associats a Keytel Índex de resposta: 11% Error: 9,6%

Caldrà abaixar els preus en el futur? El 2005: “En el futur, l’escenari és entre incert i poc optimista: expectatives de preus en disminució (del 16%: 21% a Espanya; 11% a la resta d’Europa).” Caldrà abaixar els preus en el futur? Espanya Europa Sí: 16% No: 44% NS/NC: 40% Font: ESADE-Keytel, 2005

Els preus mitjans, han superat la inflació en el període 2000-2004? Font: ESADE-Keytel, 2005

Els preus mitjans, han superat la inflació en el període 2001-2005? Font: ESADE-Keytel, 2006

Variació de preus, 2001-2005 Valors nominals Font: ESADE-Keytel, 2006

Els preus mitjans, han superat la inflació en el període 2001-2005? Categories Font: ESADE-Keytel, 2006

Es confirmen les previsions de pessimisme i incertesa realitzades l’any 2005, relatives a l’evolució dels preus mitjans reals: L’any 2006, només creixen en un 25% dels casos. Lleugera tendència a la millora, sobretot a la resta d’Europa. Creixement dels preus mitjans reals a l’últim quinquenni: 2005 2006 Total 23% 25% Europa 20% 31% Espanya 25% 21%

En valors nominals: A Espanya, els preus mitjans han crescut en un 40% dels casos, amb creixements de fins al 20% en un 32%. A Europa, han crescut en gairebé el 70% de la mostra, amb creixements de fins al 20% en un 58%. Per categories, als que els va millor és als de 5 estrelles: han augmentat els preus mitjans reals en un 35% dels casos.

Variació del RevPar en el període 2001-2005 Ha disminuït: 38% S’ha mantingut: 10% Ha augmentat: 52% Font: ESADE-Keytel, 2006

L’evolució del RevPar a Espanya és similar a la del període anterior per als hotels espanyols Font: ESADE-Magma, 2005 Font: ESADE-Keytel, 2006

Se superen les expectatives de l’any anterior: Font: ESADE-MAGMA

L’ocupació aconsegueix millorar l’evolució dels preus mitjans reals, però menys en el cas espanyol: Font: ESADE-Keytel, 2006

El RevPar disminueix en un 38% de la mostra i augmenta en un 52%. A Espanya, manté nivells similars als de l’exercici anterior i supera les perspectives d’augment, passant de 16 al 40%. En general, l’ocupació aconsegueix compensar l’evolució dels preus mitjans, però menys en el cas espanyol.

Variació del GOP en el període 2001-2005 Ha disminuït: 25% S’ha mantingut: 11,84% Ha augmentat: 63,16% Ha disminuït: 17% S’ha mantingut: 38% Ha augmentat: 45% Millora respecte a l’evolució del BNE, 2000-2004 Font: ESADE-Keytel, 2005-2006

El GOP per als hotels espanyols supera les expectatives de l’any anterior

Lleugera millora en la gestió dels costos d’explotació, sobretot en els hotels espanyols de la mostra

Variació de RevPar i el GOP en el període 2001-2005 Categories Font: ESADE-Keytel, 2006

El GOP disminueix en la quarta part dels casos i augmenta en el 63%. A Espanya, el GOP augmenta en el 56% de la mostra, cosa que supera les expectatives. La seva evolució és millor que la del RevPar, com a resultat de la gestió de costos. Als hotels de cinc estrelles és als qui els va millor: el RevPar augmenta un 75% i el GOP, un 63%. Als de quatre és als qui els va pitjor: el RevPar disminueix un 54% i el GOP, un 52%.

Caldrà abaixar els preus en el futur? Milloren les expectatives de futur. La incertesa es confirma positiva. Espanya i la resta d’Europa acosten posicions; el 2005, era més negativa per als hotels espanyols. Font: ESADE-Keytel, 2005-2006

Es podrà mantenir el RevPar en el futur? Expectatives de disminució en el 18% de la mostra. Més pessimisme a Espanya. Font: ESADE-Keytel, 2006

Es podrà mantenir GOP en el futur? Perspectiva més favorable per al GOP. Reduccions esperades en el 8% dels casos. A les ciutats de la resta d’Europa, no s’espera que es produeixin. Font: ESADE-Keytel, 2006

Evolució futura del RevPar i el GOP Font: ESADE-Keytel, 2006

Evolució futura del RevPar i el GOP Categories Font: ESADE-Keytel, 2006

Estratègies de fixació de preus Font: ESADE-Keytel, 2006

Estratègies de fixació de preus 2005 Font: ESADE-Keytel, 2006

Quins atributs valoren els clients? Font: ESADE-Keytel, 2005

Millores necessàries per augmentar les tarifes Font: ESADE-Keytel, 2006

Importància actual dels canals de comercialització ESPANYA EUROPA Font: ESADE-Keytel, 2005-06

Importància futura dels canals de comercialització ESPANYA EUROPA Font: ESADE-Keytel, 2005

En resum: A l’últim quinquenni, els preus mitjans reals només creixen en un 25% dels casos, en un 21% a Espanya, una mica més que l’any anterior. La desestructuració de preus té conseqüències. L’ocupació aconsegueix millorar l’evolució dels preus mitjans reals, però menys en el cas espanyol. El RevPar disminueix en un 38%, un 47% per a Espanya. El GOP disminueix en la quarta part dels casos. A Espanya, el GOP augmenta en el 56% de la mostra, cosa que supera les expectatives. La seva evolució supera la del RevPar, com a resultat de la gestió de costos. Per categories, als hotels de cinc estrelles és als qui els va millor: augment del RevPar en un 75% i del GOP en un 63%. Als de quatre és als qui els va pitjor: disminució del RevPar en un 54% i del GOP en un 52%.

En el futur, les perspectives són més favorables que les de l’any anterior; més positives a la resta d’Europa que a Espanya. Tot i així, es produeixen disminucions esperades dels preus en un 15%, del RevPar en un 18% i del GOP en un 8% dels casos. En les estratègies de fixació de preus, cada moment determina la tarifa més adequada i, en general, es mantenen al mateix nivell. Si els clients valoren cada vegada més el tracte rebut, com també la personalitat diferenciada de l’hotel, els increments de preus haurien de respondre a millores en les instal·lacions, en el servei ofert i en la comercialització. O en ordre invers per a la resta d’Europa. Les webs de tercers o la pròpia guanyen terreny, tal com s’enunciava a l’enquesta anterior. El futur sembla similar per als hotels de la mostra: les webs i la venda directa guanyen posicions. Els operadors turístics perden pes, sobre tot a Espanya, no tant a la resta d’Europa.