AGO 2010 Campanya “La música a l’esplai”.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Advertisements

Competències ètiques en la formación universitària
Enllaços i recursos d'Internet
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Programa de Transició Escola Treball
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Cos i emoció Programa-taller d’educació emocional que es basa en el desenvolupament de l’autonomia personal i la regulació emocional.
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
Trobada de Monitors i Monitores de Catalunya 2011
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Per què fer recerca i innovació tecnològica en l’àmbit del
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
SEMINARIS PER A LA FORMACIÓ DEL PROFESSORAT DE LES AULES OBERTES
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Projecte d’Itineraris Formatius
Escola Sant Sant Josep Oriol
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
El nou Reglament de Règim Intern del MCECC
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
La consciència fonològica a P-4
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Edició 2017 Reunió amb famílies.
INTERNET COM A FONT DE CONEIXIMENT
2013.
Grups interactius a L’Esquitx
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
La consciència fonològica a P-5 i 1er
En aquest tema veurem els apartats següents:
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
CAMPANYA PER A L’ESTALVI DE PAPER
“UNITAT 4”.
No hi ha raó sense emoció
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Tallers 2n. Trimestre
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

AGO 2010 Campanya “La música a l’esplai”

Campanya “La música a l’esplai” Objectius generals Oferir recursos pràctics per treballar la música a les diverses edats dels grups d’infants dels esplais. Aportar reflexions sobre el paper de la música en els espais d’educació en el lleure

APLICACIÓ 1. Creació d’un dossier de recull de recursos pràctics Campanya “La música a l’esplai” APLICACIÓ 1. Creació d’un dossier de recull de recursos pràctics 2. Posada en pràctica del dossier en 3 sessions en diferents terroris del MCEC 3. Creació i realització d’un monogràfic específic.

1. DOSSIER DE RECURSOS JUSTIFICACIÓ I MARC TEÒRIC OBJECTIUS CAMPANYA Campanya “La música a l’esplai” 1. DOSSIER DE RECURSOS JUSTIFICACIÓ I MARC TEÒRIC OBJECTIUS CAMPANYA MARC TEÒRIC CONCRET DE CADA BLOC RECULL DE RECURSOS petits 3-8 anys: la música, la dansa i les festes populars mitjans: 9-13 anys: expressió amb instruments de percussió grans: 14-18 anys: instruments amb materials reciclats   RECULL DE DISCOGRAFIA I WEBGRAFIA DE MÚSICA INFANTIL I FAMILIAR FORMADORS I COL·LABORADORS DE LA CAMPANYA

2. TRES SESSIONS PRÀCTIQUES Campanya “La música a l’esplai” 2. TRES SESSIONS PRÀCTIQUES 1. LA MÚSICA, LA DANSA I LES FESTES POPULARS A qui? petits 3-8 anys Docents: Sara Sanfeliu i Xavi Pérez Objectius: - Donar a conèixer el repertori musical i dansat popular tradicional Català, associat a les festes més significatives. - Oferir orientacions didàctiques aplicables als centres d’esplai, alhora de celebrar les festes. - Conèixer l’origen, l’evolució històrica i la realitat actual d’aquestes quatre festes populars que encara avui, es celebren. -Gaudir del fet de ballar i cantar en grup.

2. TRES SESSIONS PRÀCTIQUES Campanya “La música a l’esplai” 2. TRES SESSIONS PRÀCTIQUES 2. EXPRESSIÓ AMB INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ A qui?mitjans 9-13 anys Docents: Raül hernández i Xavi Martínez Objectius: - Generar/elevar el nivell de consciència de la persona, aconseguint així que aquest adopti un caràcter més reflexiu. -Dotar-lo d’un esperit crític. -Creixement de les capacitats i habilitats cognitives del jove. -Millorar el nivell de participació i involucració de l’individu del nen en activitats col·lectives -Alliberar les fonts de tensió i l’estrès del preadolescent i l’adolescent. Això repercutirà directament en el seu comportament, i en les seves relacions amb la família, els amics, etc. -Potenciar la creativitat i la intuïció. -Augmentar el seu autoconcepte i la seva autoestima. -Oferir experiències d’èxit.

2. TRES SESSIONS PRÀCTIQUES Campanya “La música a l’esplai” 2. TRES SESSIONS PRÀCTIQUES 3. FEM MÚSICA AMB INSTRUMENTS DE MATERIALS RECICLATS A qui? 14-18 anys Docents:Alba Sanfeliu i Àngel Lagula (o Ramon Elias) Objectius: - Implicar-se en el procés d’aprenentatge, despertant la curiositat i el foment de la creativitat, la imaginació, l’originalitat , les habilitats manuals i l’interès. - Explorar les possibilitats sonores dels material de rebuig en la construcció d’instruments reciclats. - Notar els efectes que produeix en nosaltres la música. - Conèixer i valorar la importància del reciclatge i el medi ambient generant consciència preventiva. - Proporcionar l’accés al món de la música a la gent sense recursos econòmics. - Contribuir a reduir el nivell de contaminació i de residus urbans.

3. CREACIÓ D’UN MONOGRÀFIC ESPECÍFIC Campanya “La música a l’esplai” 3. CREACIÓ D’UN MONOGRÀFIC ESPECÍFIC - Creació i realització d’un monogràfic de 20 h d’especialització de llenguatges expressius musicals en activitats de lleure educatiu. -El monogràfic es realitzarà per docents de l’IF de la Fundació Pere Tarrés i els seus col·laboradors. - Es farà segons les preferències dels monitors i el lloc on més convingui, previ pacte amb el formador. -Es realitzaran 4 sessions de 5 hores de durada cadascuna. Sessio 1: cançons a veus, sense guitarra Sessio 2: joc dansat i danses d’animació Sessió 3: percussió i expressió musical Sessió 4: elaboració d’un cançoner

CRONOGRAMA DE LA CAMPANYA Campanya “La música a l’esplai” CRONOGRAMA DE LA CAMPANYA Novembre 2010: creació de materials de la campanya 1a quinzena de desembre 2010: compilació dels materials Finals de desembre del 2010: entrega del dossier als centres gener, febrer, març 2011:realització de les 3 sessions d’aplicació pràctica dels materials de la campanya Abril 2011: Realització del monogràfic

"On acaben les paraulescomença la música" Campanya “La música a l’esplai” "On acaben les paraulescomença la música" F.J. Haydn